آرایش لایت؛ چگونه میکاپ ساده، نامحسوس ولی زیبا داشته باشیم؟

برخی بر این باورند که:

زمانی یک آرایش کامل است که کسی متوجه آن نشود!

یعنی به معنای واقعی کلمه یک آرایش لایت و سبک که حداقل آثار قابل مشاهده را از خود به جای بگذارد. اگر شما هم چنین تفکری دارید، در مکان درستی هستید! کمی قبل‌تر در مورد مفهوم زیبایی و فلسفه آن صحبت کردیم و دیگر نمی‌خواهیم سرتان را به درد آوریم که اساسا چرا باید دنبال زیبایی باشیم یا زیبایی را صرفا در آرایش جستجو کرد! (اگر به این مبحث علاقه دارید: مقاله زیبایی چیست و چرا اهمیت دارد؟)  در این مقاله صرفا درباره برخی نکات و ترفندهای مهم برای انجام یک آرایش لایت صحبت می‌کنیم. بیایید روراست باشیم. درست است که مناسبت‌هایی مانند عروسی و مهمانی طبق سنت‌ها آرایش‌هایی نسبتا سنگین را می‌طلبند، اما باید قبول کرد برای اکثر فعالیت‌های روزمره تنها یک  ظاهر ساده و راحت کافی است و صرف انرژی بیشتر تنها اتلاف وقت خواهد بود. در روزهای شلوغ و پردغدغه دنیای مدرن، ما وقت کافی برای انجام یک میکاپ پیچیده با محصولات گوناگون و مراحل متعدد را نداریم. پس یک آرایش سبک برای محل کار، مراسم رسمی و جشن تولد بسیار مناسب خواهد بود. چنین میکاپی این امکان را فراهم می‌کند تا زیبایی‌های طبیعی خود را برجسته کنید و نقایص خود را بپذیرید. برای تجربه این حس سبک از زیبایی و پیراستگی طبیعی با ما همراه شوید.

نکات مهمی که برای یک ارایش لایت باید به خاطر داشته باشید:

  • آرایش خود را زیر نور طبیعی انجام دهید تا مطمئن شوید دید درستی از توناژ پوست و رنگ‌های آرایشی خود دارید.
  • توناژ پوست: صرفا آن دسته از رنگ‌های آرایشی را انتخاب کنید که با تون پوست شما هماهنگ هستند. برای پوست روشن، سایه‌های هلویی یا صورتی کم‌رنگ انتخاب کنید. برای پوست متوسط، سایه‌های گرم و طلایی انتخاب کنید و برای پوست تیره، سایه‌های عمیق‌تر مانند برنزی یا قرمز بورگاندی انتخاب کنید.
  • آرایش مو: آرایش سبک معمولاً با سبک‌های موی ساده و کم‌نگهداری هماهنگ است. می‌توانید به دم اسبی صاف، شینیون آشفته یا حتی همان موی موجدار طبیعی خود فکر کنید.
  • لباس: هنگام آرایش مناسبت و لباسی را که می‌پوشید، در نظر بگیرید. آرایش سبک معمولاً با لباس‌های ساده‌تر و کم‌زرق‌وبرق‌تر خوب جور در می‌آید. یک تی‌شرت سفید کلاسیک، شلوارک جین یا یک ست کامل مشکی همگی انتخاب‌های عالی هستند.

چگونه آرایش لایت کنیم؟


اقلام مورد نیاز برای آرایش سبک:

  • مرطوب‌کننده
  • پرایمر
  • مرطوب‌کننده رنگدار/فونداسیون
  • کانسیلر (اختیاری)
  • سایه چشم
  • خط چشم
  • ریمل
  • رژلب یا برق لب
  • قلم مو یا اسفنج آرایشی

آموزش آرایش لایت

آرایش لایت صورت

روتین مراقبت از صورت پیش از میکاپ
روتین مراقبت از صورت پیش از میکاپ

برای انجام یک آرایش لایت روی صورت، ابتدا باید روتین مراقبت از پوست خود را قبل از شروع آرایش انجام دهید.

ابتدا مرطوب‌کننده بزنید، سپس در صورت نیاز از ضدآفتاب استفاده کنید و اگر می‌خواهید آرایش را برای مدت طولانی‌تری نگه دارید، از پرایمر استفاده کنید. همین پرایمر را به عنوان پایه آرایش هم می‌توانید در نظر بگیرید.

