کیف حصیری

کیف ترند ۲۰۲۳؛ کیف حصیری یا سبدی

این روزها یکی از بزرگترین ترندهای کیف در سال ۲۰۲۳ توجه عموم را به خود جلب کرده است: کیف حصیری یا سبدی.

درست است که قدمت کیف‌های حصیری به ۵۰۰۰ سال قبل از میلاد بازمی‌گردد؛ با این حال، دهه ۱۹۶۰ دوره اوج‌گیری تب این کیف‌ها به شمار می‌آید؛ یعنی همان زمانی که بیرکین (بازیگر بریتانیایی) برای اولین بار طرح آن را در سفری به پرتغال به کار برد. از آن زمان، کیف حصیری بخشی جدایی‌ناپذیر از سبک مد بیرکین شد و برندهایی مثل سن لوران، میومیو و لووه را ترغیب کرد تا نسخه‌های خودشان را خلق کنند. اما این تمام ماجرا نبود؛ بیرکین از اولین کسانی بود که پیشنهاد داد یک کیف حصیری خوش‌استایل پتانسیل این را دارد که از بازار میوه و تره‌بار تا فرودگاه و مهمانی‌های اشرافی روی دوش شما باشد! چه آن را پر از سیب‌های سبز کنید چه اسناد و مدارک کاری. بیرکین کیف‌های حصیری‌اش را با شلوار جین آبی و تی‌شرت سفید و حتی شب‌پوش‌ها و کفش‌های پاشنه‌بلند ست می‌کرد.

جنس و شکل کیف های حصیری

کیف‌های حصیری معمولاً از مواد طبیعی مانند علف خشک، برگ نخل رافیا یا تارهای نخل رتان ساخته می‌شوند. این مواد ضدآب و سبک‌وزن هستند و برای استفاده در تابستان ایده‌آل‌اند. امروزه طراحان در حال بازآفرینی سبک کلاسیک با مواد غیرمعمول هستند: برند لووه کیف‌های سبدی را هم با جنس چرم و هم حصیر و با الهام از طرز دوخت هنرمندان گالیسیایی خلق کرده و حتی توانسته طراحی حصیر را با کمک چرم طبیعی گوسفند در یک کیف دست‌بافت شبیه‌سازی کند. بوتگا ونتا نیز از چرم طبیعی در کیف مدل ماکرامه و اینترچیو (به معنای بافتن به زبان ایتالیایی) استفاده کرده است.

تیفانی هسو، معاون فروش پوشاک و لباس بچگانه در مایترزا می‌گوید: «چند کیف دوشی حصیری به‌روز را در نظر داریم که قطعا سرمایه‌گذاری خوبی هستند؛ چراکه این مدل‌ها کژوال‌تر و انعطاف‌پذیرترند. پرادا (Prada) سبک‌های جدید هیجان‌انگیزی را در این سبک  معرفی کرده است. سن لوران نیز انتخابی مطمئن برای گزینه‌های حصیری به‌روز است. لووه (Loewe) و ژاکموس (Jacquemus) نیز قطعا برای سبک‌های سبدی و کیف توت (tote) گزینه‌های اصلی هستند.»

کیف‌های حصیری با اشکال و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. برای داشتن استایل کژوال‌تر می‌توانید حتی کیف ساحلی یا کوله‌پشتی حصیری هم خریداری کنید. کیف‌های حصیری  با انواع و اقسام شامل کیف سبدی فریم‌دار (مشابه سبد واقعی) و همچنین کیف‌های دوشی، دسته‌دار و کیف‌های کوچک مدرن و لوکس حصیری در دسترس هستند. کیف‌های حصیری می‌توانند با هر چیزی از شلوار جین سفید تا دامن‌های کتانی برای بهار و تابستان پوشیده شوند.

اخیراً  سلبریتی‌هایی زیادی مثل هیلی بالدوین، سینا میلر و السا هاسک با این کیف‌ها زیاد ظاهر شده‌اند و بعید نیست شما هم ناگهان احساس کنید که نیاز به یکی از آن‌ها دارید. حالا که کم کم وارد پاییز می‌شویم، این کیف‌ها یکی از بهترین وسایل برای داشتن در دست یا انداختن روی بازو خواهند بود.

چه نکاتی را در انتخاب کیف‌های حصیری زنانه در نظر بگیریم؟

هنگام خرید یک کیف حصیری روزمره این ویژگی‌هایی را باید مدنظر داشته باشید:

ویژگی‌های خاص:

بندهای قابل تنظیم یا قابل تعویض، درب از بالا، و جیب‌های مناسب. بسته به اینکه می‌خواهید کیف را روی شانه، کمر یا دستتان حمل کنید، بندهای مختلف برای توزیع وزن لازم است. برخی کیف‌ها دارای زیپ، دکمه یا بند کشی هستند در حالی که برخی دیگر بالای باز دارند؛ پس اگر قرار است وسایل ارزشمندتری مانند عینک آفتابی گران‌قیمت و محبوبتان را حمل کنید، کیف حصیری با درب گزینه امن‌تری خواهد بود. بسته به اینکه چه مقدار وسایل ضروری دوست دارید همراهتان باشد، جیب‌های داخلی برای حفظ نظم داخل کیف مورد نیاز خواهد بود.

