مانتوهای ترند بهار و تابستان 1403
مانتوهای ترند بهار و تابستان 1403

بررسی جامع ترندهای مانتو بهار و تابستان ۱۴۰۳ در ایران

سلام خوشگلا! سال ۱۴۰۳ فرا رسیده و وقتشه یک تغییراتی (هرچند کوچیک) توی حال و هوا و استایلمون داشته باشیم. یکی از دغدغه‌های همیشه ما خانومها انتخاب مدل مانتوی مطابق مد روز هست که البته به خودمون بیاد! طوری که بعضی وقتا در مورد انتخاب مدل مانتو مناسب خودمون دچار مشکل میشیم. پس، با ما همراه باشید تا هر اونچه لازمه درمورد مانتو بهار و تابستان ترند ۱۴۰۳ یاد بگیریم و به دوستانمون هم یاد بدیم.

البته، مانتوهای بهاری و تابستونی ترند ۱۴۰۳خیلی متنوع از چیزیه که فکرشو میکنین، برای همین ما هم مجبور شدیم خیلی مفصل انواع و اقسام مدلهای این فصل رو براتون شرح بدیم! پس حالا حالاها باید اسکرول کنین!

فهرست

مانتو بهاری مدل کت؛ مینیمالیستی و کلاسیک

مانتوهای کتی هر ساله در مدل‌های مختلفی تولید می‌شن. این مانتوها که در انواع رسمی و غیر رسمی توی بازار وجود دارن، می‌تونن برای فصل بهار و تابستون عالی باشن. مانتوهای کتی توی رنگ‌های شاد با قابلیت ست کردن با شلوار همرنگ یا یک شلوار ساده توی سال ۲۰۲۴ بسیار ترندن.

مانتو کتی شیک مخصوص فصل بهار
نمونه‌ای از مانتو کتی مشکی

تفاوت مانتو کتی ترند امسال با سال‌های قبل چیه؟

تفاوتی که میشه در مورد مانتوهای کتی امسال با سال‌های قبلی در نظر گرفت اینه که تعداد و مدل‌های بیشتری برای بانوان در سنین مختلف موجوده. برای همین اگه اون دسته از افرادی بودید که سال‌های قبل به خاطر نبود مدل مد نظر نتونستید مانتو کتی خودتون را انتخاب کنید، امسال گزینه‌هاتون بیشتره! همین!

مانتو کتی چند نوع یقه و پارچه داره؟

مانتوهای کتی رو میشه توی سبک‌های یقه باز مثل یقه ۷ و یقه انگلیسی پیدا کرد. همچنین، طراحان این مانتو با استفاده از پارچه‌های کتان، کرپ و مازراتی تونستن سبک‌های خوبی رو مناسب فصل به صنعت مد و فشن اضافه کنن.

مانتو کتی رو با چی ست کنم؟

شما می تونید مانتوهای کتی تون رو با شلوارهای راسته و گشاد با رنگ های متنوعی ست کنید. همچنین، می تونید ست کت شلوار مانتوی دلخواهتون رو بخرید تا جذابیت بیشتری توی تن شما داشته باشه. بسته به رنگ مانتوی کتی شال و لباس زیری مانتو هم باید انتخاب بشه که تناسب خوبی توی استایل شما ایجاد بشه.

مانتو مدل شومیزی؛ کاربردی و کژوال!

شاید تا چند سال گذشته شومیز مخصوص آقایان محسوب می‌شد؛ اما امروزه هم این مدل از مانتو توسط بانوان زیادی پوشیده می‌شه. شومیز مثل سال های قبل ترند شده و طرفداران زیادی داره. پس، اگه دنبال یه مانتو راحت، درعین‌حال، شیک هستید می تونید انواع مختلفی از شومیزهای بهاری رو تهیه کنین. تازه انواع شومیزهای مختلفی هم داریم. مثلا شومیزهای مخصوص مراسم، مهمانی و استفاده روزمره!

مانتو شومیزی قرمز
مانتو شومیزی قرمز

مانتو شومیز مدل اسپرت

یکی از انواع مدل مانتو شومیز که بسیار ترند شده مدل اسپرته. طراحان برای طراحی این مدل از شومیز سعی کردن که تغییرات زیادی رو اعمال نکنن. برای همین سبک و ساختار اصلی لباس شومیز حفظ شده. تفاوت اصلی در اینه که معمولاً کوتاه دوخته می‌شه.

شومیز مدل اسپرت
شومیز دکمه‌دار مدل اسپرت؛ این مدلها برای کاربردهای روزمره عالین.

شومیز مدل مجلسی

اگه دلتون خواست شومیزتون توی مراسم‌ها و مجالس بپوشید می‌تونید مدل مجلسی شومیز رو بپوشید. این مدل‌ها نسبت به مدل اسپرت طرح و نقش‌های بیشتری دارند. پس، اگه مدلی از شومیز دوست دارید که نسبت به شومیزهای مدل ساده طراحی بیشتری داشته باشه می‌تونید مدل مجلسی اون رو انتخاب کنید.

شومیز مدل مجلسی سفید گلدوزش شده برای مهمانی
شومیز مدل مجلسی دکمه‌دار سفید گلدوزی شده؛ این مدل بیشتر به درد مهمونی میخوره.

شومیز مدل بدون دکمه

شومیزهایی که توی مدل بدون دکمه دوخته میشن معمولاً فری سایز هستن. اگه می‌خواید که شومیز مدل بدون دکمه رو تو استایل خودتون استفاده کنید، نباید شلوار واید بپوشید. به جای اون می‌تونید شلوار فیت یا چسبان انتخاب کنید که زیبایی شومیز و استایل شما چندین برابر بشه.

شومیز گرافیکی مدل بدون دکمه
شومیز گرافیکی مدل بدون دکمه

مانتو مدل ژاکارد؛ پیش به سوی تجمل و مهمانی!

مانتوهای مدل ژاکارد از پارچه ژاکارد تولید میشن. طرح‌های مورد استفاده توی پارچه ژاکارد برجستن و از جنس خود پارچه هستن. بنابراین، این نوع مانتو با گلدوزی تفاوت داره. مانتوهای ژاکاردی توی تن خوب وایمیسته. مانتو ژاکاردی طرح‌ گلدار و شاینی می‌تونن یک انتخاب مناسب برای فصل بهار و تابستان باشن. شما می‌تونید این مانتو رو در مراسم‌های رسمی بپوشید و یک استایل جذاب و شیک رو برای خودتون رقم بزنین. برای بهتر جلوه دادن استایل خودتون لازمه شلوارها و شال‌های رنگی متناسب با این مدل رو برای خودتون انتخاب کنین.

