راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + ۶ ایده جذاب

اگه از اون دسته خانم‌هایید که به لباس‌های شیک، پینترستی و ترند علاقه دارن، قطعا نمونه‌هایی از استایل کژوال (Casual Style) رو دیدید (حتی بدون اینکه خودتون بدونید!). این استایل که از قلب آمریکا و اروپا شروع شد، الان طرفداران زیادی در سراسر دنیا داره و اگه به خوبی بتونید اصول و قواعد ست کردن استایل کژوال رو یاد بگیرید، میتونید مثل یک خانوم خیلی شیک و باکلاس بدرخشید! استایل کژوال یکی از بحث‌برانگیزترین استایل‌هایی هست که تا الان ترند شده و مورد استفاده قرار گرفته؛ توی این مقاله قراره به عنوان یک راهنمای کامل، به تمام نکات درباره این استایل بپردازیم.

Image may contain Margot Robbie Clothing Pants Accessories Bag Handbag Footwear Shoe Adult Person and Baseball Cap

فهرست

منظور از استایل کژوال (Casual Style) چیه؟

به زبان ساده، استایل کژوال، به یک سبک پوشش خیلی راحت و شیک گفته میشه که می‌تونید از اون در موقعیت‌هایی مثل دورهمی‌های شبانه با دوستان، کافه‌گردی، پیاده‌روی در پارک یا بازار گردی استفاده کنید. این استایل چیزی بین استایل رسمی و غیر رسمی هست و به خاطر همین، میتونه چالش‌برانگیز و پیچیده باشه. اگه کسی به شما گفت «شیک بودن کار واقعا سختیه»، شک نکنید هنوز با استایل کژوال آشنا نشده.

اگه بخوایم به ۳ ویژگی مهم این استایل اشاره کنیم:

  1. استایل کژوال، راحت هست و در اون احساس آزادی عمل می‌کنین.
  2. توی این استایل از لباس‌ها و کفش‌های شیک و ترند استفاده میشه.
  3. کژوال، مفهوم گسترده‌ای هست و میتونه شامل سبک‌ها و مدل‌های مختلفی بشه.

بهتره از استایل کژوال برای موقعیت‌های رسمی یا اداری استفاده نکنید! اگه لباس خیلی گشاد دارید، این لباس اصلا مناسب استایل کژوال نیست؛ در حقیقت بهتره لباس‌های تمیز، شیک، برند در عین حال راحت و آزاد رو از توی کمد لباستون انتخاب کنید. این لباس میتونه یک تیشرت سفید با یه شلوار جین و کت پاییزی باشه، یا یک بلوز معمولی دکمه‌دار!

آشنایی با استایل کژوال
آشنایی با استایل کژوال

استایل کژوال دقیقا از کی مد شد؟

اگه فیلم‌های قدیمی اروپایی رو دیده باشید، حتما دامن‌های بلند و لباس گشاد زنان در اون موقع رو دیدید. استفاده از دامن برای سال‌های طولانی یک مد برای زنان بود و شاید در اون زمان کسی حتی فکرش رو هم نمی‌کرد که خانم‌ها هم میتونن به جای دامن یه روز شلوار بپوشن!

تا چند دهه پیش کسی حتی فکرش رو هم نمی‌کرد که خانم‌ها هم یه روزی بتونن به جای دامن، شلوار بپوشن!

همین محدودیت باعث شد که برای اولین بار، شخصی به نام «امیلیا بلومر» با پوشیدن یک شلوار راحت و شیک، این تابو رو بشکنه. شاید در اون موقع، این موضوع به یک استایل فراگیر تبدیل نشد، اما بعدها در اوایل قرن بیستم میلادی، سبک پوشش امیلیا بلومر با کمی تغییر به یک استایل خاص به نام کژوال تبدیل شد؛ استایلی که استفاده از شلوار در اون به عنوان یک رکن خیلی جذاب شناخته میشه!

