تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟

محصولاتی مانند رژلب، ریمل، خط چشم، سایه چشم و لاک ناخن چه زمانی اختراع شدند؟

بسیاری از محصولات آرایشی که امروزه از آنها استفاده می‌کنیم، در دوره‌های قابل‌توجهی از تاریخ چند هزار ساله ما اصلا وجود نداشته‌اند. با این حال، از لحظه‌ای که این محصولات پا به عرصه وجود گذاشتند، مد و شیوه بیان احساسات ما برای همیشه دستخوض تغییر شد.


تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟تاریخچه رژلب

رژلب مشهورترین و پراستفاده‌ترین محصول آرایشی تاریخ ماست، با این حال تکامل این اختراع هرگز مسیر همواری در طول تاریخ نداشته است. درحالی که در برخی از دوران تاریخ، رژلب به عنوان بخش مهمی از سنت‌ها و آداب مرسوم در مراسم مذهبی تلقی می‌شد، اما در سایر دوران اغلب آن را یک عادت غیراخلاقی و غیربهداشتی می‌دانستند. ما در اینجا نگاهی به تاریخچه پرفراز و نشیب این محصول آرایشی خواهیم داشت.

ادامه مطلب

 


تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟تاریخچه ریمل

وقتی به کسی نگاه می‌کنید، اولین چیزی که می‌بینید قطعا چشمان است. بنابراین بی‌دلیل نیست که ریمل همواره یکی از مهم‌ترین محصولات آرایشی تمام دوران به حساب می‌آمده است.. در اینجا می‌توانید در مورد سفر شگفت‌انگیز این ابزار آرایشی در طول تاریخ بیشتر بخوانید.

ادامه مطلب

تاریخچه خط چشم

خط چشم در صحرای مصر باستان زاده شد، اما متاسفانه پس از سقوط مصر برای مدتها در تاریخ مدرن به فراموشی رفت. بازگشت پرشکوه این اختراع زمانی رخ داد که ا در اوایل قرن بیستم، گروهی از باستان‌شناسان شروع به کشف گنجینه‌های خارق‌العاده در آرامگاه فراعنه کردند…

ادامه مطلب

 


تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟تاریخچه سایه چشم

سایه چشم یک محصول آرایشی است که می‌تواند چهره ما را به طور دراماتیک تغییر دهد.  قدرت شگفت‌انگیز این وسیله ساده باعث شده که بشر نه تنها در دوران فعلی، بلکه در طول تاریخ تمدن مدرن از مزایای آن بهره گیرد. با ما همراه باشید تا نگاهی به روزگار دور بیندازیم.

ادامه مطلب

 


تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟تاریخچه لاک ناخن

لاک ناخن یک محصول آرایشی کهن است که از هزاران سال پیش ازسوی بسیاری از تمدن‌ها استفاده می‌شد، اما محبوبیت واقعی آن تنها در یکی دو قرن گذشته به اوج شکوفایی خود رسید در اینجا می‌توانید بیشتر بخوانید این تحول بزرگ چگونه رخ داد.

ادامه مطلب

 


تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟تاریخچه دئودورانت

دئودورانت‌ها شاحه هیجان‌انگیزی از خانواده محصولات آرایشی هستند. آن‌ها برای تغییر ظاهری مستقیم در ما مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و تنها بر کنترل، مدیریت و تغییر رایحه و بوی بدن تمرکز دارند. در اینجا می‌توانید تاریخچه کامل این محصول آرایشی جذاب را بخوانید.

ادامه مطلب

 


تاریخچه محصولات آرایشی؛ چه زمانی میکاپ اختراع شد؟تاریخچه تتو (نقاشی روی بدن)

نقاشی روی بدن یک شکل از بیان است که در تمام طول تاریخ بشر مدرن ما را همراهی کرده است. در اینجا می‌توانید بیشتر بدانید که این شکل از بیان چگونه در هزاران سال گذشته در مذهب، مد روز و هنرهای تجسمی استفاده شده است و به شکل و شمایل هنر تتو در دنیای مدرن درآمده است.

ادامه مطلب

 


 

بخوانید:  تاریخچه نقاشی بدن؛ اولین بار که بدن انسان بوم نقاشی شد
ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!