مانتو ژاکارد طرح جدیدی نیست؛ ولی اونقدر برای خانوما جذابه که هر سال مد میشه.

بررسی جامع ترندهای مانتو بهار و تابستان 1403 در ایران

مانتو ژاکارد مدل ارگانزا

این مدل از مانتو ژاکارد نازک و بدن‌نماست و به طور معمول آسترکشی میشه. بعضی وقت‌ها هم بدون آستر مثل مانتو رویه دوخته میشه که مناسب فصل بهار و تابستان باشه.

در نگه‌داری این مانتو باید شستشو و اتو کردنش با دقت بالایی انجام بشه.

مانتو ژاکارد ارگانزا بلند
مانتو ژاکارد ارگانزا بلند

مانتو مجلسی ژاکارد

البته براتون گفتیم که پارچه ژاکارد بیشتر برای مجالس و مراسم های خاص طراحی شده. برای همین مانتوهای ژاکاردی هم عموما بیشتر برای استفاده در مجالس ها کاربرد دارن. با این حال، مانتو مجلسی ژاکارد نسبت به مدل ارگانزا ایستایی بیشتری داره تا تک‌ستاره مجلس باشید.

مانتو ژاکارد با طرح‌هایی مثل گلبرگ، هندسی و طرح‌های مشابه با لباس‌های مجلسی مثل دامن‌های بلند و شلوارهای مجلسی یک استایل مناسب مخصوص مجالس میتونه باشه. برای تکمیل استایل و افزایش جذابیت خودتون هم می‌تونید اکسسوری‌هایی مثل گردنبند، گوشواره و کیف‌های مناسب با استایلتون رو انتخاب کنید.

میشه با مانتو ژاکارد استایل کژوال بزنم؟

البته! اگه علاقه خاصی به داشتن استایل کژوال دارید، حتی می‌تونید با یک مانتو ژاکارد هم استایلتون خودتونو بسازید. مانتو ژاکارد با داشتن الگوها و بافت‌های منحصر به فردش می‌تونه یک استایل متفاوت کژوال رو براتون رقم بزنه. برای این کار بهتره مانتو ژاکارد رو با تیشرت های ساده بپوشید. انتخاب شلوارهای جین و شلوارهای کتان هم در کنار یک مانتو ژاکارد با طیف رنگی نزدیک کلید خلق استایل کژوال شما میتونه باشه.

استایل کژوال تیشرت، شلوار کتان سفید با کفش ورزشی و مانتو مدل ژاکارد
استایل کژوال تیشرت، شلوار کتان سفید با کفش ورزشی و مانتو مدل ژاکارد

مانتو مدل جلو باز؛ بزارید کمی خنک بشید!

مانتوی جلو بازی که آستین‌های گشاد داره، یک انتخاب خوب برای بهاره؛ چون هوا می‌تونه راحت بین مانتو عبور کنه و احساس خنکی بیشتری را برای شما رقم بزنه. مانتو جلو باز به صورت کوتاه یا بلند طراحی میشه که به راحتی بتونید با آیتم‌های دیگه ست کنید.

این نوع مانتو با انواع مختلفی از پارچه‌ها دوخته می‌شه. برای همین برای پوشیدن تو نیمه اول سال می‌تونه انتخاب مناسبی باشه. با داشتن تنوع زیاد در طرح و رنگ و به کارگیری پارچه‌های حریر و کرپ مانتو جلو باز زیبایی بیشتری میتونه داشته باشه.

این سبک اصلا بدن نما نیست؛ واسه همین توی مناسبات رسمی‌تر هم میتونید بپوشید!

مانتو مدل جلو باز بدون یقه
مانتو مدل جلو باز بدون یقه

مانتو جلو باز مدل یقه‌دار

مانتوهای یقه‌دار باید از پارچه‌های ضخیم‌تر دوخته بشن که بتونه یک حالت ایستای زیبایی رو توی تن شما ایجاد کنه. این مزیت مهم باعث میشه که مانتوهای جلو باز یقه‌دار گزینه بسیار مناسبی برای خانم‌های قد بلند باشه.

اگه قد بلندی دارید، مانتو جلو باز یقه دار گزینه خوبی میتونه براتون باشه!
اگه قد بلندی دارید، مانتو جلو باز یقه دار گزینه خوبی میتونه براتون باشه!

مانتو جلو باز مدل بدون یقه

بیشتر مانتوهای جلو باز بدون یقه تولید میشن؛  این نوع مانتوها پارچه‌های ظریفی دارن و یقه اونا اصلا ثابت نمی‌مونه. شما می‌تونید برای زیبایی بیشتر این نوع مانتو رو با انواع کمربند و اکسسوری‌های جذاب دیگه‌ای بپوشید.

مانتو جلو باز بدون یقه زغال سنگی با شال و وست سفید
مانتو جلو باز بدون یقه زغال سنگی با شال و وست سفید

مانتو جلو باز مدل کتی

مانتو جلو باز کتی می‌تونه برای افراد قد کوتاه مناسب باشه. البته، افراد قد بلند هم می‌تونن از این مانتو استفاده کنن. این مانتو ظاهر شیکی رو برای شما ایجاد میکنه.

مانتو جلو باز کتی
مانتو جلو باز کتی

مانتو جلو باز مدل مجلسی

این مدل از مانتو جلو باز یعنی مانتو مجلسی با پارچه‌هایی تولید می‌شه که ایستایی بیشتری داشته باشن. بنابراین، خانم‌های مسن می‌تونن از این مانتوها استفاده کنند. اغلب این مانتوها رنگ‌های خنثی و تیره دارند. برای همین بیشتر مناسب پوشیدن در مجلس‌های رسمی هستند.

مانتو جلو باز مجلسی نسبت به سایر انواع مشابهش ایستایی بالایی رو بدن داره
مانتو جلو باز مجلسی نسبت به سایر انواع مشابهش ایستایی بالایی رو بدن داره

مانتو جلو باز رو با چی بپوشم؟

در استایل غیررسمی، شما می‌تونید مانتو های جذاب جلو باز رو با شلوار بگ، شلوار اسکینی و شلوار مام استایل ست کنید. اگه به دنبال یک استایل رسمی با مانتو جلو باز کوتاه هستید، بهتره از شلوار جین دمپا گشاد یا شلوار راسته استفاده کنید. پیشنهاد میکنیم برای استایل رسمی یک جفت کفش پاشنه دار بپوشین. اورال یا سرهمی از آیتم‌های موردعلاقه خانومای جوونه که با مانتو جلو باز ست میشه.