همزمان با محبوبیت استایل کژوال، برندهایی مثل Converse، Levi Strauss و Lacoste هم توی صحنه اومدن و بازار رو از لباس‌های شیک و کژوال پُر کردن.

عناصر کلیدی توی استایل کژوال چیه؟

به طور کلی میشه عناصر کلیدی استایل Casual رو به موارد زیر خلاصه کرد:

  • پیراهن، بلوز، کاپشن‌های پارکا یا تیشرت ساده و بدون طرح‌های پیچیده، چه با یقه دکمه‌دار و چه بدون دکمه، گزینه‌های مناسبی هستن.
  • توی انتخاب شلوار، جین‌های ساده (غیر سنگ‌شور) یا شلوارهای کتان و راحتی که هم زیبایی دارن و هم راحتی، میتونن پیشنهادهای جذابی باشن.
  • کفش‌هایی که هم راحت باشن و هم به بقیه قسمت‌های استایل کژوال شما بیان و هماهنگ باشن؛ مثل کتونی یا چکمه‌های ساده، تکمیل‌کننده‌ استایل کژوال هستن.
  • اضافه کردن لوازم جانبی و اکسسوری مثل زنجیرهای ساده، گوشواره‌های رینگی، ساعت‌های ساده، گردنبند و کمربندهای معمولی هم میتونه جذابیت استایل شما رو بیشتر کنه.
  • در نهایت، ترند بودن، تمیزی و مرتب بودن لباس‌ها توی سبک کژوال خیلی مهمه!

چه رنگ‌هایی برای کژوال مناسبه؟

معمولا رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری و رنگ‌هایی مثل آبی، مشکی، قهوه‌ای و خاکی توی استایل کژوال طرفداران زیادی دارن. دقت کنید که استفاده از رنگ‌ها و طرح‌های چاپی توی استایل کژوال رایج نیست؛ این طرح‌ها میتونن ست کردن رو توی استایل کژوال براتون سخت کنن.

رنگ‌های جذاب در استایل کژوال
رنگ‌های جذاب در استایل کژوال

برای داشتن استایل کژوال از کجا شروع کنیم؟

لباس‌های کژوال برای کژوال برای کارهای معمولی در زندگی روزمره مناسب هستن؛ مثلا برای رفتن به دفتر کار شخصی، خوردن یک نوشیدنی با دوستان و غیره! نکته مهم اینه که برای هرکدوم از این موقعیت‌ها لباس‌هایی انتخاب کنید که راحت، کاربردی و همه‌کاره باشه. برای شروع میتونید به نکاتی که در ادامه گفته میشه توجه کنید.

چه لباس‌هایی رو برای استایل کژوال استفاده کنم؟

اگه میخواید استایل کژوال داشته باشید، کمد لباستون رو از تی‌شرت‌های رنگی، شلوار جین، ژاکت کش باف پشمی، پیراهن‌های یک سایز بزرگتر از خودتون پر کنید.

توی استایل کژوال میتونید از بلوزهای رسمی، پیراهن، ژاکت یقه گرد، ژاکت یقه اسکی و موارد مشابه استفاده کنید. دقت کنید که لباس‌ها نباید پر زرق و برق باشن. لباس‌هایی رو انتخاب کنید که بشه از اونها در محیطی مثل خیابون یا بازار در کنار یک مانتو، پالتو یا کت پاییزی استفاده کرد.

اگه در فصل سرد سال هستید، بهتره ژاکت‌های ضخیم، سنگین و هودی‌های خیلی بزرگ رو استفاده نکنید؛ این موارد اصلا در یک استایل کژوال تعریف نمیشن.

