۱۰ ترند میکاپ برتر که در سال ۲۰۲۴ در انتظار شماست (+۴)

آماده‌اید داغ‌ترین ترندهای میکاپ ۲۰۲۴ رو بشناسید؟ خب باید بهتون مژده بدیم که ترندهای امسال جذاب و متنوع خواهند بود. از لب‌های چری‌کولا با رنگ قهوه‌ای-قرمز گرفته تا آرایش مات و قهوه‌ای به سبک اسپرسو، امسال کلی سبک جدید هست که ارزش امتحان کردن رو دارند. پس با ما همراه بشید.

سال ۲۰۲۴ تو آرایش فقط یه چی مهمه؛ سادگی با یه نکته‌ی خاص! شاید آرایش‌های شلوغ و پر زرق و برق دیگه امسال طرفدار زیادی نداشته باشن کارشناسای میکاپ میگن امسال بیشتر شاهد این خواهیم بود که چهره تنها با یه آیتم خاص مثل رژگونه‌ی ملایم، لب‌های آمبره، یا خط‌چشم جذاب آرایش بشه و نه همه اینکه اینها رو همزمان بزنین! 

لب‌های چری کولا

یادتون میاد پارسال آرایشهای میوه‌ای مد شده بود؟ امسال هم این ترند ادامه داره، ولی به جای تمشک و توت فرنگی، نوبتی هم باشه که گیلاس و قهوه حرف اول رو بزنن. قبلا برای سبک چری کولا حسابی توضیح داده بودیم، برای آرایش لب به این سبک کافیه یه جور سایه روشن قهوه‌ای به عنوان پایه بزنین و روی اون هم یک برق‌لب قرمز تا درنهایت ظاهری قشنگ و ملایم شبیه لب‌های هِیلی بیبر درست میکنه. فقط یادتون باشه خط لبتون رو یک رنگ قهوه‌ایِ بادوام انتخاب کنید که زیر برق لب خوشمزه‌تون پخش نشه.

میکاپ اسپرسویی

اگه عاشق استایل قهوه‌اید، امسال حسابی خوش به حالتونه! آرایش اسپرسویی سبکی نزدیک به آرایش لاته هست که در سال ۲۰۲۳ راجع بهش صحبت کردیم منتها با کمی تفاوت؛ استفاده از رنگ‌های قهوه‌ای تیره برای چشم و رژلب قهوه‌ای، یه چیزی شبیه به آرایش پُورنا جگناتان که توی عکس بالا می‌بینید. این مدل یه حال و هوای گِرنجی داره و معمولا با خط چشم مشکی پررنگ و ریمل زیاد همراه میشه. البته می‌تونید یه مدل ملایم‌ترش رو هم درست کنید، مثلا کار رو با یه ریمل قهوه‌ای و یه خط باریک قهوه‌ای تو گوشه خارجی چشم خلاصه کنین.

 

میکاپ Office Siren

برسیم به جدیدترین ترندی که تو تیک‌تاک حسابی ترکونده . اسم این ترند “آژیر دفتر کار” هست که تیک‌تاکرها بهش انرژی ژیزل بوندشن (برگرفته از فیلم Devil Wear’s Prada) هم می‌گن و اینجا در این مقاله کامل براتون در موردش توضیح دادیم. این سبک یه جور برگشت به استایل “geek chic” متعلق به اواخر دهه ۹۰ و اوایل ۲۰۰۰ محسوب میشه، استایلی با با دامن‌های راسته، عینکای بایونتا و کراوات. ولی خب، بهترین قسمت این استایل آرایششه که هم ساده‌ست هم فوق‌العاده جذاب. معمولا شامل خط چشم باریک کشیده از گوشه داخلی چشم، ابروهای باریک و رژلب‌هایی به رنگ نود یا قرمز میشه. فکر کنید یه جورایی ترکیب Y2K با سبک زیباشناختی آکادمی تاریک، یا اگه بخوام خودموونی‌تر بگم، یه جور “کارمندی خفن”.