مانتو جلوباز بلند با شلوار جین و اسنیکرز سفید در استایل غیررسمی
مانتو جلوباز بلند با شلوار جین و اسنیکرز سفید در استایل غیررسمی

مانتو مدل خامه دوزی

شاید بشه گفت جذاب‌ترین مانتوهای بهاری امسال برای طرفدارای استایل بوهمی مانتوهای خامه دوزی هستن. طرح این مانتوها ظریفه. پس می‌تونه یک حس ظرافت زنانه‌ای رو به افراد ببخشه. برای دوخت این نوع مانتو از پارچه خامه دوزی استفاده شده. شما می‌تونید این مانتو رو توی موقعیت‌های رسمی و نیمه رسمی بپوشین و یک استایل باحال بزنین. بعضی از پارچه‌های این مانتو حالت گیپور داره و جذابتره. علاوه بر این به خاطر اینکه پارچه مانتو خنکه می‌تونه هم به عنوان مانتو بهاری و هم مانتو تابستانی استفاده بشه.

مانتو مدل خامه دوزی چه ساختاری داره؟

خامه دوزی یه هنر سنتی ایرانیه که توش از نخ‌های ضخیم رنگی برای ایجاد طرح های برجسته و گلدوزی های ظریف روی پارچه استفاده میشه.

مانتوهای خامه دوزی شده معمولا از جنس حریر، ابریشم، یا کتان هستن و برای موقعیت های خاص و رسمی پوشیده میشن. طرح های خامه دوزی روی این مانتوها میتونه خیلی متنوع باشه و از گل و برگ های ظریف تا طرح های هندسی پیچیده رو شامل بشه.

برای خامه دوزی معمولا پارچه‌هایی با بافت مناسب و ظریف انتخاب می‌شه. بعد از اون، با استفاده از نخ‌های ابریشمی ضخیم و براق طرح‌های متنوع مثل گلبرگ، پرنده و پروانه روی پارچه مانتو طراحی می‌کنن. این کار باعث میشه بافت مانتو بهتر و زیباتر دیده بشه. علاوه بر خامه دوزی ممکنه مانتوها سوزن‌دوزی هم بشن. توی سوزن دوزی بجای نخ‌های ضخیم از نخ‌های ظریف‌تر، معمولا از جنس نخ یا ابریشم، استفاده میشه. معمولا روی آستین‌ها و یقه‌های مانتوهایی که سوزن‌دوزی شدن،خامه دوزی هم کار میشه.

مانتو خامه دوزی سفید
مانتو خامه دوزی سفید

مدل های محبوب مانتو خامه دوزی شده

دو مدل محبوب مانتو خامه دوزی شده عبارتند از:

  • چین دار
  • عروسکی
بخوانید:  ایده‌های لباس زمستانی از استایل خیابانی هفته مد کپنهاگ 2024

این دو مدل طرح دخترانه و فانتزی دارن. برای همین می‌تونید این مدل مانتو رو توی مجالس و مهمونی‌های بپوشید که دوست دارید در اونجا بدرخشید.

مانتو خامه دوزی شده دخترانه
مانتو خامه دوزی شده دخترانه

مانتو خامه دوزی رو با چی بپوشم؟

برای اینکه این مانتو روی تن شما بیشتر جلوه بده می‌تونید باهاش شلوارهای فیت اندام خودتونو بپوشید. حتی می‌تونید برای مراسم‌های رسمی و مجالس با استفاده از دامن یا پیراهن زیبا و شیک استایل خودتونو جذاب‌تر کنید. همچنین، می‌تونید با کفش‌های پاشنه بلند، جواهرات رنگی و کیف‌های شیک مانتو خامه دوزی شده رو توی تن بیشتر جلوه بدید.

 

مانتو مدل آستین پفی؛ کمی کوکت و عشوه‌گرانه

از جدیدترین مانتوهای بهاری ترند ۲۰۲۴ میشه به مانتوهای مدل آستین پفی اشاره کرد. تمرکز طراحان این نوع مانتو روی دیزاین آستین‌هاست. اون ها با تاکید بر طراحی آستین باعث شدند که یک نوع مانتو مدل جدید رو به بازار عرضه کنن. طراحی دقیق مدل آستین به صورتیه که زیبایی و جلوه مانتو را دوچندان می‌کنه. مانتو آستین پفی به صورت مانتوهای گشاد، بلند، جلو باز و عروسکی در جنس‌ها و رنگ‌های مختلف عرضه می‌شه.

مانتو آستین پفی کوتاه بنفش
مانتو آستین پفی کوتاه بنفش

مانتو مجلسی آستین پفی

خیلیا عاشق مانتوهای مجلسی  آستین پفی هستن. اکثر مانتوهای مجلسی آستین پفی با داشتن آستین‌های توری حریر و کار شده با نگین جذابیت بیشتری رو برای استفاده در مجلس فراهم می‌کنن.

بررسی جامع ترندهای مانتو بهار و تابستان 1403 در ایران

مانتو اسپرت آستین پفی

مانتوی آستین پفی علاوه بر داشتن مدل مجلسی مدل اسپرتش هم موجوده. مانتوهای اسپرتی که آستین پفی دارن می‌تونن توی سبک‌های مختلف مثل کژوال، مینیمال و ساده طراحی و دوخته بشن. مانتو آستین پفی اسپرت تو قدهای بلند و کوتاه دوخته میشه. بنابراین، دست شما رو برای انتخاب مانتو مناسب خودتون باز میزاره.

مانتو مدل آستین پفی اسپرت
مانتو مدل آستین پفی اسپرت

مانتو آستین پفی بلند

مانتو آستین پفی بلند به تازگی ترند شده. اگه جنس مانتو شما از حریر، کرپ حریر یا پارچه‌های نخی باشه، علاوه بر فصل بهار می‌تونید توی تابستان هم بپوشین.

مانتو آستین پفی بلند
مانتو آستین پفی بلند

مانتو مدل عروسکی؛ با عشوه بیشتر!

عروسکی از مدل‌های جدید لباس‌های زنانه هست.. این مدل یک ظاهر زیبا و متفاوت نسبت به بقیه مانتوها داره. مانتو عروسکی به مانتوهایی گفته میشه که ظاهری شبیه به لباس عروسک دارن. این مانتوها معمولا از جنس حریر، تور، گیپور یا ساتن هستن و با تزئینات ظریف و گلدوزی های هنرمندانه تزیین میشن. مانتو عروسکی تو قسمت پایین لباس دارای چین‌هایی هست و از دکمه‌هایی در قسمت بالای مانتو برای بسته شدن اون استفاده میشه.

پوشیدن مانتو عروسکی باعث میشه شما جوون‌تر به نظر برسید.