لباس‌های نامناسب برای استایل کژوال

لباس‌های نامناسب برای استایل کژوال

لباس‌های مناسب برای استایل کژوال
لباس‌های مناسب برای استایل کژوال

آیا میشه توی استایل کژوال دامن پوشید؟

توی کشورهای اروپایی معمولا از دامن کوتاه که تا زانو میاد و حالت صاف و گشاد داره در استایل کژوال استفاده میشه. اما در ایران میتونید به جای اون از ست کت دامن بلند استفاده کنید. به طور کلی دامن در این استایل نباید خیلی بلند، خیلی کوتاه یا خیلی تنگ و خیلی گشاد باشه. از جمله دامن‌های مورد استفاده در استایل کژوال میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • دامن‌های پیچ‌دار
  • دامن‌ مدادی
  • دامن چاک‌دار
بخوانید:  بهترین ترندهای کفش زمستان 2023 از دیدگاه مجله ELLE
دامن مناسب برای استایل کژوال
دامن مناسب برای استایل کژوال

یادتون باشه لباس ورزشی یا اسپرت جزو لباس‌های مناسب برای استایل کژوال نیست؛ این لباس‌ها معمولا کشسان و اندامی هستن و فقط برای محیط‌های ورزشی یا نرمش در محیط پارک استفاده میشن.

جنس پارچه برای استایل کژوال چی باشه؟

پارچه‌های نرم و الاستیک، مثل جین، کشباف و بافتنی به شما آزادی عمل میدن و میتونید همزمان با پوشیدن یه لباس شیک، نفس راحت بکشید و احساس راحتی کنید.جنس پارچه در این استایل باید نه تنها نرم و لطیف باشه، بلکه شستشوی راحتی هم داشته باشه.

کفش مناسب برای استایل کژوال چیه؟

کفش‌های مناسب برای استایل کژوال

طیف گسترده‌ای از کفش‌ها برای انتخاب آزادانه شما در استایل کژوال وجود داره؛ پس اصلا جای نگرانی نیست. به طور کلی باید نکات زیر رو در انتخاب کفش برای این استایل درنظر داشته باشید:

  • چه کفشی مناسب نیست؟ دمپایی، صندل، کفش مخصوص دویدن یا اسپرت، همچنین کفش‌های خیلی فانتزی، چرم لاکی، پوست مار، طرح پلنگی، کفش‌های با رنگ‌های قرمز و جیغ یا چکمه‌های بلند که تا زانو میرسن.
  • چه کفشی مناسبه؟ کفش‌های پاشنه‌دار با پاشنه متوسط و راحت، پاشنه تخت، نیم بوت، کفش‌های کتونی و بعضی از کفش‌های ورزشی راحت.
کفش‌های نامناسب برای استایل کژوال
کفش‌های نامناسب برای استایل کژوال

کفش مناسب برای استایل کژوال

شلوار مناسب استایل کژوال چیه؟

برای انتخاب یک شلوار در استایل کژوال، بهتره به دنبال شلوارهای راسته، تقریبا گشاد، شلوار گیره‌دار، شلوار با برش‌های بلند یا کوتاه از جنس پارچه‌هایی مثل پنبه، کتان و جین استفاده کنید. بهتره از رنگ‌های طیف تیره استفاده کنید تا بتونید راحت‌تر با لباس‌ها ست کنید. دقت کنید که توی استایل کژوال از شلوارهای طرح‌دار مثلا با طرح گل یا خال خالی استفاده نمیشه! بنابراین شلوارهایی که نمیتونید از اونها در خیابون، پارک یا محیط‌های عمومی استفاده کنید رو کنار بذارید.

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذابراهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

شلوار مناسب برای استایل کژوال زنانه

آیا میشه از هودی توی استایل کژوال استفاده کرد؟

با صدای بلند میشه گفت بله! هودی یه لباس جوون پسند و راحت واسه استایل کژواله که تو قرن بیستم حسابی تونست طرفداران زیادی پیدا کنه. این لباس ابتدا اروپایی‌ها رو عاشق خودش کرد و بعد بقیه مردم دنیا رو! هودی‌ها مدل‌های مختلفی دارن، از ساده و کلاسیک بگیر تا طرح چاپی و برجسته، با زیپ و بدون زیپ. جنسشون هم معمولاً از نخ، پلی استر و الیاف مصنوعیه.

