چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

میدونستی نزدیک به ۲۵ درصد از خانم‌ها اندام گلابی شکل دارن؟ شاید بپرسید مگه اندام گلابی شکل هم داریم؟ تعجب نکنید! اندام‌های گلابی شکل، ساختاری شبیه گلابی دارن؛ این یعنی فیگوری با پایین تنه پهن و بالا تنه باریک. اگه توی دنیای سلبریتی‌ها بخوایم به دو چهره معروف با این اندام اشاره کنیم، میتونیم به ریانا و جنیفر لوپز اشاره کنیم. اندام شما چه شکلیه؟ شما هم اندام گلابی شکل دارید؟ توی این مطلب قراره بهتون بگم که چه مدل تاپ، شلوار، لباس یا کت‌هایی برای اندام گلابی عالیه و باعث میشه خوش‌تیپ‌تر بنظر برسید.

اندام گلابی شکل چیه؟

توی یه کلام! اندام گلابی شکل، به اندامی میگن که باسن بزرگ و ران‌های پهنی داره. توی این فرم بدنی، شونه‌ها افتاده و کمر باریک هست. همچنین بالاتنه ظریف و سینه‌ها نسبتا کوچیک هستن. اگه این مشخصات بدن شماست، پس شما هم یه اندام زیبا شبیه گلابی دارید و بهتره به سراغ لباس‌ها، تاپ‌ها و استایلی برید که توجهات رو به سمت بالا تنه شما جلب کنه تا اندامتون متعادل بنظر برسه. راستی توی زیبانیوز، کلی استایل و لباس‌های متنوع معرفی کردیم که میتونی بعد از خوندن این مقاله ازشون برای استایلت استفاده کنی!

بهترین یقه‌ها برای اندام گلابی شکل

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

 

 

اگه میخواید لباس انتخاب کنید، بهتره به نوع یقه توجه کنید. بهترین یقه‌ها برای اندام گلابی شکل، یقه باز، یقه‌های مدل‌دار و یقه‌های «Of the shoulder» یا همون شانه لخت هستن. با این حال، یقه‌های خیلی باز و یقه حلقوی اصلا مناسب نیستن. دلیلش اینه که میتونن عدم تناسب ظاهری بین بالاتنه باریک و پایین تنه پهن رو بیشتر کنن، باسن رو برجسته‌تر نشون بدن و حتی باعث کوتاه‌تر به‌نظر رسیدن گردنتون هم بشن.

اگه دلتون میخواد از یقه‌های حلقوی یا خیلی باز استفاده کنید، می‌تونید اونا رو با شلوارهای جذب و کم‌حجم‌تر بپوشید! مثلا می‌تونید به جای دامن چین‌دار از یه دامن مدادی استفاده کنید. یا به جای شلوار دم پا گشاد با شلوار جین فیت و اسکینی یا راسته ست کنید.

آستین‌های جذب یا گشاد؟

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

حالا بریم سراغ آستین. برای پیراهن‌های آستین کوتاه می‌تونید یا آستین جذب یا آستین مدل‌دار بپوشید. آستین جذب روی بالاتنه‌تون کم‌تر تأکید می‌کنه و بیشتر رو باسن و قوس اندامتون مانور میده. اما آستین مدل‌دار، مثلا آستین پف‌دار، به بالاتنه‌تون حجم می‌ده و با باسنتون بیشتر به تعادل می‌رسه. پس اگه دنبال یه استایل متعادل‌تری هستید و نمی‌خواید پایین‌تنه‌تون خیلی تو چشم باشه، این مدل عالیه.

البته برعکس این قضیه برای آستین بلند صدق می‌کنه. اگه یه تاپ آستین بلند جذب بپوشید، روی قسمت‌های باریک بازو و شونه‌هاتون تأکید می‌کنه و توجهات رو به بالاتنه جلب می‌کنه. اما اگه یه تاپ آستین بلند مدل‌دار مثل آستین کلوش یا هر مدل با تزئیناتی که به شونه‌ها حجم می‌ده، بپوشید، بازم با پایین تنه پهن شما متعادل می‌شه.

بخوانید:  چگونه برای شکل بدن سیب با سایز بالا استایل لباس انتخاب کنیم؟

طرح‌های درشت! زیبایی درشت‌تر!

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

یه نکته هم در مورد بهترین طرح و نقش برای تاپ‌های اندام گلابی! اگه اندام گلابی دارید، با طرح‌های گل‌دار، اشکال هندسی و خطوط افقی فوق‌العاده می‌شید! هر سه این طرح‌ها باعث میشن که توجهات به بالاتنه جلب بشه و با اندامتون به زیبایی متعادل بشه. اینجوری یه تیپ هم شیک و هم جسور و متناسب با اندامتون دارید.

راستی، اگه از این مطلب تا الان خوشت اومده، یه خواهش بزرگ دارم! لطفاً نظرتون رو برامون کامنت کنید و این موضوع رو به اشتراک بذارید تا بقیه هم بتونن ببینن و یاد بگیرن که چه جوری می‌تونن با داشتن اندام گلابی، لباس‌های متنوع‌تری بپوشن.

با شلوارهای فاق کوتاه خدافظی کن!