لب‌های مشکی

شاید باورتون نشه، ولی امسال روی خیلی از رانوی‌های مد بهار و تابستان ۲۰۲۴، لب‌های مشکی دیده شد! (مثلا برندهای Comme des Garçons، Marni، و Junya Watanabe). لب‌های مشکی به آرایشتون عمق میدن، مخصوصا اگه مثل آرایش Adut Akech-Bior توی عکس بالا، با یه آرایش مینیمال چشم و گونه ادغامش کنید. البته این سبک یه حس سرکشی هم داره، انگار یه اشاره‌ای به سبک گوتیک داره ولی بدون اینکه کاملا گِرنجی بشه.

بخوانید:  ترند آژیر دفتر کار (Office Siren)؛ استایل زنان خودساخته

نکته اجرایی
بهترین گزینه برای انجام، رژ لب مایع مات هست چون در طول روز پخش نمیشه. برای کمک به ماندگاری و شفافیت، یادتون نره که اول دور لب‌های خودتون رو با یه مداد خط چشم مشکی خط بکشید.

سایه چشم آبی

در مورد این سبک حسابی توی پیج اینستاگرام صحبت کردیم و حتی توی یک مقاله از زیبانیوز توضیح دادیم که سبک سایه چشم آبی برای چه افرادی مناسبه. طبق پیش‌بینی ترندهای پینترست برای سال ۲۰۲۴، سایه چشم آبی حسابی طرفدار پیدا می‌کنه و تا آخر سال هم این ترند رشد می‌کنه. رنگ آبی رو می‌تونید از دهه‌های مختلف الهام بگیرید، مثلا یه آبی پاستلی شبیه تصویر بالا از هاوانا رز لیو که یادآور حال و هوای دهه ۶۰ یا ۷۰ هست، یا یه آبی براق که یادآور جشن‌های دهه ۸۰ باشه، یا حتی یه آبی روشن یخی که با جواهرات نقره‌ای Y2K ست بشه. پس تخیلتون رو به پرواز دربیارین و خالق باشین..

سایه چشم یخی

این مدل آرایش، یه جور برگشت به ترندهای دهه ۲۰۰۰ هست. فقط کافیه یه سایه چشم سفید براق رو روی کل پلکتون بکشید، یا یه خط باریکی از سایه‌ی سفید تو گوشه داخلی چشمتون بزنید. این مدل چشم‌ها رو روشن و درخشان میکنه، مخصوصا اگه زیر نور قرار بگیره. اگر پوست تیره‌تری دارید، قبل از استفاده از  شیمر براق، حتماً یک پایه سفید مات بزنید تا رنگ اون برجسته‌تر شه. یا حتی می‌تونید با انگشتان خود یک سایه یخی روی پلکها بزنید و اطراف آن را محو کنید.

ترند رژگونه‌های مینیمال

چند ساله که رژگونه‌های خیلی پررنگ مد بودن. ولی امسال، رانوی‌های مد و سلبریتی‌ها دارن به سمت رنگ‌های ملایم‌تر می‌رن. مثلا توی رانوی‌های  برندهای جیل ساندر و Givenchy، اصلا نمی‌شد فهمید مدل‌ها رژگونه دارن یا نه! ولی خب، لازم نیست همه‌ی رژگونه‌های خوشگلتونو بذارید کنار. به جاش، رنگ‌های خیلی بی‌رنگ رو انتخاب کنید که فقط یه سایه‌ی ملایم به پوستتون بدن. بعد از اینکه رژگونه رو زدین، با یه براش پهن، خطوط رژگونه رو محو کنید تا بخشی طبیعی از پوستتون به نظر بیاد.

ترند رنگ پوست سبک

گویا امسال میتونید با خیال راحت دور کرم‌پودرهای سنگین خط بکشید. رنگ‌های پوست جدید هم پوشانندگی دارن هم سبک و راحت روی صورت می‌شینن.