راحت و سبک بودن هودی‌ها باعث شده که خیلی‌ها عاشقشون بشن و تو استایل کژوال ازشون استفاده کنن. شما میتونید هودی رو با شلوار جین، کتان، پارچه‌ای و حتی مدل‌های دیگه بپوشید.

۱۱استفاده از هودی برای استایل کژوال زنانه

10 Street Style-Approved Ways to Dress Up a Sweatshirt | Hoodie fashion, Sweatshirt street style, Street style trends My Favorite 37 Hoodie Outfit Ideas 2020 | Hoodie fashion, Red hoodie outfit, Fashion outfits My Favorite 37 Hoodie Outfit Ideas 2020 Hoodie Fashion, Red, 41% OFF

استایل کژوال برای کجا مناسبه؟

یکی از مهمترین سوالات اینه که این استایل برای کجاها خوبه؟ ابتدا بهتره بدونید که همیش لازم نیست لباس‌های خیلی رسمی و مجلسی بپوشید. یه عالمه موقعیت هست که میتونیم از استایل کژوال استفاده کنیم و هم راحت باشیم و هم شیک و باکلاس!

از جمله جاهایی که میتونیم از این استایل استفاده کنیم میشه به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارهای روزمره: برای انجام کارهایی مثل خرید از بازار یا فروشگاه محله، رفتن به پارک، مطب دکتر و …، میتونیم از یه تی‌شرت یا هودی با شلوار جین یا کتان و یه کفش اسپرت استفاده کنیم.
  • مهمانی‌های دوستانه: توی مهمونی‌های دوستانه که خیلی رسمیت نداره، میتونیم از یه پیراهن یا بلوز و شلوار پارچه‌ای یا یه دامن با یه تاپ یا تی‌شرت استفاده کنیم.
  • سفر: توی سفر هم راحتی خیلی مهمه! میتونیم از یه شلوار اسلش یا کتان با یه هودی یا تیرشت و یه کتونی استفاده کنیم.
  • محل کار: اگه محیط کارمون خیلی رسمی نیست میتونیم از یه مانتو جلو باز، بلوز، شلواز پارچه‌ای یا یه کت دامن راحت با کفش کفی تخت استفاده کنیم.
استایل کژوال برای خانم‌ها
استایل کژوال برای خانم‌ها

چه اشتباهاتی تو استایل کژوال رایجه؟

همه ما دوست داریم استایلمون شیک و جذاب باشه، ولی گاهی اوقات اشتباهاتی تو انتخاب لباسمون می‌کنیم که باعث می‌شه استایلمون خراب بشه. تو این بخش می‌خوام به چند تا از اشتباهات رایج تو استایل کژوال اشاره کنم:

۱-پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد یا خیلی تنگ

لباس‌های خیلی گشاد شما رو شلخته نشون می‌دن و لباس‌های خیلی تنگ هم اذیتتون می‌کنن و باعث می‌شن که استایلتون نامناسب به نظر بیاد.

۲- استفاده از رنگ‌های نامناسب

استفاده از رنگ‌های خیلی جیغ یا خیلی تیره می‌تونه استایلتون رو خراب کنه. سعی کنین از رنگ‌های مناسب با فصل و موقعیت استفاده کنین.

۳- عدم تناسب بین لباس‌ها

لباس‌هاتون باید با هم تناسب داشته باشن. مثلاً یه شلوار جین رو نمی‌تونین با یه بلوز مجلسی بپوشین.

۴- استفاده بیش از حد از اکسسوری

استفاده بیش از حد از اکسسوری‌ها می‌تونه استایلتون رو شلوغ و نامناسب نشون بده.

