ترند No Makeup؛ میکاپ بدون میکاپ؟!

اگر بخواهیم از ترندهای پرشوری مانند Cherry Cola و لاته در تیک تاک عبور کنیم، بد نیست به سراغ ترندهایی ساده و کلاسیکی برویم که از قضا گویا اخیرا با ذائقه نسل جدید نیز همخوانی زیادی پیدا کرده است… و البته در راس این ترندها، ترند آرایش «بدون آرایش» (یا No Makeup) تمامی فیدهای پلتفرم TikTok را با قدرت درنوردیده است؛ تا آنجا که هشتک #nomakeuplook تا زمان نگارش این مقاله بیش از ۲۲۶ میلیون بازدید داشته است!

حتما می‌دانید که صنعت مد همواره یک گام جلوتر از فصل‌های سال حرکت می‌کند؛ برای همین است که هنوز زمستان از راه نرسیده، شاهد عرضه کالکشن‌های بهاری هستیم و با برگزاری هر رویداد، حال و هوای میکاپ‌های مرتبط با همان فصل اوج می‌گیرد.

هوای بهار معمولا مستلزم ظاهری ساده و در عین حال زیباست که بتواند پوست شما را شفاف و البته درخشان نشان دهد؛ پوستی که زیبایی‌های طبیعی شما را به شکلی طبیعی برجسته کند و این خاستگاه ترند «بدون آرایش» (No-Makeup) است. برای نگارش این مقاله از نظرات تعدادی از متخصصان آرایش طبیعی استفاده کردیم ازجمله شینا زاده‌دالی، بنیان‌گذار برند Kosas و میشل گاف باریل، بنیان‌گذار Iris & Romeo و ربکا رسترپو، آرایشگر باتجربه زیبایی استفاده کرده‌ایم تا هر آنچه لازم است در رابطه با چگونگی میکاپ با این سبک با شما به اشتراک بگذاریم.

به عقیده ربکا رسترپو:

پیروی از این سبک بسیار آسان، سریع، ساده و راحت است، اما در عین حال زیبا، تازه و پر از انرژی خواهد بود. نکته متناقض در عبارت “آرایش به سبک«بدون آرایش»” همین است که با اینکه قرار است آرایش کنید؛ اما همه چیز قرار است طبیعی به نظر برسد.

آرایشگر زیبایی لیزا جی آرتیستری می‌افزاید:

رسیدن به سبک میکاپ بدون آرایش نیاز به نوعی مهارت در آرایش دارد که مثل یک آرایش عادی به نظر نرسد. چرا که همه ما می‌خواهیم واقعا پوستی بی‌نقص و درخشان داشته باشیم نه اینکه تنها پوست خود را سالم و درخشان نشان دهیم!

از این جهت این سبک تاحد زیادی به سبک آرایش لایت که قبلا در مورد آن صحبت کردیم، شیاهت‌ دارد و می‌توان گفت تفاوت ین دو تنها در شدت نچرال نشان دادن ماحصل است.

به عناون اصل اساسی باید بدانید برای داشتن پوستی با ظاهر طبیعی و سالم به سه چیز نیاز دارید:

  • آب برای هیدراته کردن
  • چربی‌ها (مانند اسیدهای چرب و سرامیدها) برای حفظ رطوبت
  • حفاظت در برابر عوامل نامساعد محیطی (مانند آفتاب و آلودگی هوا)

پوستی که سالم و دارای رطوبت باشد، می‌تواند نور را به خوبی منعکس کند و نقص‌های آن را پنهان سازد. از این جهت در این نوع آرایش، به ندرت از پوشش‌ها و کانسیلرهای سنگین استفاده می‌شود.

آرایش No Makeupمراحل آرایش No Makeup

خبر خوب این است که برای میکاپ به سبک No Makeup خوشبختانه فقط به چند مرحله آرایش با محصولا باکیفیت نیاز دارید!

لایه برداری و حفاظت پوست

در مرحله اول، باید پوست را به طور ملایم لایه‌برداری کنید. مصرف طولانی مدت محصولات و کرم‌ها نوعی احساس انباشتگی و سنگینی ایجاد می‌کند. برای همین نیاز دارید هرازگاهی یک پاکسازی دو یا سه مرحله‌ای انجام دهید؛ برای این کار می‌توانید از میسلار واتر، پاک‌کننده‌های روغنی یا ژل‌های پاک‌کننده استفاده کنید.

بخوانید:  25 طرح ناخن ترند در سال 2023

پس از پاکسازی، نوبت به استفاده از محصولات طبیعی و سبک مانند سرم‌های آبرسان و ضدآفتاب‌ها می‌رسد. هدف این محصولات کاملا مشخص است: حفاظت از پوست در برابر عوامل آسیب‌رسان طبیعی مانند خشکی و اشعه فرابنفش. اما در این سبک آرایش باید تا می‌توانید از محصولات دارای تینت رنگی دوری کنید تا آرایش نهایی به بافت اصلی پوست شما نطدیک باشد.

آرایش No Makeupپرایمر

پرایمر شما باید حس درخشش پوست شما را حفظ کند نه اینکه آن را کدر و مات کند؛ (بهتر است سراغ پرایمرهای شفاف یا نیمه شفاف بروید) البته می‌توانید از پرایمرهای چندمنظوره که تا حدی منافذ پوست را پوشش می‌دهند، نیز استفاده کنید ولی نباید میزان رنگ (یا تینت) به کار رفته در محصولتان آنقدر زیاد باشد که متوجه اختلاف  رنگ پوست محل آرایش با سایر نقاط شوید.

 

 

 

نکته
سه تهدید اصلی برای ظاهر درخشان و شاداب یک آرایش No Makeup استفاده از رژگونه، هایلایتر و برانزر هستند. پس تا می‌توانید از به کار بردن این محصولات در این سبک خودداری کنید.

آرایش No Makeupچشم‌ها

پس از اعمال پرایمر شفاف، ی‌توانید روی آراستگی ابروها تمرکز کنید. سپس برای برجسته کردن زیبایی طبیعی مژه‌ها هم می‌توانید سراغ کمی ریمل بروید.

 

 

 

نکته حرفه‌ای
می‌توانید با دقت ابروها را به بالا شانه کنید و سپس از اسپری نگهدارنده یا تافت مو برای ثابت نگه داشتن آنها استفاده کنید. حتی بد نیست ابتدا مقداری اسپری را روی برس ابرو خود بپاشید تا موقع شانه کردن ابروهایتان حالت‌پذیری بیشتری داشته باشند.

آرایش No Makeupلب‌ها

برای داشتن لب‌هایی مرطوب و طبیعی در این سبک، بهتر است تنها به بالم لب یا برق لب اکتفا کنید. استفاده از رژ لب هم تنها در شرایطی می‌تواند مجاز باشد که از پالت رنگ طبیعی لبان خود استفاده کنید.

کلید موفقیت در سبک بدون آرایش این است که از محصولات یکسانی در بخش‌های مختلفی از چهره خود استفاده کنید. مثلا در صورتی که قصد استفاده از رژگونه را دارید،  می‌توانید مقداری از همان  رژگونه را در بالم لب خود مخلوط کنید تا ظاهری یکدست‌تر بین اجرای مختلف صورتتان ایجاد شود. حتی می‌توانید رژگونه را روی چشم‌ها یا هایلایتر را در گوشه‌های داخلی چشمان هم استفاده کنید.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!