تتوی لب

همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها

شاید همه خانما به داشتن یه رژ لب جذاب توی کیفشون عادت کرده باشن که در مواقع لازم ازش استفاده کنن؛ اما تا حالا به رژ لب دائمی و همیشگی فکر کردید؟ رژ لبی که با استفاده از اون دیگه خیالتون از جذابیت و زیبایی لباتون راحته؛ چون می‌تونید باهاش راحت بخوابید و هر روز صبح از تماشای لب‌های درخشان و جادویی لذت ببرید. این رژ لب دائمی، Lip blushing هست که بهش «تتوی دائمی لب» هم میگن. اگه شما هم مثل من به دنبال این روش جالب بودید، ادامه مطلب رو از دست ندید چون قراره به همه سوالات درباره Lip blushing پاسخ بدیم.

منظور از تتوی دائمی دائمی (lip blushing) چیه؟

به زبان ساده، Lip Blushing یا تتوی دائمی لب، یه نوع آرایش و خالکوبی نیمه‌دائمی لب هست که با تزریق ظریف و دقیق رنگ‌دانه‌ها به سطح پوست لب، ظاهری زیبا و طبیعی با ماندگاری بالا ایجاد میکنه. توی این روش از جوهرهای بر پایه آب استفاده میشه که در رنگ‌های متنوعی ساخته میشن.

آیا لیپ بلاشینگ لب‎‌ها رو درشت‌تر نشون میده؟

بعد از تتوی دائمی لب یا لیپ بلاشینگ، اگه دیگران شما رو ببینن، ممکنه در نگاه اول فکر کنن که شما از پرکننده‌های لب (فیلر لب) استفاده کردید، اما واقعا اینطور نیست! استفاده از رنگ‌دانه‌ها روی لب باعث میشه که لب‌های شما برجسته‌تر و پررنگ‌تر بنظر برسه، خصوصا در قوس لب بالا؛ این تغییر، چیزی شبیه یک رؤیای شیرینه که در واقعیت اتفاق میفته!

همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها

مزایای Lip blushing چیه؟

با انجام تتوی دائمی لب:

  • دیگه لازم نیست هر دفعه وقت با ارزشتون رو برای رژ زدن به لب‌ها تلف کنید!
  • لب‌های شما همیشه و هر ساعت جذاب و شاداب بنظر میرسن.
  • دیگه نیاز نیست هر دفعه برای خرید رژ لب پول بدید و هزینه کنید؛ فقط کافیه یکبار Lip Blushing کنید؛ واقعا مقرون‌به‌صرفه است.

آیا لیپ بلاشینگ ضرر داره؟

رژ لب دائمی (lip blushing) لبا رو خراب نمی‌کنه یا بهش آسیب نمیزنه! البته به شرطی که کار اصولی و بهداشتی انجام بشه. کلید قضیه همون “اصولی” بودنه، واسه همین قبل از وقت گرفتن باید حواستون رو حسابی جمع کنید که کجا برید (بعدا در این مورد بیشتر توضیح میدم). ولی در کل، به قول یه کارشناس به اسم کابرلینگ، «احتمالش خیلی کمه که رژ لب دائمی باعث آسیب دائمی به لباتون بشه».

بخوانید:  در سال 2023 چه ترندهایی دنیای مد را زیر و رو کردند؟
همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها امی کولبرینگ (دستیار و متخصص زیبایی):

اگه لیپ بلاشینگ توسط یه متخصص حرفه‌ای و واجد شرایط انجام بشه، تا حد زیادی ایمن و بدون عوارضه. با این حال، اگه میخواید بهترین نتیجه رو بگیرید، بهتره قبل از شروع درمان، درباره حساسیت‌ها و ویژگی‌های پوستتون با متخصص زیبایی صحبت کنید؛ مثلا اینکه آیا سابقه اگزما، آکنه، زخم‌های سرد یا … دارید یا نه!