بخوانید:  آموزش اجرای 30 طرح ناخن‌ سه بعدی (ناخن طبیعی و مصنوعی)

اشکال:

کیف‌های حصیری در انواع اشکال مختلفی از جمله کیف سبدی، کیف توت ، کیف دستی، کوله پشتی و کیف فلپ عرضه می‌شوند. انتخاب شکل به سلیقه ظاهری شما بستگی دارد. یک کیف دستی یا کیف دوشی، ظاهری شیک و لوکس به لباس شما می‌دهد؛ در حالی که کیف توت کژوال‌تر است. همچنین ساختار کیف حصیری را در نظر بگیرید. بافت محکم‌تر دوام بیشتری دارد و وسایل داخل را در محفظه محکم‌تری نگهداری خواهد کرد.

اندازه:

کیف‌های حصیری در چندین اندازه در دسترس هستند، بنابراین انتخاب شما بستگی به نیازهای لباس و مناسبت دارد.

برای ساحل، یک کیف توت بزرگ حصیری می‌تواند به راحتی حوله، بطری آب و کتاب حمل کند و گزینه خوبی برای حمل در مسافرت‌های هوایی است. کیف‌های توت همچنین برای کارهای روزمره یا حمل لپ‌تاپ در محیط‌هایی مثل کافه مفید هستند.

کوله‌پشتی‌های حصیری برای ماجراجویی‌های روزانه که به هر دو دست خود نیاز داشته باشید، ایده‌آلند؛ چه برای حمل دوربین باشد، چه راهنمای سفر یا حتی یک دست لباس ساحلی زیبا.

یک کیف کوچک حصیری فقط وسایل ضروری مانند گوشی، کلید و کارت پول را می‌تواند در خود جا دهد؛ بنابراین بهتر است برای رفتن به یک دعوتی ساده یا مهمانی شبانه از این سایز استفاده کنید.

چگونه کیف‌های کوچک را ست کنیم؛ ایده‌های لباس مناسب برای کیف‌های کوچک

کیف‌های کوچک طی سال‌های اخیر به یک مد اصلی تبدیل شده‌اند و راه‌های بسیاری برای استایل دادن آن‌ها وجود دارد. این محصولات نه تنها از نظر اندازه دوست‌داشتنی هستند، بلکه به دلیل حذف فضای اضافی با هدف حمل صرفا وسایل ضروری مانند گوشی، کلید، پول نقد و رژ لب نیز شیک به نظر می‌رسند.

  • برای داشتن  ظاهری مینیمالیستی، یک کیف کوچک را با یک لباس ساده ترکیب کنید، مانند شلوار جین یا شلوار با یک بلوز خوب بدن‌نما. همراه با جواهرات جلوه‌دار مانند گوشواره حلقه‌ای براق یا گردنبند زنجیری که با بافت کیف همخوانی داشته باشد.
  • برای تاکید بر حس و حال کژوال و ساحلی یک کیف کوچک حصیری، می‌توانید یک کیف سبدی را با یک دامن بلند، یک جفت صندل نواری و یکی از بهترین کلاه‌های آفتابی‌تان ترکیب کنید.
  • یک کیف کوچک به راحتی می‌تواند مکمل لباس‌های مجلل شما باشد، چون این کیف‌ها بر جلوه لباس اصلی‌تان سایه نمی‌اندازد. لباس‌های شب بلند یا کت و شلوارهای مجلل خود را با یک کیف دستی کوچک و لوکس برای مهمانی شبانه خود ست کنید.

در نهایت هر کدام از انواع کیف‌های حصیری را هم انتخاب کنید، پی خواهید برد که این کیف‌ها هم برای استفاده در تابستان و هم پاییز ایده‌آل هستند؛ چراکه همیشه آن حس و حال تابستانی را با خود به همراه خواهند داشت؛ بدون اینکه حس حمل یک سبد واقعی را در ذهن اطرافیان تداعی کند!
در ضمن اگر یکی از این کیف‌ها را در رنگی مناسب برای پاییز مثل شکلاتی تیره یا مشکی بخرید، به عنوان یک کیف شیک برای محل کار هم قابل استفاده خواهد بود.

درانتها پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد دارید به تعدادی از مدل‌های جذاب دیگر از کیف‌های ترند ۲۰۲۳ نگاهی بیاندازید، سری به این مقاله مرتبط هم بزنید: ۱۷ مدل کیف رودوشی نایلونی جذاب ۲۰۲۳

نمایش دیدگاه‌‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!