۵- پوشیدن لباس‌های نامناسب با سن و فرم بدن

لباس‌هاتون باید با سن و فرم بدنتون تناسب داشته باشن. مثلاً اگه سن شما بالا هست، از پوشیدن لباس‌های خیلی کوتاه و باز خودداری کنین.

۶- عدم توجه به نظافت و اتو کشی لباس‌ها

لباس‌هاتون باید تمیز و اتو کشیده باشن. لباس‌های چروک و کثیف استایلتون رو خراب می‌کنن.

چند نکته تکمیلی برای استفاده از استایل کژوال
  • بهتره به شرایط آب و هوا دقت کنید؛ مثلا اگه میخواین برین یه جای رسمی‌تر، از لباس‌های کمی رسمی استفاده کنید.
  • به راحتی خودتون اهمیت بدید؛ بهتره لباس‌ها واقعا اندازه‌تون باشه و اذیت نکنه.
  • از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف استفاده کنید.
  • با اکسسوری، میتونید یه استایل خفن و جذاب داشته باشید.

۶ مدل جذاب با استایل کژوال که میتونید ازشون الگو بگیرید!

اگه برای داشتن یه تیپ جذاب زنونه با استایل کژوال آماده‌اید، این بخش رو از دست ندید. در ادامه به ۶ مورد استایل شیک کژوال می‌پردازیم.

۱. از یک پیراهن دکمه‌دار شروع کنید

کت و شلوار کت و شلوار کت و شلوار مارگو رابی
مارگو رابی با استایل کژوال

یه پیراهن دکمه‌دار راه‌راه که شاید خیلی ازش در استایلتون استفاده نکرده باشید، برای کژوال میتونه فوق العاده باشه. مثل عکس بالا از «مارگو رابی» بازیگر معروف، میتونید با یه کت و پیراهن به صورت لایه لایه به همراه یک تیشرت سفید ساده، استایل جذابی داشته باشید. اگه به شلوار مارگو رابی توی این عکس دقت کنید، می‌بینید فقط یه شلوار جین راحت و ضخیمه که به خوبی با بقیه استایل هماهنگ شده! نکته مهم دیگه اینکه در این استایل از کیف و کفش چرمی هم استفاده شده.

 

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: ‏‏پوشاک‏، کت، کت، کت و کت و کت تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: لباس، پیراهن، بلوز، آستین بلند، و پیراهن لباس
تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: لباس، کفش، کفش، کفش کتانی، جیر، تیغ، خنجر، چاقو، و سلاح تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: ‏‏پوشاک‏، ‏پیراهن زیر‏،‏ و جلیقه‏ تصویر ممکن است موارد زیر را شامل شود: ‏‏‏لباس‏،‏ شلوار جین‏ و ‏‏شلوار‏‏‏

عناصر استایل کژوال مارگو رابی

۲. استایل با تیشرت سفید ساده و راحت!

جنیفر لارنس
استایل کژوال جنیفر لارنس

خب نوبتی هم باشه نوبت به «جنیفر لارنس» بازیگر معروف هست که با این استایل کژوال همه رو سورپرایز کرده. توی این استایل، میتونید یه تیشرت ساده سفید رو ببینید که به خوبی در نقطه کانونی قرار گرفته و در کنار یه شلوار گشاد پلیسه‌دار هماهنگ شده. این ست کاملا مینیمال، تمیز و قابل توجه هست و در عین حال احساس راحتی و آزاد بودن رو به شما منتقل میکنه. در کنار این موارد، میتونید از صندل راحتی چرمی و همچنین کلاه، عینک و کیف شانه‌ای به عنوان اکسسوری استفاده کنید. این ست واقعا هوشمندانه است و میتونه جذابیت شما رو در موقعیت‌هایی مثل دورهمی دوستانه، چند برابر کنه.