آیا بعد از لیپ بلاشینگ، جای زخم باقی میمونه؟

بعد از تتوی دائمی لب، هیچ اسکار یا جای زخمی باقی نمی‌مونه؛ پس خیالتون راحت باشه. اما فقط هفته اول ممکنه لب‌هاتون کمی متورم یا پوسته پوسته بشه که طبیعیه! این اتفاق جزو عوارض هر عمل زیبایی هست که بعد از مدتی کوتاه برطرف میشه. حواستون باشه که قبل از انجام این روش حتما اگه آلرژی پوستی دارید، با متخصص در میون بذارید.

توی لیپ بلاشینگ چه کارهایی انجام میشه (گام به گام)

مرحله اول؛ مراقبت‌های قبل از درمان

مرحله اول، انجام مراقبت قبل از عمل
مرحله اول، انجام مراقبت قبل از عمل

اول باید تا یک هفته قبل از انجام این روش، داروهایی مثل آسپرین یا ایبوپروفن مصرف نکنید؛ چون خون رو رقیق میکنن. همچنین بهتره الکل یا کافئین هم مصرف نکنید.

مرحله دوم؛ شروع درمان و انجام بی‌حسی

مرحله دوم، انجام بی حسی با کمک کرم بی حس کننده
مرحله دوم، انجام بی حسی با کمک کرم بی حس کننده

برای بی‌حس کردن لب‌ها از بی‌حسی موضعی (معمولا کرم لیدوکائین) استفاده میشه؛ و لب‌ها بعد از ۱۰ دقیقه کاملا بی حس میشن.

مرحله سوم؛ ترسیم لب‌ها

مرحله سوم؛ ترسیم خطوط لب
مرحله سوم؛ ترسیم خطوط لب

خطوط لب با استفاده از مداد سفید ضد آب و درنظر گرفتن ساختار چهره و لب‌ها ترسیم میشه تا مطابق این خطوط خالکوبی انجام بشه.

مرحله چهارم؛ انتخاب رنگ‌ مناسب

مرحله چهارم؛ انتخاب رنگ مناسب
مرحله چهارم؛ انتخاب رنگ مناسب

رنگ‌دانه مناسب با توجه به رنگ طبیعی لبای شما انتخاب میشه.

مرحله پنجم؛ تزریق رنگدانه و خالکوبی

مرحله پنجم؛ تزریق رنگ و خالکوبی
مرحله پنجم؛ تزریق رنگ و خالکوبی

رنگدانه‌ها با کمک دستگاه تاتو و خالکوبی به لب‌ها توسط سوزن استریل‌شده تزریق میشه. این کار خیلی ظریف هست و با دقت انجام میشه تا ظاهر طبیعی لب‌ها حفظ بشه.

مرحله نهایی؛ جذابیت فوق العاده

پایان فرایند تتوی دائمی لب
پایان فرایند تتوی دائمی لب

اشتباهات رایج توی تتوی دائمی لب چیه؟

یکی از اشتباهات رایج توی لیپ بلاشینگ اینه که به بیماری‌های پنهان پوست شما توجه نشه! مثلا اگه در معرض تبخال باشید و از این روش استفاده کنید، ممکنه تبخال شما بعد از انجام تتوی دائمی لب گسترش پیدا کنه و باعث عفونت بشه؛ با این حال این موضوع زیاد جدی نیست و قابل درمانه.

هرچند اشتباهات توی تتوی دائمی لب یک در هزاره و درصدش خیلی پایینه اما ممکنه از بخت بد این اتفاق برای شما بیفته. برای بعضی افراد ممکنه بعد از عمل، با سرخ شدن شدید لب‌ها یا عفونت مواجه بشن که اگه به متخصص باتجربه مراجعه کنید، این اتفاق نمیفته.