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟ چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

اولین چیزی که موقع خرید شلوار باید بهش فکر کنین، ارتفاع اون یعنی همون فاقشه! فاق شلوار می‌تونه بلند، متوسط یا کوتاه باشه. اما خب، برای اندام گلابی، قطعا باید بگم که فاق بلند بهترین گزینه‌ست. بخاطر اینکه که اولا کمر رو باریک‌تر نشون می‌ده، می‌تونه باسن و ران‌ها رو کمی پنهان کنه و یه ظاهر کشیده و لاغر بهتون بده. یه خوبی دیگه‌ش هم اینه که یه کم شکم رو هم جمع می‌کنه!

اولین مدل شلوار هم جین هستش. اگه اندام گلابی دارین، می‌تونید جین جذب، راسته یا حتی دم‌پا گشاد بپوشید. هر کدوم از اینا روی اندامتون تأثیر متفاوتی می‌ذاره. مثلا جین جذب، ران‌ها رو خیلی نشون می‌ده، در حالی که جین دم‌پا، ران‌ها رو کمتر می‌کنه و با پایین‌تنه‌ی پهن‌تر، به تعادل می‌رسه!

حالا بریم سراغ شلوارهای دیگه. همون قضیه برای شلوارهای پارچه‌ای هم صادقه. اگه اندام گلابی دارید، مدل‌های بوت‌کات و راسته به شدت جادویی و جذابن. باز هم بستگی به این داره که دنبال چه استایلی هستید. راسته بوت‌کات یا حتی راسته، باسن و ران‌ها رو بیشتر از مدل‌های دم‌پا نشون میده.

بهترین دامنی که می‌تونید بپوشید چیه؟

مدل دامن مناسب بدن گلابی

یه راز خیلی مهم برای انتخاب دامن مناسب در اندام گلابی اینه که هرچیزی که خیلی خیلی گشاده، باعث می‌شه تناسب اندام به هم بریزه و پایین‌تنه‌تون خیلی پهن‌تر و بزرگ‌تر از بالاتنه به نظر برسه. پس با این تفاسیر، مدل‌های عالی برای شما دامن‌های Aشکل، دامن فیت و حتی دامن اریب هستن.

شلوارک بپوشیم یا نپوشیم؟

شلوارکدامن مناسب بدن گلابی

بهترین شلوارک‌های اندام گلابی، مدل آزاد و شینو (Chino) هستن. این مدل‌ها به متعادل شدن اندام کمک می‌کنن چون فضای بیشتری دور باسن و ران‌ها ایجاد می‌کنن و از چسبیدن شلوارک به پهن‌ترین قسمت بدن جلوگیری می‌کنه. همچنین، بهتره شلوارک‌هایی با فاق متوسط یا بلند و پارچه‌های ساختاردار و جزئیات روی قسمت بالایی انتخاب کنید.

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

حالا یه قانون کلی که لازمه به عنوان یه فرد با اندام گلابی موقع ست‌کردن شلوار، جین، شلوارک یا دامن به یاد داشته باشی اینه که اگه پایین‌تنه‌ت خیلی گشاد یا جلب‌توجه کننده باشه، باید یه بالاتنه‌ی به همون اندازه شاخص هم داشته باشی تا اندامت متعادل به نظر برسه.

لباس‌ مجلسی مناسب هر اندام گلابی

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

اگه اندام گلابی دارید، هدف اینه که لباسی بپوشید که کمر رو باریک‌تر نشون بده، قوس‌های بدنتون رو نشون بده و در عین حال یه کم هم توجهات رو به بالاتنه جلب کنه تا همه چی به زیبایی متعادل بشه.

بخوانید:  چطور به سبک ایرانی مدرن لباس بپوشیم؟

حالا شاید براتون سوال پیش بیاد که کدوم بهتره، لباس فیت یا A-Line؟ خب، این واقعا به ترجیحات شخصیتون برای متعادل کردن اندام بستگی داره. لباس فیت، کمر رو باریک‌تر نشون می‌ده، قوس‌های بدنتون رو نشون می‌ده و حتی پاها رو کشیده‌تر می‌کنه. در حالی که لباس A-Line به متعادل کردن اندامتون بیشتر کمک می‌کنه، باسن و ران‌ها رو کمی پنهان می‌کنه و در عین حال راحت‌تر و چندکاره‌تره.

از بین لباس‌های مناسب برای اندام‌های گلابی، لباس A-Line، لباس تانک و لباس off-the-shoulder (باز از روی شونه) خیلی عالی هستن.

چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟ چطور استایل لباس برای شکل بدن گلابی یا مثلثی انتخاب کنیم؟

نکته آخر؛ کت و ژاکت

حالا که تا اینجا همراه من بودید، یه راز بسیار مهم جذابیت اندام‌های گلابی رو به شما میگم؛ اون چیزی نیست جز حفظ تناسب در تمام انتخاب‌ها! این یعنی، حتی اگر قصد دارید که یه کت برای خودتون انتخاب کنید، باید کتی رو انتخاب کنید که تمرکز و نگاه‌ها رو به سمت بالا تنه شما متمرکز کنه. مثلا کت‌های کوتاه یا کمربند‌دار یا چهار دکمه‌ای یکی از بهترین گزینه‌ها هستن.

امیدوارم این مقاله به شما کمک کرده باشه که یه استایل جذاب برای اندام گلابی شکل بزنید!

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!