خب پس از آماده‌سازی پوست، یک لایه فونداسیون را روی مرکز صورت بمالید و سپس یک قلم یا پد آرایشی بردارید و با حرکت دایره‌ای این لایه را به سمت اطراف صورت پخش کنید؛ بدین ترتیب یک پوشش سبک روی صورت خواهید داشت. اگر می‌خواهید پوست یکنواخت‌تری از کار دربیاورید، ، می‌توانید مواد را با حرکت ضربه‌ای قلم یا پد روی صورتتان پخش کنید. در صورت نیاز همچنین از کانسیلر نیز می‌توانید استفاده کنید ولی اگر حس می‌کنید همان فونداسیون به پوست شما پوشش مورد نظر را داده، می‌توانید از کانسیلر صرف‌نظر کنید. پس این مرحله را به سلیقه خودتان واگذار می‌کنیم!

بخوانید:  آموزش میکاپ کره‌ ای؛ چطور به سبک کره‌ای آرایش کنم؟

برای ثابت کردن آرایش از کرم پودر استفاده کنید زیرا پوست را مات می‌کند و انعکاس آن را از بین می‌برد.

یک روتین آرایشی هرگز بدون اعمال کرم پودر کامل نخواهد بود.

از یک قلم‌موی بزرگ برای پخش کردن کرم پودر استفاده کنید و پودر را روی تمام صورت بخصوص منطقه T و زیر چشم پخش کنید.

در نهایت می‌توانید با یک اسپری تثبیت‌کننده پودر شفاف/بی‌رنگ کار روی صورت را تمام کنید. برای خرده‌کاری‌های لحظه آخری هم می‌توانید از همان کرم پودر استفاده کنید.

آرایش لایت گونه‌ها

آرایش گونه برای میکاپ لایت
آرایش گونه

برای اجرای میکاپ لایت روی گونه‌ها، کمی رژگونه را باکمک یک قلم‌موی بزرگ روی برآمدگی گونه‌ها بمالید. رژگونه را از روی استخوان گونه به سمت بالا تا نزدیکی شقیقه پخش کنید تا گونه‌هایتان طبیعی و شاداب به نظر برسند. (مطابق تصویر)

به یاد داشته باشید هنگام کار با مواد رنگی، ابتدا باید یک لایه از رنگ را اعمال کنید و برای ایجاد رنگ قویتر روی آن لایه‌های جدید اعمال کنید. همچنین می‌توانید از برنزر هم برای القای حالت آفتاب‌سوختگی استفاده کنید.

برای ایجاد ظاهری درخشان و مرطوب روی گونه‌ها، از هایلایتر (پایه‌کرمی یا پایه‌ پودری) در رنگ‌های نقره‌ای یا طلایی استفاده کنید و آن را روی قسمت‌های برجسته صورت مانند استخوان گونه، پل بینی و وسط پیشانی بمالید. برای این مرحله می‌توانید از قلم‌مو یا انگشت استفاده کنید.

نکته: همچنین می‌توانید از رنگ‌های هلویی یا صورتی کمرنگ برای گونه‌ها استفاده کنید. برای اخذ بهترین نتیجه باید مقدار کمی از محصول را به کار ببرید…

آرایش لایت چشم‌ها

پرایمر چشم پیش از آرایش لایت
اعمال پرایمر چشم

برای آرایش لایت روی چشم‌ها، ابتدا از پرایمر چشم به عنوان بستر استفاده کرده، بعد با کرم‌پودر ان را تثبیت کنید و در نهایت سراغ کانسیلر بروید. این حرکت باعث می‌شود آرایش چشم شما در مقابل چروک‌خوردگی دوام بیشتری داشته باشد.

برای آرایش چشم، رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. از آنجا که ما اینجا داریم در مورد آرایش لایت صحبت می‌کنیم، ما از یک سایه نارنجی خنثی برای هماهنگی با چشم‌ها و بخشیدن ظاهری تازه‌تر به آنها استفاده می‌کنیم. سایه را با یک قلم‌موی تخت یا بزرگ روی پلک با حرکت دایره‌ای پخش کنید. ما اینجا برای حفظ ظاهر طبیعی فقط از یک رنگ برای سایه چشم استفاده کرده‌ایم.