برندهای Miu Miu، Zimmerman، و Coperni همگی توی رانوی‌های بهار و تابستون ۲۰۲۴، از مدل‌هایی با پوست مات ملایم استفاده کردن. ملکه این سبک هم اخیرا کندال جنر بوده  که پوست صاف و براقش رو زیر یک آرایش مات مخملی پنهان کرده. این سبک یه حس نوستالژیک از دهه ۹۰ رو به آدم میده، مخصوصا اگه با رژ لب مات و سایه چشم خنثی همراه بشه. برای اینکه پوستتون رو مات کنید، می‌تونید از یه کرم پودر سبک و فاقد چربی استفاده کنید، بعدش با یه پودر فیکساتور، آرایشتون رو فیکس کنید.

 

استایل “Indie Sleaze

این مدل آرایش، یه جور ترکیبی از استایل گِرنجی دهه ۹۰ و استایل ایندی اوایل ۲۰۰۰ هست. مشخصه‌های اصلی این مدل، خط چشم نامرتب (طوری که انگار از شب قبل هنوز پاک نشده)، رژ لب مات که در گوشه‌های لب محوشده و پوستی عرق‌کرده با ظاهری مات و خسته، برق لب خیس و  ریمل زمخت هست. این مدل آرایش برای مهمونی‌های شبانه یا کنسرت‌های راک خیلی مناسبه.

بخوانید:  ترندهای لباس فشن بهار 2024؛ برای سال جدید چی بپوشیم؟

ترند پوست هایلایت

امسال، کانتورینگ جای خودشو به هایلایتینگ داده. یعنی تمرکز اصلی روی برجسته کردن نقاط قوت صورت هست، نه پنهان کردن نقاط ضعف. برای هایلایتینگ پوست، می‌تونید از یه کرم‌پودر براق (دو یا سه سایه روشن‌تر از پوست خودتون) استفاده کنید. فقط یادتون باشه که هایلایت رو خیلی زیاد نزنید، چون ممکنه مصنوعی بشه.

خط چشم گرافیکی

با ورود به سال ۲۰۲۴ به نظر میرسه خط چشم‌های دنباله‌دار دیگه دارن منسوخ میشن. امسال، خط‌ چشم‌های ضخیم، خط چشم‌های معکوس و مدل‌های جدید، چشم‌هاتو خاص می‌کنن.

ریمل رنگی؛ هر رنگی جز سیاه!

وقتشه مدتی ریمل مشکی رو بذاریم کنار و یه رنگ جدید امتحان کنیم!

اینکه رنگ روی مژه‌ها ترند شده کاملا منطقیه. آرایش امروزی خیلی به سمت طبیعی و درخشان بودن رفته. این ترند به شما اجازه می‌ده صورتتون رو طبیعی و تازه نگه دارید در حالی که با مژه‌های رنگی توجه همه رو به چشاتون جلب می‌کنید.

وقتشه مژه‌های مصنوعی و ریمل‌های آبی، سبز و بنفش رو امتحان کنین.

میکاپ مونوکروم یا تک‌رنگ

مونو کروم عملا به معنای انتخاب یه رنگ هماهنگ و هم‌طیف  هم برای صورت و هم برای لباتون هست، طوری که هیچ بخشی از صورت به خاطر رنگ متمایزش توی چشم مخاطب نباشه؛ یک هارمونی کامل! به این استایل هیلی بیبر نگاه کنید تا همه چیز دستتون بیاد.

لب‌های امبره

لب‌های آمبره سال ۲۰۲۴ دوباره برگشتن، ولی این بار به سبک امروزی! این مدل لب که یه نسخه به‌روزشده‌ی خط لب تیره محبوب دهه ۹۰ میلادیه، تو تیک‌تاک خیلی ترند شده و به گفته‌ی کارشناس‌ها قراره همچنان محبوب بمونه. 

کل ماجرا اینه که رنگ طبیعی لب‌هاتون رو ببینید چیه و همونو فقط برجسته‌ترش کنید! مثلا برای این کار از دو تا رژلب با یه طیف رنگی سکیان ولی تُن‌های کمی متفاوت استفاده کنید، مثلا قهوه‌ای برنزه در کنار صورتی زنگاری. بعدش هم دور لبا رو خط لب بکشید و تمام.

خب، این بود یه لیست مختصر از ترندهای آرایشی ۲۰۲۴. امیدوارم از این ترندها خوشتون اومده باشه و بتونید ازشون نوی سال جدید استفاده کنید.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!