مانتو عروسکی به خاطر اینکه چین‌دار و گشاده، برای افراد لاغر انتخاب مناسبی محسوب میشه…

مانتو عروسکی سفید با شلوار زغال سنگی و کفش اسنیکر سفید میتونه یک استایل کژوال عالی باشه
مانتو عروسکی سفید با شلوار زغال سنگی و کفش اسنیکر سفید میتونه یک استایل کژوال عالی باشه

مانتو عروسکی بلند؛ مناسب برای مناسبت‌های رسمی

این مدل از مانتو عروسکی تا زانو یا بلندتر از اون دوخته میشه. طراحان و خیاط‌ ها مانتو عروسکی بلند به صورت باریک طراحی میکنن و میدوزن.

بنابراین، این مانتو می‌تونه استایل منحصر به فردی رو برای شما ایجاد کنه. بیشتر مدل‌های مانتو عروسکی بلند از پارچه‌های نرم و مجلسی دوخته میشن. البته برخی از اونا هم دوخت‌های جزئی و ظریف مثل گل‌های دست ساز دارند که زیبایی مانتو رو چند برابر می‌کنند.

مانتو عروسکی بلند
مانتو عروسکی بلند

مانتو عروسکی دخترانه کوتاه

مانتو عروسکی مدل کوتاه از پارچه‌های نرم و مجلسی ساخته میشه. این مدل از مانتو عروسکی با داشتن طرح های شاد و رنگارنگ، دوخت‌های کلاسیک و جزئیات ظریف یک انتخاب مناسب برای استفاده در فصل بهار محسوب میشه. پس، اگه به دنبال یک مانتو بهاری هستید ک سن شما رو کمتر نشون بده و دخترونه تر مانتو عروسکی کوتاه گزینه مناسبیه.

مانتو عروسکی فانتزی و دخترانه
مانتو عروسکی فانتزی و دخترانه

مانتو عروسکی دخترانه دکمه‌دار

مانتو عروسکی که با دکمه دوخته شده ظاهر بسیار شیک و کلاسیک داره. این نوع از مانتو عروسکی رو از پارچه‌های مختلفی مثل مخمل، ارگانزا و شیفون طراحی می‌کنن. همچنین، برای بهتر دیده شدن مانتو با به کارگیری جزئیات ظریف مثل نخ‌های براق و پرس‌های ظریف یک مانتو مناسب برای بانوان رو طراحی می‌کنن. حتی اگه دوست دارید که مانتو عروسکی سبک مادست یا پوشیده‌ای داشته باشین، این مانتو گزینه مناسبی براتون محسوب میشه.

مانتو عروسکی دکمه دار
مانتو عروسکی دکمه دار

مانتو عروسکی چه جنس هایی داره؟

  • مخمل: یکی از جنس‌های محبوب برای دوخت مانتو عروسکیه. مخمل بافت نرم و لطیفی داره که باعث میشه لباس شما باکلاس‌تر دیده بشه. جنس مخمل توی رنگ‌های شاد و زنانه مورد استفاده قرار میگیره.
  • ابریشم: یک جنس لطیف و مجلسیه که برای مانتوهای عروسکی مجلسی استفاده می‌شه. با داشتن بافت نرم و لطیف می‌تونه یک مانتوی باکلاس رو ایجاد کنه. این جنس با جزئیات ظریف مثل گل‌های دست ساز و دوزهای براق و در رنگ‌های متنوع طراحی می‌شه.
  • شیفون: از جنس‌های خنک و راحت برای دوخت مانتو عروسکی در فصل‌های بهاره که می‌تونه در رنگ‌های روشن پاستلی طراحی بشه.
  • دوک: یکی دیگه از جنس‌های مخصوص دوخت مانتوهای مجلسیه که برای طرح عروسکی استفاده می‌شه. این جنس برخلاف جنس‌های دیگه بافت سختی داره که می‌تونه یک لباس با کیفیت و مقاوم رو در اختیار شما بزاره. مانتوهایی که این جنس رو دارند، عموماً توی رنگ‌های تیره و جذاب دوخته میشن.
  • پشم: با داشتن بافت نرم و گرم می‌تونه به لباس یک ظاهر دوست داشتنی ببخشه. مانتوهای پشمی بیشتر به رنگ‌های تیره و جذاب دوخته میشه.

مانتو عروسکی برای مراسم رسمی و عروسی؟

برای مراسم رسمی بهتره که از مانتو عروسکی با رنگ‌های روشن جذاب استفاده کنید. چون ظاهر شیک‌تری داره!

علاوه بر این، مانتو عروسکی توی رنگهای سفید، صورتی، قرمز، طوسی و مشکی برای مراسم عروسی هم میتونه عالی باشه.

مانتو عروسکی جذاب رنگ صورتی
مانتو عروسکی جذاب رنگ صورتی

مانتو عروسکی برای مهمانی و قرار دوستانه؟

ااینجا دیگه هر رنگی که دلتون میخاد مجازه! می‌تونید از مانتوهای عروسکی با رنگ‌های تند و شاد استفاده کنید.

مانتو عروسکی سبز با یک استایل مونوکروم کرمی رنگ
مانتو عروسکی سبز با یک استایل مونوکروم کرمی رنگ

مانتو مدل جین؛ استایل راک!

یکی دیگه از محبوب‌ترین ترندهای امسال مانتو مدل جین هست. امسال استایل‌هایی که سرتاپا جین هستند خیلی ترند شدن. بنابراین، می‌تونید مانتو مدل جین خود رو به راحتی در استایل خود استفاده کنید.خیالتون راحت:

جین همیشه ترند و جاودانس…

مانتو مدل جین زغالی
مانتو مدل جین زغالی

مانتو جین آبی

مانتو جین با رنگ آبی از رنگ‌های خنثی هست که می‌تونه با سایر رنگ‌ها مثل بژ، سفید، شیری، سیاه و خاکستری ست بشه. اگه دوست ندارید که ظاهرتون جلب توجه کنه می‌تونید در کنار استفاده از مانتو جین برای آیتم‌های دیگه استایل از این دسته رنگ‌ها استفاده کنید.

مانتو جین رنگ آبی
مانتو جین رنگ آبی

چطوری با مانتو جین استایل شیک بزنم؟

واسه داشتن استایل شیک برای انتخاب کفش با مانتو جین بهتره که از کفش‌های تخت، اسنیکرز، پاشنه بلند، نیم بوت یا عروسکی استفاده کنید. انتخاب هر یک از این کفش‌ها کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. البته، بهترین انتخاب برای ست کردن کفش با مانتو جین کفش‌های اسنیکرزه که می‌تونید با در نظر گرفتن رنگ شال و مانتو اون رو انتخاب کنید. به عنوان مثال کفش‌های اسنیکرز با رنگ‌های سفید، خاکستری روشن و نقره ای برای ست کردن با مانتو جین گزینه مناسبیه.