خط چشم در آرایش لایت
کشیدن خط چشم

در مرحله بعد خط چشم را بکشید. می‌توانید از خط‌چشم مدادی، ژلی یا مایع هر کدام را ترجیح می‌دهید، استفاده کنید.

خط چشم را با کمک یک قلم‌موی نوک‌تیز/زاویه‌دار از گوشهٔ بیرونی چشم شروع کرده و به تدریج خط را تا گوشهٔ داخلی بکشید، ما اینجا از مداد چشم استفاده کرده‌ایم تا بهترین نتیجه ممکن را بدست آوریم.

یادتان باشد که این خط را حتی‌الاامکان نزدیک به خط مژه و به باریک‌ترین شکل بکشید تا میکاپ شما کاملا لایت جلوه کند.

ابروها نیز بخش مهمی از آرایش چشم شما هستند. ابروهایتان را با استفاده از مداد ابرو یا یک سایه‌ چشم (با رنگی نزدیک به رنگ طبیعی ابروهایتان) پر کنید.

 آرایش چشم با فرمژه در آرایش لایت
تکمیل آرایش چشم با فرمژه

برای تکمیل آرایش چشم، مژه‌ها را با فرموژه به بالا حالت دهید و سپس یک لایه ریمل روی ان اعمال کنید. از ریشه‌های مژه‌ها شروع کنید و خمیر ریمل را تا نوک مژه‌هایتان بکشید.

درصورتی که می‌خواهید ریمل بیشتری استفاده کنید، آن را تنها روی ریشه‌ها اعمال کنید و نه در میانه یا امتداد مژه‌ها. چراکه استفاده از ریمل اضافی روی امتداد مژه‌ها باعث سنگین شدن آن‌ها می‌شود. برای داشتن مژه‌های بلندتر و پرحجم‌تر، از ریمل حجم‌دهنده استفاده کنید.

آرایش لایت لب ها

کاندیشینر لب در میکاپ لایت
کاندیشینر لب

ابتدا لب‌ها را با اسکراب لب تمیز کنید تا پوسته‌های مرده و ترک‌خورده آن جدا شود و بستری صاف برای کشیدن رژلب ایجاد شود. در مرحله بعد، با استفاده از یک مرطوب‌کننده یا بالم لب، لب‌ها را مرطوب کنید.

رژ لب با رنگ صورتی کمرنگ یا قهوه‌ای انتخاب کنید ت احداکثر هماهنگی را ظاهر طبیعی را دشاته باشد. ما یک رژ لب براق با رنگ صورتی کمرنگ را برای ظاهری طبیعی استفاده کرده‌ایم.

نکته: درصورت علاقه می‌توانید از رژلب صورتی مایل به نارنجی نیز استفاده کنید.

بدین ترتیب نتیجه کار یک آرایش لایت، سرزنده، طبیعی و ملایم خواهد بود.

بخوانید:  15 میکاپ برتر هفته نیویورک
ظاهر نهایی بعد از آرایش لایت
ظاهر نهایی بعد از آرایش لایت

هرگز نباید کمبود وقت مانع از زیبا دیده شدن شما شود. سبک و ساده آرایش کنید و با اعتماد به نفس قدم بردارید.

اینفوگرافیک ۴ مرحله‌ای برای اجرای عالی یک آرایش سبک

«میکاپ لایت» می‌تواند ویژگی‌های زیبای چهره شما را با بکارگیری حداقل محصولات نمایان کند و البته برای هر مناسبتی مناسب خواهد بود. اگر ظاهر طبیعی را در آرایش دوست دارید، ما یک راهنمای گام به گام برای کمک به شما در ایجاد ظاهر آرایش سبک در اینفوگرافیک زیر تهیه کرده‌ایم:

4 مرحله برای اجرای عالی آرایش لایت (اینفوگرافیک)
۴ مرحله برای اجرای عالی آرایش لایت (اینفوگرافیک)

 

در روزهایی که می‌خواهید آرایش کمی داشته باشید و پوستتان کمی نفس بکشد، این نکات به شما کمک خواهد کرد تا آرایشی داشته باشید که به سختی توسط دیگران قابل تشخیص است. البته قبل از شروع آرایش، مطمئن شوید که روتین مراقبت‌های پوستی خود را به طور منظم انجام می‌دهید. این روتین برای پیشگیری از اثرات مضر عوامل محیطی روی پوست شما ضروری است. همچنین فراموش نکنید آب کافی بنوشید تا رطوبت مورد نیاز پوست فراهم شود. علاوه بر این، خوردن غذای سالم و خواب به موقع به پوست اجازه می‌دهد تا مواد مغذی لازم را دریافت کند. اگر همه این‌ها رعایت کنید، آن وقت آماده‌ خواهید بود تا زیبایی طبیعی خود را به نمایش بگذارید.

