اینفوگرافی ترتیب صحیح استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست

اینفوگرافی ترتیب صحیح استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست
اینفوگرافی ترتیب صحیح استفاده از محصولات آرایشی و مراقبتی پوست

ممکنه به این موضوع توجه نکرده باشین ولی ترتیب استفاده از محصولات مراقبت از پوست روی تأثیرگذاری‌شون اثر زیادی داره. متخصصین پوست توصیه می‌کنن که محصولات رو به ترتیب زیر استفاده کنین:

شستن صورت:

با یه پاک‌کننده ملایم صورتتون رو بشورین و به آرامی خشک کنین.

دارو یا درمان:

اگه از دارو یا درمان خاصی زیر نظر پزشک متخصص پوست برای پوستتون استفاده می‌کنین، بعد از شستن صورت، زمان استفاده از اون‌هاست.

برای کرم‌های دور چشم، همیشه از انگشت حلقه استفاده کنین، چون ضعیف‌ترین انگشت هست و فشار زیادی به این ناحیه حساس وارد نمی‌شه.

مرطوب‌کننده و/یا ضدآفتاب:

بعد از دارو یا درمان، نوبت به مرطوب‌کننده و/یا ضدآفتاب می‌رسه.

آرایش:

اگه آرایش می‌کنین، بعد از مرطوب‌کننده و ضدآفتاب می‌تونین آرایش کنین.

این نکته رو هم به یاد داشته باشین که ممکنه نیاز باشه بسته به نوع پوست و محصولاتتون، در این ترتیب کمی تغییر ایجاد کنین. همیشه می‌تونین با پزشک یا متخصص پوستتون مشورت کنین تا بهترین ترتیب رو برای خودتون پیدا کنین.

نکته: زیاد روى تو استفاده از محصولات آرایشى مى تونه پوستتون رو اذیت بکنه، خصوصا وقتى همزمان از چند محصول ضد پیرى استفاده کنین. این کار نه تنها کمکى نمى کنه، بلکه ممکنه باعث بشه چین و چروک ها و علائم پیرى بیشتر به چشم بیان.

اگه سوال یا نگرانى بابت نحوه مراقبت از پوستتون دارین، بهتره با یه متخصص پوست مشورت کنین. اونا می تونن پیشنهادات اختصاصى بدن و بهتون بگن چطور روتین مناسب پوستتون رو پیدا کنین.

به خاطر داشته باشین که کم کم و با برنامه جلو برین و دنبال معجزه نباشین. پوست سالم و درخشان نیاز به مراقبت بلندمدت و صحیح داره.

بخوانید:  تجربه اولین تتو؛ چه چیزهایی قبل از اولین جلسه تاتو باید بدانیم؟
ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!