بهترین انتخاب برای ست کردن کفش با مانتو جین کفش‌های اسنیکرزه!

برای ست کردن مانتو جین با شلوار می‌تونید طبق سلیقه خودتون شلوارهای جین رو استفاده کنید. برای انتخاب رنگ شال هم لازمه که به رنگ کیف و کفش مدنظر خودتون توجه کنین و با رنگ همونا ست کنین.

استایل مناسب با مانتو جین
استایل مناسب با مانتو جین

چه رنگهایی از مانتو جین برای من مناسبه؟

مانتو جین توی رنگ‌های تیره مثل مشکی و زغالی ‌میتونن یک انتخاب مناسب برای مراسم‌های رسمی باشه. در مقابل، اگه می‌خواید که یک مانتو جین برای داشتن تیپ اسپرت و استفاده روزمره داشته باشید می‌تونید بری د سراغ مانتوهایی با رنگ‌های روشن‌تر مثل سفید و آبی روشن.

استایب مناسب برای مانتو جین مشکی 
استایب مناسب برای مانتو جین مشکی

مانتو مدل پیراهنی؛ به سبک فارم‌کور/دختر مزرعه

مانتو پیراهنی بلند با آستین‌های بلند و لگ می‌تونه یک استایل ساده و کاربردی رو برای شما رقم بزنه. این مدل از مانتو می‌تونه در نوع راسته، کمر باریک یا چین‌دار دوخته شه. بنابراین، دست شما برای انتخاب نوع مانتو پیراهنی بسیار بازه.

یه مزیت دیگه مانتو مدل پیراهنی اینه که برای استایل کردن خودتون نیازی به تزئینات اضافه استفاده از اکسسوری‌های شلوغ ندارین.

مانتو پیراهنی کوتاه دخترانه حال و هوای استایل جذاب فارم کور رو زنده میکنه
مانتو پیراهنی کوتاه دخترانه حال و هوای استایل جذاب Farm-core رو زنده میکنه

مانتو پیراهنی مدل ساده

این مدل از مانتو پیراهنی که از پارچه‌هایی مثل نخ و پنبه طراحی شده طرح‌های ساده و یک رنگ داره. پس، اگه تمایل دارین برای استفاده روزمره از مانتوهای پیراهنی استفاده کنید، مدل ساده این مانتو گزینه مناسبیه.

مانتو پیراهنی ساده با رنگ خنثی
مانتو پیراهنی ساده با رنگ خنثی

مانتو پیراهنی مدل طرح دار

مانتو پیراهنی مدل طرح‌دار با داشتن چاپ‌های متنوع مثل گل و پرنده از مانتوهاییه که به تازگی بین بانوان ترند شده. برای همین اگه دوست دارین که با مانتو پیراهنی استایل شما خیلی شیک، ولی یکنواخت به نظر نرسه می‌تونید از مانتوهای پیراهنی طرح‌دار استفاده کنید.

پیراهنی طرح دار
پیراهنی طرح دار

مانتو پیراهنی مدل مجلسی

مانتو پیراهنی مدل مجلسی از پارچه‌های با کیفیت مثل مخمل، شیفون و حریر دوخته میشه. این مدل مانتو با داشتن طرح‌های دوخت خاص و جزئیات دکوراتیو چاپ شده برای استفاده در مجالس و مراسم‌های مختلف انتخاب مناسبی محسوب میشه.

پیراهنی بهاری مجلسی
پیراهنی بهاری مجلسی

مانتو مدل وست؛ مرزهای مانتو رو جابجا کنید!

مانتو و جلیقه‌های وست توی رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی توی سال ۱۴۰۳عرضه شدن. شما می‌تونید مانتوهای وست رو در هر رنگی با استفاده از یک شومیز ساده توی استایل استفاده کرده و از جذابیت اون لذت ببرین.

این مدل چون اغلب بدون آستینه، ترکیبش با شومیز آستین بلند سفید یا رنگ سال بسیار جذابه.

مانتو وست خاکستری
مانتو وست خاکستری

مانتو وست برای چه خانومایی مناسبه؟

این مدل از مانتو برای خانم‌های جوون یا حتی مسن که سلیقه‌های خاصی دارند مناسبه. مانتو وست به خاطر جذابیتی که داره هم خانم‌های لاغر اندام و هم درشت اندام می‌تونن ازش استفاده کنن. با توجه به اینکه مانتو دخترانه مدل وست می‌تونه توی جنس‌های مختلف نازک و ضخیم دوخته بشه، برای هر فصل قابل استفاده هست.

استایل وست و شلوار سرمه‌ای به همراه شال و شومیز و کفش سفید
استایل وست و شلوار سرمه‌ای به همراه شال و شومیز و کفش سفید

چطور مانتو وست مناسب خودم انتخاب کنم؟

یکی از نکاتی که برای ست کردن وست با لباس‌های دیگه باید در نظر بگیرید، رنگ مناسبه. همچنین، باید بر اساس فرم بدن، استایل و رنگ پوستتون مانتو وست مناسب رو انتخاب کنید. پس، برای انتخاب درست مانتو وست لازمه که مثل انتخاب بقیه مانتوها به بدن و فرم خودتون توجه ویژه ای داشته باشین.

استایل وست جین آبی
استایل وست جین آبی

مانتو وست رو با چی ست کنم؟

شلوارهایی مثل شلوار مام استایل، شلوار گشاد، اسلش و زیرکش که همشون هم ترند ۲۰۲۴ شدن می‌تونن با مانتو وست ست بشن. فرقی نداره که مانتو وست شما کوتاه، بلند، جذب، اندامی یا آزاد باشه؛ شما می‌تونید هر یک از انواع مدل‌های مانتو وست رو با این شلوارها ست کنید. برای مثال مانتو وست رنگ جین یا آبی با شومیز سفید و شلوار مام فیت رنگ سفید و مشکی با یک شال آبی رنگ یک استایل جذاب شیک رو برای شما ایجاد می‌کنه.

ست مانتو وست طرح دار با شومیز سفید
ست مانتو وست طرح دار با شومیز سفید

مانتو بهاری مدل لینن؛ خنک و راحت

یکی دیگه از مدل‌های محبوب و پرفروش مانتوهای بهاری مانتو با پارچه لینن هست. این مانتو با داشتن طرح‌های ساده، گلدار و ژاکارد می‌تونه برای استفاده در فصل بهار گزینه مناسبی باشه. مدل های لینن می‌تونن قد های کوتاه و بلند و طراحی‌های مختلف داشته باشند که بتونید به راحتی با لباس‌های دیگتون ست کنین. رنگ‌های روشن مدل لینن که شامل سفید و کرم می‌شه این مانتو را برای فصول گرم سال مثل فصل بهار گزینه مناسبی کرده. به صورتی که بسیاری از بانوان طرفدار این نوع مانتو هستند.

