بهترین جایگزین تزریق فیلر و ژل لب از نظر متخصصین پوست

اگر از سوزن می‌ترسید، یکی از این گزینه‌های غیرتهاجمی افزایش حجم لب را امتحان کنید...

قبل از هر چیزی بگذارید رک و راست بگوییم که هیچ روش درمان خانگی، سالنی یا حتی کلینیکی غیرتهاجمی وجود ندارد که بتواند آن حجم، برجستگی و پری قابل قیاس با یک تزریق مستقیم ژل یا فیلر درون لب را برایتان به ارمغان آورد! متاسفیم اگر ناامید نشدید اما این عین واقعیت است! شما وقتی به یک کلینیک می‌روید و زیر دست یک متخصص، اسید هیالورونیک (همان ماده اصلی مورد استفاده در فیلرهای تزریقی لب) را به درون لب‌ها تزریق می‌کنید، نتیجه‌ای که می‌گیرید احتمالا با هیچ روش غیرتهاجمی و طبیعی دیگر قابل‌مقایسه نخواهد بود. (پس اگر خیلی ایده‌ال‌گرا هستید، می‌توانید از ادامه مقاله صرف‌نظر کنید!)

با این حال، ژل‌های تزریقی لب و فیلرهای لب (و به طور کلی هر نوع فیلر دیگر) می‌توانند معایبی به همراه داشته باشند، از جمله خطر کبودی، ورم شدید، لب‌های نامتقارن یا نامتجانس، هزینه بالا و [بدتر از همه] درد ناشی از سوراخ سوراخ شدن با سوزن در یک ناحیه بسیار حساس صورت. البته نیازی نیست نگران باشید. اگر همین چند مورد برایتان کافی بود که فعلا بی‌خیال سراغ تزریق فیلر و ژل شوید، می‌توانیم باهم سراغ مرور گزینه‌های جایگزین و جدید بروی آن هم بدون سوزن!

با زیبانیوز همراه باشید تا همه آنچه را که لازم است در مورد سه مورد از محبوب‌ترین جایگزین‌های تزریق لب بر اساس نظرات دو تن از متخصصان پوست یعنی دکتر هدر راجرز و دکتر دندی انگلمن بخوانید.

سه جایگزین غیرتزریقی فیلر لب که ارزش امتحان کردن دارند:

۱. درمان‌های موضعی لب با اسید هیالورونیک

اسید هیالورونیک ماده اصلی مورد استفاده در فیلرهای لب است، اما وقتی به صورت موضعی روی لب‌ها اعمال شود، نیز می‌تواند اثر پرکنندگی داشته باشد. دکتر راجرز توضیح می‌دهد:

اسید هیالورونیک ماده‌ای طبیعی در بدن است که می‌تواند مقدار زیادی آب را به خود جذب و محبوس کند این ماه  به حفظ هیدراسیون و حجم‌دهی پوست کمک می‌کند. وقتی محصولات حاوی اسید هیالورونیک به صورت موضعی روی لب‌ها اعمال شود،  می‌توانند میزان آب موجود در لایه رویی لب‌ها را افزایش دهند و در نتیجه آن‌ها را پرتر و حجیم‌تر جلوه دهند. این ماده همچنین به صاف کردن سطح لب‌ها کمک می‌کند تا انعکاس نور بیشتر و ظاهر بزرگ‌تری را از آنها به نمایش بگذارد.

بر خلاف فیلرهای لب حاوی اسید هیالورونیک (که ماندگاری بیش از شش ماه تا یک سال دارند)، فیلرهای بالم و سرم‌های موضعی حاوی اسید هیالورونیک کوتاه مدت اثراتی کوتاه مدت دارند. دکتر راجرز می‌گوید: «این حالت پرکنندگی و صاف‌کنندگی موقت ناشی از افزایش رطوبت لایه‌های سطحی پوست است.» او اضافه می‌کند: «ازآنجاکه سلول‌های پوستی روی لب‌هایتان با سرعت بالایی جایگزین می‌شوند، طبیعی است که لب‌هایتان با گذشت زمان به حالت طبیعی برمی‌گردند.» دکتر دندی توصیه می‌کند که بیمارانی که از فیلرهای موضعی حاوی اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند، حداقل ۳ بار در روز یا بیشتر محصول را روی لب خود اعمال کنند تا نتایج طولانی‌تر و قابل توجه‌تری را ببینند.

بخوانید:  با سوتین یا بدون سوتین؛ آیا زمان تجدیدنظر فرا رسیده است؟

یک راه دیگر برای افزایش اثرات پرکنندگی محصولات موضعی حاوی اسید هیالورونیک روی لب این است که قبل از اعمال محصول به شکل ملایمی لب‌ها را با کمی آب ماساژ دهید. دکتر انگلمن می‌گوید: «این کار رطوبت اضافی را در اختیار اسید هیالورونیک قرار می‌دهد، بنابراین شاهد افزایش اثر حجیم‌کنندگی و صاف‌کنندگی روی لب‌هایتان خواهید بود.»