انجام تتوی دائمی لب چقدر طول میکشه؟

انجام تتوی دائمی ممکنه یک ساعت یا یک ساعت و نیم طول بکشه؛ که البته تقریبا ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اون به فرایند بی حس کردن مربوط میشه.

همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها

ماندگاری Lip blushing چقدره؟

میزان ماندگاری این روش برای هرکسی ممکنه فرق کنه اما معمولا بعد از عمل، اثر رنگ‌دانه‌ها روی لب‌ها به مدت ۲ تا ۳ سال باقی میمونه و بعد از اون به آرامی از بین میره. برای ماندگاری بیشتر، بهتره از رنگدانه‌های باکیفیت بالا استفاده کنید.

همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها

آیا تتوی لب به بیهوشی نیاز داره؟

خیر، لیپ بلاشینگ با کمک کرم‌های بی‌حسی و به صورت موضعی انجام میشه. این عمل یجور عمل سرپایی محسوب میشه.

این روش چقدر درد داره؟

شاید در طول درمان احساس سوزن سوزن شدن داشته باشید یا حتی سوزش خفیف! بالاخره یجور خالکوبی هست و این چیزا طبیعیه. اما استفاده درست از کرم بی حسی باعث میشه اصلا احساس درد نکنید.

چقدر طول میکشه تا خوب بشه؟

دوره درمان برای هرکسی فرق میکنه اما معمولا بعد از ۱۰ تا ۱۴ روز از انجام تتوی دائمی لب، عوارض اون بهبود پیدا میکنن و تورم و سوزش لب‌ها از بین میرن.

هزینه Lip blushing چقدره؟

هزینه لیپ بلاشینگ به پارامترهای مختلفی بستگی داره. مثلا نوع مرکز درمانی که مراجعه میکنید یا میزان تخصص انجام دهنده.

این روش برای چه افرادی مناسبه؟

Lip blushing می‌تونه برای افراد مختلفی که دنبال بهبود رنگ و ظاهر لب‌هاشون هستن، مناسب باشه.

برخی از افرادی که می‌تونن از Lip blushing بهره‌مند بشن:

  • افرادی که رنگ طبیعی لب‌هاشون کمرنگه یا ناهمواره Lip blushing می‌تونه رنگ طبیعی و یکنواخت به لب‌ها بده و ظاهری شاداب‌تر و جذاب‌تر بهشون ببخشه.
  • افرادی که لب‌هاشون به دلیل افزایش سن یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رنگ خودشون رو از دست دادن Lip blushing می‌تونه رنگ از دست رفته لب‌ها رو بازیابی کنه و ظاهری جوان‌تر بهشون بده

آیا لیپ بلاشینگ بهتر از تزریق لبه؟

لیپ بلاشینگ معمولا ماندگاری بیشتری از تزریق لب داره (به مدت یک تا سه سال). همچنین ظاهر طبیعی و نچرال‌تری به لب‌ها هدیه میده.

همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها
همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها
همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها همه‌چیز درباره تتوی دائمی لب (Lip Blushing) ؛ بایدها و نبایدها

سوالات متداول

Lip Blushing چیه؟

یکی از روش‌های زیبایی لب‌ها که تتوی دائمی لب گفته میشه و در اون با کمک تزریق رنگدانه توسط سوزن خالکوبی، رنگ لب‌ها برای مدت یک تا سه سال طبیعی و زیبا بنظر میرسه.

آیا این روش عوارض داره؟

بله. عوارض خفیفی ممکنه به همراه داشته باشه برخی از عوارض این روش عبارت هستن از سوزن سوزن شدن، قرمز شدن لب یا تورم.

مزایای لیپ بلاشینگ چیه؟

از جمله مزایای این روش میشه به رژ لب دائمی و عدم نیاز به خرید رژ لب، شادابی و زیبایی لب‌ها و هزینه کم اشاره کرد.

I Got My Lips Tattooed, And Here's How It Went

نمایش دیدگاه‌‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!