یک سبک مانتو لینن
یک سبک مانتو لینن

مانتو با پارچه لینن چه ویژگی داره؟

مانتو جنس لینن یک مانتوی خنک و خوش استایل محسوب میشه. این مانتو می‌تونه با کارهایی مثل سوزن دوزی و خامه دوزی زیبایی و جلو بیشتری داشته باشه. علاوه بر خنکی، بسیار راحت و نرمه که این ویژگی مانتو لینن را برای استفاده در فصول گرم سال مناسب می‌کنه.

مانتو لینن کوتاه و خنک مناسب فصلهای گرم
مانتو لینن کوتاه و خنک مناسب فصلهای گرم

یکی از مزایایی که مانتو لینن را برای مانتو بهاری ترند ۲۰۲۴ مناسب می‌کنه سبکی و راحتی اون برای استفاده در فصول گرم ساله. وجود رنگ‌های متنوع این مانتوها باعث میشه که بتونید مانتو لینن خودتون را با لباس‌های مختلفی به راحتی ست کنید. همچنین، از اونجایی که قیمت‌های مناسبی دارند برای خرید مانتو بهاری گزینه مناسبی محسوب میشن.

مانتو لینن مشکی
مانتو لینن مشکی

مانتو لینن رو چطوری ست کنم؟

برای اینکه بتونید یک مانتو لینن جذاب توی استایل خودتون داشته باشید باید به طرح و رنگ و نقش‌های پارچه مانتو توجه کنین.

بهتره یک شلوار لینن چند پرده تیره‌تر یا روشن‌تر از مانتو لینن خودتون رو تو استایل استفاده کنید. اکسسوری‌ها، کیف‌ها، کفش و شال و روسری هم باید همین وضعیت داشته باشن که طرح و نقش پارچه لینن بیشتر به چشم بیاد.

بررسی جامع ترندهای مانتو بهار و تابستان 1403 در ایران

مانتو بهاری باید چه ویژگی‌هایی داشته باشه؟

مانتو فصل بهاری باید طوری باشه که بتونید تو اون نفس بکشید و حس طراوت بیشتری رو از فصل بهار بگیرید:

  • جنس پارچه: پنبه، نخ و کتان در اولویته.
  •  پارچه خنک و سبک برای مانتو بهتره.
  • پارچه  باید نازک‌تر باشه و تنفس پذیری بالایی داشته باشه که مانع از عرق کردن بدن بشه.
  • رنگ‌های روشن و شاد استفاده کنید تا انعکاس نور و دفع حرارت بهتر بشه.
بخوانید:  بهترین ترندهای لباس پاییزی 2023 COSMOPOLITAN

نکات دیگر برای انتخاب مانتو بهاری ترند

ترجیحات شخصی خاصی دارید؟

  • اگه ترجیح میدین مانتو شما پوشیده‌تر باشه می‌تونید از انواع مدل‌های مانتوهای بلند و دکمه‌دار رو تهیه کنید.
  • اگه از مانتوهای بلند خوشتون نمیاد و بیشتر دوست دارید که مانتوهای کوتاه بپوشید، ولی باز هم  پوشیدگی مناسبی داشته باشید مانتوهای عروسکی کوتاه دکمه‌دار انتخاب مناسبیه.
  • اگه دوست دارید که مانتو شما توی چشم‌تر باشه سایر سبک‌ها که گفتیم، براتون مناسبه.

بررسی انواع پارچه‌های مانتو بهاری

طراحان مد و فشن واسه طراحی مانتوهای بهاری ترند از پارچه‌هایی استفاده می‌کنند که تناسب بیشتری را با آب و هوای این فصل داشته باشه. برای اینکه بیشتر با انواع جنس پارچه مانتوهای بهاری آشنا شید ما در ادامه در مورد هر کدوم از جنس‌ها توضیح مختصری ارائه می‌دیم تا کار شما هنگام انتخاب مانتو آسون‌تر بشه.

جنس کرپ؛ جنسی جذاب برای مانتو بهاری

پارچه‌هایی که از ابریشم، ریون، پنبه، پشم و الیاف مصنوعی یا ترکیباتی از اون‌ها تولید می‌شه پارچه‌های کرپ نام داره. این پارچه نرم و کمی براقه. همچنین، می‌تونه روی بدن شما ایستایی خوبی داشته باشه. کرپ یک پارچه مناسبیه که بسیاری از طراحان مد و فشن برای دوخت انواع مانتو و لباس‌های مجلسی توی رنگ‌ها و طرح‌های مختلف ازش استفاده می‌کنن. از انواع پارچه‌های کرپ میشه به فهرست زیر اشاره کرد:

  • کرپ حریر
  • کرپ گاباردین
  • کرپ مازراتی
  • کرپ باربی
  • کرپ ژرسه

به خاطر اینکه کرپ ضخامت کمی داره بیشتر برای طراحی مانتوهای بهاری استفاده می‌شه تا خنک و راحت باشه. این پارچه چون تنوع رنگ بالایی داره مانتوهای بهاری با رنگ های متنوعی از این جنس طراحی و دوخته میشن.

پارچه جنس کرپ
پارچه جنس کرپ

جنس کتان؛ از بهترین جنس ها برای مانتو بهاری

یکی از بهترین پارچه‌هایی که میشه برای دوخت مانتوهای بهاری استفاده کرد، جنس کتانه. کتان یک پارچه نسبتا خشکه که برای آب و هوای بهار مناسبه. این جنس مانع تعریق شما می‌شه. البته، چروک پذیری بالایی داره. پس، لازمه که به طور مرتب مانتو جنس کتان رو اتو کنید. با اینکه چروک پذیری بالایی داره، ولی به مرور زمان لطافتش بیشتر می‌شه. ظاهر براق و درخشندگی اون باعث میشه که راحت‌تر از پنبه تمیز بشه.

پارچه جنس کتان
پارچه جنس کتان

جنس کنف؛ جایگزینی برای پنبه

جنس کنف یک جایگزین مناسب برای جنس پنبه محسوب میشه. این جنس نسبت به پنبه قابل تنفس و سبک‌تره؛ پس، روی پوست نرم‌تر می‌شینه. به خاطر الیاف منحصر به فردش بعد از هر شستشو ظاهر جدیدی از خودش رو نشون میده. با مرور زمان نرمی و لطافت خودشو از دست نمیده. مانتوهایی که از جنس کنف هستند در طول زمان دوام بیشتری داره. به طوری که دو یا سه برابر بیشتر از یک مانتو پنبه‌ای دوام میاره. کنف به خاطر الیافش رطوبت جذب نمی‌کنه و در برابر میکروب مقاومه. همچنین در این نوع پارچه نمی‌ذاره که بدن شما عرق کنه و مانتو بو بگیره.