۲. چراغ‌های LED مخصوص لب

احتمالا تاکنون اسم دستگاه یا ماسک LED مورد استفاده در درمان جوش‌ها به گوشتان خورده است؛ اما آیا هرگز می‌دانستید که دستگاه‌های LED، به ویژه آن‌هایی که از مزایای نور قرمز و مادون قرمز همزمان استفاده می‌کنند، می‌توانند به حجیم کردن لب‌هایتان نیز کمک کنند؟

دکتر انگلمن می‌گوید:

نور قرمز و مادون قرمزی که از دستگاه LED ساطع می‌شود به سلول‌های شما سیگنال می‌دهد تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کنند؛ یعنی دو ماده مهم که مسئولیت صافی، پری و استحکام پوست را به عهده دارند. علاوه بر حجیم کردن جزئی لب‌ها، استفاده منظم از دستگاه LED می‌تواند به صاف کردن خط و خطوط روی لب و سرخ‌تر شدن آنها نیز کمک کند.

برای کسب بهترین نتایج، باید حداقل ۱۰ دقیقه در روز از دستگاه LED خود استفاده کنید. دکتر راجرز ترجیح می‌دهد از یک ماسک LED تمام‌صورت (نظیر محصولات سلوما و اومنی‌لوکس) به جای چراغ LED لب استفاده کند تا مزایای این روش درمانی شامل تمام اجزای صورت شود، اما واضح است که گزینه‌های تمام‌صورت به شکل قابل‌توجهی گران‌تر هستند. بنابراین اگر تنها ناحیه لب‌ها دغدغه اصلی شماست، یکی از انواع چراغ‌های LED لب را امتحان کنید.

۳. روش درمانی پرک هیدرافیشال

احتمالاً در مورد خدمات هیدرافیشال شنیده‌اید، اما شرط می‌بندیم چیزی درمورد هیدرافیشال پرک مخصوص لب نشنیده‌اید!  طی درمان هیدرافیشال پرک لب‌های شما برای از بین بردن هر گونه بافت زبر و پوسته‌پوسته‌شده به آرامی تراشیده می‌شوند، سپس با ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد مرطوب‌کننده آغشته می‌شوند تا ظاهری حجیم پیدا کنند.

(می‌توانید ویدیوهایی از این روش درمان را اینجا و اینجا ببینید)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Hydrafacial (@hydrafacial)

در این روش هم به‌مانند سایر جایگزین‌های فیلر لب، نتایج مشاهده‌شده هم جزئی هستند و هم موقتی. به تجربه ما، اثر حجم‌دهندگی یک تا دو روز و اثر صاف‌کنندگی نیز حدود یک هفته طول می‌کشد. اما اگر اخیرا برای درمان هیدرافیشال نوبت گرفته‌اید و می‌خواهید تجربه جدیدی روی لب‌هایتان هم داشته باشید، فکر می‌کنیم این روش ارزش امتحان کردن داشته باشد.

اما یک جایگزین فیلر لب که حتما باید از آن اجتناب کنید:

مدادهای هیالورونی!

این محصولات واقعاً بد هستند!  اگر کسی آن را پیشنهاد داد، فقط فرار کنید!

دکتر راجرزمی‌گوید:

مدادهای هیالورونی با عناوینی نظیر مانند رستایلن، جوودرم و RHA به عنوان جایگزین‌های بدون درد و غیرتهاجمی فیلرهای لب تبلیغ می‌شوند، اما در واقعیت این مدادها هم غیرقابل اعتماد هستند و هم غیر ایمن.

دکتر راجرز اضافه می‌کند که این محصولات به قدری غیر ایمن هستند که حتی سازمان غذا و دارو (FDA) که خود در واکنش به محصولات غیرایمن کندترین عملکرد را دارد، هم دو سال پیش علیه این محصولات هشدار صادر کرده است!

دکتر انگلمن نیز با ممنوعیت کامل مدادهای هیالورونی موافق است. او می‌گوید: «در واقع شما با استفاده از نوعی چکش، اسید هیالورونیک را به داخل لبهایتان فرو می‌کنید. این کار نه تنها باعث آسیب به این ناحیه می‌شود، بلکه راهی برای کنترل محل دقیق یا مقدار محصولی که وارد لب‌های شما می‌شود، وجود ندارد.»

بخوانید:  بهترین محصولات زیبایی از دیدگاه FASHIONISTA (ماه اوت 2023)
بهترین جایگزین تزریق فیلر و ژل لب از نظر متخصصین پوست
Hyaluron pens

کلام آخر

اگر آمادگی تزریق ژل یا فیلر لب را ندارید، محصولات موضعی حاوی اسید هیالورونیک، چراغ‌های LED مخصوص ناحیه لب و روش درمانی پرک هیدرافیشال همگی گزینه‌های قابل قبول (هرچند کوتاه مدت) هستند که ارزش امتحان کردن دارند. اما در مورد مدادهای هیالورونی گول تبلیغات را نخورید  این محصولات کاملاً ممنوع هستند، پس هرگز سراغشان نروید. همچنین! اگر در نهایت تصمیم گرفتید از یک روش تزریقی استفاده کنید، مطمئن شوید که نزد با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای گواهی‌نامه و البته با تجربه فراوان وقت رزرو کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

موفق باشید.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!