ترند کوکت کور (Coquette-Core) یا زن عشوه گر در دنیای مد چیست؟

امسال روی استیج‌های فشن بهار ۲۰۲۴، به‌طرز دیوانه‌کننده‌ای هر جا که رو نگاه می‌کردیم، یا لباس‌های  چین‌دار میدیدیم یا گل‌رز یا پاپیون! حالا، این استایل داره تیک‌تاک رو هم می‌ترکونه، همه جا پرشده از روبان‌هایی که همه چیز، از کنترل تلویزیون تا فیله مرغ رو باهاشون تزئین می‌کنن…

هشتک کوکت‌کور با بیش از ۱.۳ میلیارد ویو توی تیک‌تاک بین نسل جدید حسابی پرطرفدار شده. یه سرچ ساده تو تیک‌توک بزنی، همش لباسای ظریف و قشنگ با رنگای پاستلی می‌بینی.

پاپیون، دانتل، دامن‌های چین‌دار همگی اجزایی از استایل کوکت‌کور (Coquette-Core) محسوب میشه. اما کوکت دقیقا چیه؟

coquette-core

 چند سال پیش یه کتابی خوندم به اسم “هنر اغوا” که توش کلی تیپ‌های شخصیتی مختلف مثل کوکت یا اغواگر رو معرفی می‌کرد. اونجا کوکت یه زن مستقل و بازیگوشه که با ناز و عشوه و یه کم خودشیفتگی، همه رو جذب خودش می‌کنه. (البته یادت باشه که فقط نباید غرق ناز و عشوه بشی، استقلال رو فراموش نکن!)

ولی خب تو صنعت مد بیشتر جنبه‌ی رمانتیک و ناز این تیپ شخصیتی مورد تاکید هست. یک چیزی شبیه به مدلهای دهه ۱۸۰۰، با اون دامن‌های چین‌دار و موهای فرخورده و روبان‌های قشنگ. همون حس و حال ولی با سبکی امروزی‌تر.ترند کوکت کور (Coquette-Core) یا زن عشوه گر در دنیای مد چیست؟

تو خیابونا و حتی روی فرش قرمز ستاره‌های هالیوودی هم این ترندو می‌بینی. لانا دل‌ری یه نمونشه که خیلی وقته اینجوری لباس می‌پوشه، ولی بقیه مثل سیدنی سوینی و لیلی‌رز دپ هم تازگی‌ها بهش علاقه‌مند شدن.

کوکت یه زن مستقل و بازیگوشه که با ناز و عشوه و یه کم خودشیفتگی، همه رو جذب خودش می‌کنه…

با سه تا دختر خوش‌تیپ نسل Z حرف زدیم که میگفتن این استایل مال دخترای بازیگوش و عشوه‌گره که عاشق چیزای ظریف و نازن، مثل لباس‌های چین‌دار، پاپیون و رنگهای پاستلی. یکی از تعاریف جالب این سبک میتونه این باشه:

“سبکی دخترونه با یه چاشنی از وقار انگلیسی‌ِ کلاسیک.”

ترند کوکت کور (Coquette-Core) یا زن عشوه گر در دنیای مد چیست؟

دخترای کوکت عاشق چیزای ناز و عشوه‌گر و رمانتیکن! چین‌چین و حریر و پاپیون و قلبهای کوچولو و روبان‌های زیاد! اینا همه‌شون توی استایل کوکت‌کور پیدا می‌شن. اصلا حالشون با اینه که هرچی ناز و خوشگله بپوشن و لذت ببرن.  فرشته‌های کوچولو با دامنای چین‌دار و گل سر و رژگونه‌ی صورتی رو از انیمه‌های ژاپنی یادت میاد؟ طرفدارای این سبک همونها هستن ولی نسخه بالغشون!

ترند کوکت‌کور چطور شروع شد؟

این مدل لباس پوشیدن از زمان ماری آنتوانت بوده، ولی یه دوره‌ی خیلی تو دهه ۱۰ میلادی رواج پیدا کرد. اون موقعی که همه‌چی اسپرت‌تر بود، ولی هنوز یه عده تو فضاهای قشنگ و پر از گل و صورتی بودن با آهنگای لانا دل‌ری حال می‌کردن.

حالا تو چند سال اخیر این ترند دوباره برگشته، به لطف تیک‌توک و پینترست و ترندهایی مثل زنذکی در کلبه‌ و برگشتن به سبک و سیاق اون دوره‌ی تاریخی.

البته گفته میشه یه سری الهام هم از سبک لولیتای ژاپنی گرفته شده که توی دهه ۹۰ و ۲۰۰۰ مد بود.

ترند کوکت کور (Coquette-Core) یا زن عشوه گر در دنیای مد چیست؟

چطور کوکت‌کور بپوشیم؟

این ترند فرصت خوبیه که بخش دخترانه و رمانتیک خودت رو کشف کنی. پس دنبال لباسهایی با پاپیون، دانتل، چین‌دار، مرواریددوزی یا رنگ‌های پاستلی بگرد.

روبان سر، لباسهای مجلسی ساتن، دامن‌های چین‌دار کوتاه روی شلوارک جین، همه‌شون می‌تونن یه طعم کوکت‌کور به استایلت بدن. جواهرات ظریف و روبان‌های خوشگل هم ساده‌ترین راه هستن که یه کم کوکت‌کوری بشی. سلبریتی‌هایی مثل مارگو رابی و هیلی بیبر نشون دادن که یه پاپیون تو مو چطور می‌تونه کل استایلت رو عوض کنه.

پیشنهاد محصول برای سبک کوکت‌کور:

 

 این روزها هر دختر نسل زد معروف با علاقه به ترندهای شیرین و ترسناک، احتمالاً لباسی از این سبک رو امتحان کرده. اولیویا رودریگو برای The Tonight Show لباس اسلیپ گل‌دار با حاشیه‌ی توری و برای مراسم تالار مشاهیر راک اند رول یک مینی‌ژوپ ذغالی رو انتخاب کرد. جنی خواننده کره‌ای گروه Blackpink در جشنواره کن یک لباس بلند به سبک دهه‌ی ۱۹۵۰ تا ساق پا پوشید. Ayo Edebiri یک لباس پیش‌بندی چین‌دار، Florence Pugh لباس گلدوزی‌شده با بندهای کریستالی، Rosalía لباس با طرح گل‌های دهه‌ی ۸۰ و Addison Rae دامن جین کوتاه با پیراهنی با یقه‌ی چین‌دار بزرگ پوشیدن.

حرف آخر

 خیلی‌ها فکر می‌کنن که سبک  “کوکت‌کور” (coquette-core) _و سایر سبک‌های شبیه به اون مثل bimbocore و  Barbiecore _ نوعی سبک بچه‌گانه‌ست، ولی طرفداران این سبک میگن اینطور نیست. این سبک اتفاقا میتونه نوعی نمایش قدرت باشه… ناز و ملیح بودن زنان اصلا نشانه ضعف نیست.

حالا خودت می‌دونی، اگه از این مدل لباس پوشیدن خوشت میاد، برو دنبالش و ناز و عشوه‌گر و رمانتیک‌تر از همیشه شو!

نمایش دیدگاه‌‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!