بخوانید:  چطور به سبک ایرانی مدرن لباس بپوشیم؟

 

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب
راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

عناصر استایل کژوال جنیفر لارنس

۳. اجازه بدید شلوار در مرکز دید قرار بگیره

جنیفر لوپز در استایل کژوال
جنیفر لوپز در استایل کژوال

به جرات میشه گفت این استایل «جنیفر لوپز» یکی از شاهکارهای دنیای مد و فشن هست. توی این استایل کژوال، محور اصلی شلوار گشاد سفید هست که خیلی توی چشم میاد و مرکز استایل قرار گرفته. در کنار اون، یک پبراهن تابستانی دکمه‌دار ابریشمی به رنگ کرمی شنی و کیف دستی به خوبی با هم هماهنگ شدن. جنیفر لوپز در این استایل برای جذابیت بیشتر از یک عینک شبیه عینک‌های هوانوردی استفاده کرده که ابعاد بزرگی داره. از جمله اکسسوری‌های مورد استفاده در این مدل میشه به گردنبند ظریف طلایی و گوشواره حلقوی اشاره کرد. این استایل رو میشه یکی از بهترین ایده‌ها برای سبک کژوال دونست.

 

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب
راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

عناصر استایل کژوال جنیفر لوپز

۴. یک مدل خنثی و رها رو انتخاب کنید

اتحادیه گابریل
استایل کژوال گابریل آنیون

رنگ‌های خنثی مثل مشکی، قهوه‌ای، سفید و خاکستری همیشه ظاهری جذاب و ایده‌آل به شما هدیه میدن. این رنگ‌ها توی استایل، نماد شیک بودن و جذابیت هستن؛ حتی اگه قرار باشه توی پیراهن‌ها یا شلوارهای ساده استفاده بشن. اگه قراره استایل کژوال رو برای فصل گرم سال انتخاب کنید، این مدل بهترین پیشنهاده. در این مدل از یک ست دو تکته سفید ابریشمی استفاده شده که کاملا راحت و گشاد هست. در عین حال، از این ست میتونید در موقعیت‌های کاری مثل دفتر کار شخصی هم استفاده کنید. کفش‌های پاشنه‌دار پنجه مربعی در کنار کیف پرادای رنگی در این مدل واقعا معجزه کردن (قدرت اکسسوری رو دست کم نگیرید!!)

 

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب
راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

عناصر استایل کژوال گابریل آنیون

۵. از زیبایی ژاکت‌های بافت غافل نشید!

کتی هلمز با استایل کژوال
کتی هلمز با استایل کژوال

احتمالا شما هم چندتایی ژاکت قدیمی دارید که توی کمد گذاشتید و اصلا استفاده نکردید؛ اشتباه نکنید، جای اون ژاکت توی کمد نیست، میتونید همین الان از این ژاکت برای استایل کژوالتون استفاده کنید. ژاکت‌های بافت پشمی در کنار یک شلوار جین گشاد میتونن یه استایل خفن کژوال رو به شما هدیه بدن. برای مثال، توی این عکس میتونید «کتی هلمز» رو ببینید که از جین و لباس بافتنی استفاده کرده. با این حال، شلوار جین در اینجا طرح‌دار هست که معمولا کمتر در استایل کژوال رایجه. چیزی که خیلی توی استایل دیده میشه، گوشواره‌های متفاوت و خاص هست که تیپ کژوال رو فوق العاده کرده.

 

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب
راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

عناصر استایل کژوال کتی هلمز

۶. با یه ترنچ کت (Trench Coat) بدرخشید

استفاده از ترنچ کت در استایل کژوال هایلی بیبر
استفاده از ترنچ کت در استایل کژوال هایلی بیبر

یه ترفند ساده برای اینکه چشم‌های بقیه رو روی خودتون قفل کنید، اینه که توی ماه‌های سرد سال، از کت ترنچ در کنار یه شلوار جین و گشاد استفاده کنید. ترنچ کت یا کت‌های بارانی هیچ وقت قرار نیست از مد بیفتن. شما میتونید از این کت‌ها به خوبی در استایل کژوالتون استفاده کنید. در کنار اون، میتونید از یه تیشرت سفید، شلوارک جین، صندل و اکسسوری جذاب هم استفاده کنید. توی ایران میتونید به جای استفاده از شلوارک جین از یه شلوار جین بلند و گشاد استفاده کنید.