پارچه جنس کنف
پارچه جنس کنف

جنس ابریشم؛ گران قیمت ولی ارزشمند

پارچه ابریشم یکی از گزینه‌های مناسب دیگس که برای دوخت مانتو بهاری‌های ترند زیاد مورد استفاده قرار میگیره. شما حتی می‌تونید یک مانتو مجلسی خنک از جنس ابریشم برای خودتون استفاده کنین. نگهداری از پارچه ابریشم کمی سخته. چون که باید هنگام اتو کردن مواظب باشید بیش از حد اتو را روی مانتو قرار ندین تا نسوزه. برای همین، لازمه که تو نگهداری مانتوهای جنس ابریشم حساسیت زیادی به خرج بدید. به خاطر جنس ابریشمی نسبت به مانتوهای بهاری دیگه قیمت بالاتری داره.

پارچه جنس ابریشم
پارچه جنس ابریشم

جنس حریر؛ خنک و سبک

مانتوهایی از جنس حریر هستند بسیار خنک و سبکن. پس، برای فصل بهار گزینه بسیار مناسبیه. البته، برخی از این پارچه‌ها بدن نما هستند؛ ولی بعضی از مانتوهای جنس حریر به خاطر نوع طرحشون روی پارچه می‌تونن بدن نما نباشند. پس، اگه اولویتتون خنک بودنه، جنس حریر بهترین انتخابه.

پارچه جنس حریر
پارچه جنس حریر

جنس ژاکارد؛ متفاوت و مجلسی

قبل از اینکه در مورد جنس ژاکارد باهاتون صحبت کنیم لازمه که اشاره کنیم ژاکارد به جنس پارچه ربطی نداره. پارچه ژاکارد طرح خودش رو از روند بافت پارچه می‌گیره. ژاکارد یک نوع پارچه‌ست که تقریباً ضخیمه و طرح داره. این پارچه بیشتر از الیاف پشم، پنبه، ابریشم، یا پلی استر تهیه میشه. پس، پارچه ژاکارد یک نوع پارچه طرحداره که طرح و نقشی که داره به واسطه فرایند بافت پارچه است. برای همین پارچه ژاکارد طرح چاپی نداره؛ چون طرحش تو فرایند بافت پارچه اعمال میشه. طرح‌های روی پارچه ژاکارد برجسته هست. به دلیل اینکه این پارچه طرح‌های متنوع و زیبایی داره طراحان مد برای طراحی لباس‌ها و مانتوهای مختلف از این پارچه به طور زیادی استفاده می‌کنند. در حالت کلی همه پارچه‌های ژاکارد چند ویژگی مشترک دارند که شامل فهرست زیر می‌شه:

  • مقاومت قابل توجه در برابر چروک شدن
  • دوام و ثبات بالا
  • زیبایی و طراحی خاص
  • پارچه ای قوی و ارتجاعی
پارچه های جنس ژاکارد
پارچه های جنس ژاکارد

جنس لیوسل؛ جاذب رطوبت بدن

لیوسل یک پارچه نیمه مصنوعیه که از یک نوع الیاف سلولزی از پالپ چوب درختان اکالیپتوس و بلوط طراحی و تولید شده. اگه به دنبال یک جایگزین برای مانتوهایی با جنس پنبه یا ابریشمی هستید، پارچه لیوسیل انتخاب مناسبیه. این نوع پارچه مرطوب و لطیفه. نسبت به پارچه‌های پنبه‌ای مقاومت و دوام بیشتری در مقابل کورکی شدن داره. حتی می‌تونه در مقایسه با پارچه‌های ابریشمی مصنوعی احساس راحتی بیشتری رو برای شما ایجاد کنه؛ چون که جاذب خوبی هست و عرق و رطوبت بدن رو به سرعت جذب می‌کنه.

جنس لیوسل
جنس لیوسل

جنس مخمل کبریتی؛ پارچه‌ای لوکس و شیک

جنس مخمل کبریتی یک پارچه مناسب برای دوخت مانتوهای بهاری محسوب میشه. پارچه مخمل کبریتی به خاطر بافت مخملی و نرمی که داره ظاهری شیک و لوکس برای شما ایجاد می‌کنه. پس، شما میتونید تو لباس‌های مخصوص مجلسی و رسمی استفاده کنید. همچنین، این پارچه محکم و مقاومه و دوام بالایی داره. پس برای نگه‌داری از مانتو جنس مخملی باید برخی از نکات شستشو رو رعایت کنید. با این کار تا چندین ماه می تونید از مانتوهای جنس مخملی استفاده کنید. این مانتو چون انعطاف پذیری بالایی داره می‌تونه طرح ها و تزیینات مختلفی رو برای مانتوهای بهاری با جنس مخمل کبریتی ایجاد کنه.

پارچه مخمل
پارچه مخمل

جنس شانتون؛ راحت و ضد چروک

جنس شانتون به خاطر داشتن ویژگی ایستایی خوب و ضد چروکش می‌تونه یه گزینه مناسب برای انتخاب پارچه توی مانتو بهاری باشه. راحتی پارچه شانتون باعث میشه که بتونید این جنس از پارچه رو توی انواع مانتو، شومیز و کت مشاهده کنین. مانتوهایی که جنس شانتون دارند در اثر شستشوی مکرر دچار آبرفت پارچه و پس دادن رنگ نمی‌شن. حتی پس از شست و شو چروک پذیری خیلی کمی دارن. بنابراین، شما نیازی به اتو کردن مانتو بهاری از جنس شانتون ندارید.

پارچه جنس شانتون
پارچه جنس شانتون

جنس پنبه؛ کلاسیک و ارگانیک

وقتی که مانتو بهاریتون از جنس پنبه باشه میشه گفت که یک مانتو خنک برای خودتون تهیه کردین. با اینکه نخ پنبه ظریف و نازکه؛ ولی مقاومت و استحکام بالایی داره. پس، بعد از چند بار شستشوی مکرر شاهد از دست رفتن کیفیت مانتوی خودتون نمی‌شید.

پنبه با داشتن تهویه مناسب به شما کمک می‌کنه که تعریق کمتری داشته باشید و بیشتر خنک بمونید. البته، عرق روی مانتو هم با سرعت خشک میشه و لکه‌ای روی مانتو نمی‌ذاره. برای همین می‌تونید مانتو بهاری جنس پنبه رو در تمام طول روز استفاده کنید، بدون اینکه نگران موندن لکه عرق روی لباستون باشید. یک عیب مانتوهای بهاری از جنس پنبه اینه که شدیدا چروک پذیره. برای همین باید هر روز مانتو پنبه ای خودتونو اتو کنید.