سوالات متداول:

چگونه می‌توان یک آرایش لایت انجام داد؟

آرایش لایت شامل اعمال کامل و صحیح پرایمر، فونداسیون و در نهایت،روشن‌کننده است. همچنین در صورت تمایل می‌توانید آرایش کامل چشم و لب نیز انجام دهید تا ویژگی‌های شما بیشتر به چشم بیایند، با این حال یادتان باشد رنگ‌هایی را انتخاب می‌کنید که نزدیک به تون پوست‌تان باشد.

چگونه ظرف ۵ دقیقه و بدون آرایش می‌توانم زیبا به نظر برسم؟

راز یرخورداری از ظاهری بی‌نقص، درخشان، سریع و با حداقل آرایش، رعایت یک روتین مراقبت پوستی جامع و منظم متناسب با نوع پوست است. تا زمانی که پاکسازی و رطوبت‌رسانی را رعایت کنید، چهره شما درخشش طبیعی خود را حفظ خواهد کرد. در این صورت، تنها چیزی که قبل از خروج از منزل نیاز خواهید داشت ، یک مرطوب‌کننده رنگی، بالم لب و کمی ضدآفتاب است.

چرا یک آرایش لایت بهتر است؟

علت اینکه بسیاری آرایش لایت را ترجیح می‌دهند این است که به ظاهر طبیعی آن‌ها لطافتی کلاسیک می‌دهد و ویژگی‌های جذاب چهره را برجسته می‌کند. این آرایش برای محیط‌های رسمی مانند محل کار که نمی‌توان آرایش زیادی داشت، کاملا مناسب است.

آیا می‌توان بدون کرم پودر آرایش کرد؟

بله. اگر پوستی سالم با رنگی یکنواخت در تمام صورت داشته باشید، نیازی به کرم پودر در آرایش نیست.

آیا استفاده از رژگونه باعث می‌شود ظاهرتان جوان‌تر به نظر برسد؟

رژگونه یکی از محصولات آرایشی است که به چهره لطافت جوانی می‌بخشد و این کار را با ایجاد رنگی ملایم روی استخوان گونه انجام می‌دهد؛ رنگی که شبیه به قرمزی طبیعی پوست جوان و سالم است.

چگونه می‌توانم بدون ریمل چشمانم را زیبا نشان دهم؟

با یک روتین مراقبتی مخصوص چشم شروع کنید؛ این روتین شامل کرم‌های شب، ماساژ و استراحت کافی خواهد بود. همه چیز در مراقبت صحیح از پوست اطراف چشم‌ خلاصه می‌شود. می‌توانید قبل از خواب از یک کاندیشینر مژه  استفاده کنید تا در عین مراقبت، طول و حجم مژه‌هایتان نیز افزایش یابد. برای آرایش طی روز از خط چشم تیره با سایه‌های خنثی استفاده کنید. برای آرایش شب نیز رنگ‌های پرجلوه‌تر و اسموکی‌تر انتخاب کنید. می‌توانید از فرمژه برای شکل‌دهی به مژه‌ها و درخشان‌تر نشان دادن چشم‌ها استفاده کنید.

نکات کلیدی:

  • پرایمر قبل از آرایش را به عنوان بستر برای انجام یک آرایش بی‌نقص فراموش نکنید.
  • با پخش کردن دایره‌ای رژگونه از برجستگی گونه به سمت خط مو می‌توانید ظاهری طبیعی به آرایش خود ببخشید.
  • برنزر برای ایجاد یک کانتور پس از اعمال رنگ پایه انتخابی عالی است.
  • فرم‌دهی مژه و اجرای ریمل صحیح می‌تواند به آرایش چشم جذابیت دهد و در عین حال ظاهری طبیعی آن را نیز حفظ کند.
  • استفاده از بالم لب قبل از رژلب به رطوبت‌رسانی و هموار شدن آن کمک می‌کند.
ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!