میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟

آموزش ویدئویی یک آرایش فریبنده هم در گرمای تابستان هم در سرمای زمستان...

گرچه رنگ‌های پاستلی و استفاده از این سبک سایه چشم اغلب برای بهار و تابستان توصیه می‌شوند، اما هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید حتما باید اینطور باشد! اگر به دنبال ایده برای یک آرایش خاص هستید، به جای درستی آمده‌اید. ما قصد داریم اینجا نحوه انجام بی‌نقص یک آرایش یخی زیبا را به شما آموزش می‌دهیم که حتی برای هوای سرد زمستان هم وسوسه‌انگیز است. میکاپ چشم یخی (یا به عبارتی icy makeup) یادآور بارش یک برف دل‌انگیز زمستانی است که اجرای آن وقت و انرژی زیادی هم از شما نخواهد گرفت…

چطور چشمان خود را به سبک یخی میکاپ کنم؟

ما یک استاندارد شش مرحله ساده را برای اجرای یک آرایش یخی زیبا در نظر گرفته‌ایم. پس به ما اعتماد کنید، ساده است و هرگز پشیمان نمی‌شوید!

میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟مرحله ۱: آماده سازی پلک‌ها

برای اینکه مطمئن شویم قرار است آرایش چشم شما  ماندگاری لازم را دارد، باید قبل از اجرای میکاپ، چشمان خود را اماده کنید. پس یک لایه سبک از پرایمر سایه چشم یا کانسیلر را با انگشت روی پلک‌هایتان بمالید. ( اگر حساس هستید، به جای انگشت می‌توانید از یک برس مویی نرم استفاده کنید.)

میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟

مرحله ۲: رنگ آبی آسمانی را به عنوان پایه بمالید

اگر می‌خواهید این میکاپ را تا حد امکان ساده کنید، می‌توانید این مرحله سایه پایه آبی را نادیده بگیرید و مستقیم به سراغ مرحله بعد یعنی سایه چشم یخی بروید. اما اگر قصد دارید وقت بگذارید و به ظاهر خود کمی عمق و جلوه بیشتری دهید، با استفاده از یک سایه چشم آبی ملایم شروع کنید. برای اینکار می‌توانید یک سایه چشم مات یا یک سایه براق (مانند سایه چشم L’Oréal Paris Colour Riche Monos) انتخاب کنید. ابتدا رنگ سایه را با یک برس سایه چشم تخت روی پلک‌هایتان بزنید و سپس آن را با یک برس سایه چشم پرپشت در خط چین پلک و تا زیر برآمدگی استخوان ابرویتان پخش کنید.

میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟مرحله ۳: سایه چشم یخی را روی پلک‌هایتان بزنید

فوت‌وفن اصلی این میکاپ، اعمال یک سایه سفید براق و یخی در مرکز پلک‌هاست. برای جذب حداکثر رنگدانه ممکن روی پوستتان بهتر است سایه چشم پودری خود را مرطوب کنید یا اگر می‌خواهید بیشتر هزینه کنید سراغ یک سایه چشم براق مایع (مانند Brilliant Eyes Shimmer L’Oréal Paris) بروید تا یک سایه چشم اکلیلی سفید  جذاب‌تر خلق کنید. سایه را با انگشت روی مرکز پلک‌هایتان بمالید و سپس به آرامی با یک برس پرپشت پخش کنید.

میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟

مرحله ۴: با استفاده از سایه، باله‌های خط چشم خود را امتداد دهید

اگر ترجیح می‌دهید آرایش چشم خود را نچرال‌تر و طبیعی‌تر از کار دربیاورید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید. در عیر این صورت برای تاکید بیشتر بر ظاهر اغواکننده چشمانتان می‌توانید یک خط چشم دنباله‌دار برای خود بکشید. برای این کار باید از یک سایه خیلی مات (مانند سایه چشم L’Oréal Paris Colour Riche Monos) استفاده کنید. یک برس خط چشم زاویه‌دار کوچک بردارید، آن را به سایه آغشته کنید، از خط مژه شروع کنید و باله‌ها تا طرفین امتداد دهید. اگر دستتان لرزش ندارد، می‌توانید کل این فرایند را دستی انجام دهید. اما اگر برای صاف و تیز از کار درآوردن باله‌ها به کمک نیاز دارید، دو تکه چسب نواری در گوشه بیرونی چشمان خود بچسبانید تا یک راهنما برای کشیدن باله‌ها داشته باشید.

بخوانید:  استایل سایبرپانک (Cyberpunk) در دنیای مد و فشن

میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟

مرحله ۵: ریمل حجم‌دهنده بزنید

آخرین مرحله در این میکاپ، یک لایه ریمل حجم‌دهنده است. می‌توانید از ریمل قابل شستشو مانند L’Oréal Paris Voluminous Lash Paradise استفاده کنید تا بدون اینکه مژه‌ها را سنگین کند، حجم لارم ا به آنها می‌دهد. برای داشتن مژه‌های جذاب و چشمگیر، می‌توانید دو تا سه لایه ریمل بزنید.

میکاپ یخی؛ چطور چشمان را یخ‌زده، سرد و زمستانی آرایش کنیم؟

مرحله ۶: یک رژ لب رنگ خنثی با تناژ متوسط بزنید

پس از اتمام کار آرایش چشم، می‌توانید ابروها و آرایش روتین صورت خود را مطابق سلیقه خود کامل کنید. پیشنهاد ما در انتهای کار این است که استایل خود را با یک رژ لب خنثی (یا Nude) کامل کنید. از آنجایی که سایه چشم این سبک خیلی روشن است، استفاده از یک رژ لب خنثی و کم‌رنگ می‌تواند ظاهر شما را مقداری کم‌حال نشان دهد. در عوض، یک رنگ خنثی با تناژ متوسط (مثل رژ لب L’Oréal Paris Colour Riche Les Nus Intense Nude) انتخاب کنید تا مقداری کنتراست لبها روی چهره شما را بالا ببرد.


ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!