جنس پنبه مانتو بهاری
جنس پنبه مانتو بهاری

خامه دوزی؛ هنر دوخت روی پارچه

خامه دوزی رو یک هنر دوخت روی پارچه میگن. روی این پارچه انواع طرح و نقش مثل نقش گل و برگ و نقش‌های دیگه روی پارچه برش داده میشه. پس از اون حاشیه این طرح‌ها با نخ گلدوزی میشه و یک ظاهر بسیار جذاب را برای مانتو ایجاد می‌کنه. اگه دوست دارین که مانتو بهاری خودتونو برای مجالس و عید دیدنی‌ها بپوشید، مانتو بهاری جنس خامه دوزی بهترین گزینه محسوب میشه؛ چراکه زیباترین طرح‌ها رو داره.

پارچه جنس خامه دوزی
پارچه جنس خامه دوزی

جنس لینن؛ ترندی نرم و لطیف

لینن یک پارچه زیبا، نرم و لطیفه که به تازگی برای طراحی و دوخت مانتوهای بهاری ترند مورد استفاده قرار می گیره. این جنس چون که خاصیت کشسانی نداره می‌تونه شکل اولیه خودشو به راحتی حفظ کنه. برای همین پس از شستشوی مکرر مانتویی که جنس لینن داشته باشه، اندازش تغییر پیدا نمی‌کنه. لطافت لینن بسیار بالاست. به طوری که پس از هر بار شستشو لطافتش بیشتر میشه. نکته‌ای که در مورد نگهداری از مانتو جنس لنین باید به اون توجه کنید اینه که باید به طور مرتب هر بار پس از شستشو اتو کنید تا لباس چروک نداشته باشه.

جنس لینن
جنس لینن

جنس میکرو؛ پارچه ترند و محبوب بهاری

میکرو از ترکیبات الیاف پلی استر ساخته شده. برای همین ظریف و نازکه. ویژگی‌ های مناسب جنس میکرو برای مانتو بهاری باعث شده که هر ساله در صنعت مد مانتوهای بیشتری با جنس میکرو ببینیم . پارچه‌هایی که معمولاً از پلی استر و پلی آمید مثل پارچه میکرو تولید میشن، بافتی صاف و کج راه دارند. این پارچه ضخامت‌های متفاوتی داره. برای همین خاصیت جذب آب در مانتوهایی با جنس میکرو بالاست.

جنس پارچه میکرو
جنس پارچه میکرو

جنس ابرو بادی؛ پارچه‌ای خنک برای بهار

خانم‌های جذاب توی فصل‌های بهار تابستان به دنبال پارچه‌های خنک و نرم هستند که بتونن در طول روز خنک نگهشون دارن. پارچه جنس ابر و بادی علاقمندان بسیار زیادی داره؛ چون که از ایستایی خوبی برخورداره و می‌تونه برای دوخت انواع لباس‌های زنانه مورد استفاده قرار بگیره. از ویژگی‌های این پارچه میشه به تنوع رنگ، لخت بودن پارچه و ضد حساسیت بودنش اشاره کرد.

جنس ابرو بادی
جنس ابرو بادی

چطوری یه مانتو بهاری برای عید دیدنی انتخاب کنم؟

برای اینکه مانتو بهاری جدید واسه عید دیدنی انتخاب کنید لازمه که استایل خودتونو بشناسین و بدونید که چه رنگ‌ها و مانتوهایی به شما بیشتر میاد.

مثلاً اگر قدتون بلنده پیشنهاد می‌کنیم از مانتوهای بهاری کوتاه مثل مانتوهای کتی، مانتوهای عروسکی و هر نوع مانتویی که قد کوتاه باشه استفاده کنید. البته، می‌تونید طرح‌ها و رنگ‌های بسیار جذابی را برای مانتو مناسب عید دیدنی واسه خودتون انتخاب کنید. هر چقدر رنگ های مانتو شما بیشتر شاد باشه مانتوی شما برای دیدنی گزینه مناسب‌تریه.

نکته دیگه‌ای که برای انتخاب مانتو بهاری برای عید دیدنی باید به اون توجه کنید اینه که مانتویی انتخاب کنید که توش راحت باشید. به خاطر این که قراره به عید دیدنی برید لازمه مانتویی رو انتخاب کنید که بتونید چند ساعت با اون مانتو به راحتی بنشینید، بدون اینکه اذیت بشید.

بررسی جامع ترندهای مانتو بهار و تابستان 1403 در ایران

چطوری یه مانتو بهاری برای دانشگاه و سرکار انتخاب کنم؟

مانتوهای بهاری که می‌خواید برای دانشگاه سرکار بپوشید با مانتوهای بهاری قرارهای دوستانه متفاوته.

باتوجه به عرفیات جامعه ما باید یه مانتویی رو برای دانشگاه یا سرکار انتخاب کنید که به اندازه کافی پوشیده باشه، ولی بتونه که وقار شما را حفظ کنه هر حالتی شما رو شیک پوش نشون بده.

برای جاهایی مثل دانشگاه و سرکار هم لازمه که به خنک بودن و کیفیت بالاش توجه کنید. برای اینکه قراره چندین ساعت مانتو بهاری رو بپوشید، لازمه جنسی رو انتخاب کنید که بتونید روزتون رو به راحتی سپری کنید و کلافه‌تون نکنه!

به عنوان پیشنهاد می‌تونید از مانتوهای بلند استفاده کنید که یک رنگ ثابت دارند و طرح‌های خیلی شلوغی ندارن. ما نمی‌تونیم توصیه کنیم که از مانتوهای جلو باز یا کوتاه استفاده کنید؛ اما اگه دوست دارید که مانتوهای جلو باز بپوشید بهتره که مانتوهای جلو باز بلندتری انتخاب کنید. همچنین، باید زیر مانتو جلو بازتون یک لباس معقول برای دانشگاه و سرکار بپوشید.

مانتو بهاری دانشجویی
مانتو بهاری دانشجویی

کلام آخر

توی این مطلب سعی کردیم هر چیزی که در مورد مانتو های بهاری ترند ۱۴۰۳ لازمه بدونید رو توضیح بدیم. همچنین، گفتیم که چه مانتوهایی رو توی چه موقعیت‌هایی بپوشیم و چگونه استایل بزنیم که اون مانتو بیشتر توی تنمون جلوه کنه. ممنون میشیم اگه نظراتتون رو با ما به اشتراک بزارید. 🙏

 

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!