 

راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب
راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

عناصر مورد استفاده در استایل کژوال هایلی بیبر

انواع سبک‌های استایل کژوال براساس موقعیت‌های مختلف

در این بخش قراره براساس اینکه در چه موقعیتی هستید، مدل‌های استایل کژوال رو معرفی کنیم.

کژوال اداری

استایل کژوال اداری
استایل کژوال اداری

وقتی حرف از استایل کژوال اداری می‌شه، خب، همه چیز بستگی به اونجایی داره که کار می‌کنید. اما، یه جین راحت یا شلوار دم‌پا گشاد می‌تونه کاملاً جوابگو باشه. یه شال ساده یا یه مانتو شیک و غیررسمی هم می‌تونه تو این میکس جا بیفته. و اگه دنبال چیزی هستید که یه کم جدی‌تر به نظر برسه، یه بلیزر یا کت اورسایز می‌تونه انتخاب خوبی باشه.

حالا بریم سراغ کفش. توی سبک اداری یه لوفر شیک می‌تونه جایگزین خوبی برای اسنیکرز باشه. فقط یادتون نره که کفش‌های خیلی رسمی یا شلوارهای پارچه‌ای با برش دقیق، توی استایل کژوال جا ندارن. و اگه جین‌ها به دلتون نمی‌شینن، شلوار کتان می‌تونه گزینه‌ خوبی باشه.

کژوال مخصوص مهمونی

استایل کژوال مهمانی
استایل کژوال مهمانی

گاهی وقت‌ها دلت می‌خواد بری یه دورهمی دوستانه یا یه مهمونی که خیلی هم رسمی نیست. تو این مواقع، یه استایل شیک ولی راحت می‌تونه نجات‌بخش باشه. یه تاپ ساده با جین که همیشه کار می‌کنه، یا اگه می‌خوای یه کم رسمی‌تر باشی، یه شومیز شیک انتخاب کن. اگه حس می‌کنی هنوز چیزی کمه، یه کت اورسایز اضافه کن به ستت که همه‌چی تموم شه.

یادت نره، اورال‌ها، پیراهن‌های ساده، یا حتی یه شلوار چرمی یا تاپ چرمی هم می‌تونن تو این سبک خیلی جذاب باشن. اینا همه‌شون از اون دست لباس‌هایی هستن که همه دوست دارن و تو هر مهمونی جلوه می‌کنن.

کژوال خیابانی

استایل کژوال خیابانی
استایل کژوال خیابانی

خب، این سبک دقیقاً همون استایل راحت و روزمره‌ایه که همه دوست دارن. می‌تونی با چاشنی ترندهای جدید، یه تیپ باحال برای خودت درست کنی. مثلاً امسال تو زمستان، یه شلوار جین ساده رو با یه بلیز یا کت شیک ست کنی، مطمئن باش همه چشم‌ها به سمت تو می‌چرخن.

جمع‌بندی؛ کژوال، ورود به دنیای بی‌نهایته!

 استایل کژوال اصلا قرار نیست دست و پای شما رو با بایدها و نبایدها بگیره.

این استایل طراحی شده تا شما واقعا راحت باشید و بتونید در محیط‌های مختلف زندگی، آزادی عمل بیشتری داشته باشید. شاید به همین دلیل هم هست که ویژگی اصلی این استایل، استفاده از لباس‌های گشاد و راحته! بنظر شما از این استایل توی کشور ایران به چه صورت میشه استفاده کرد؟ ما توی این مقاله به ۶ ایده جذاب از سلبریتی‌های معروف اشاره کردیم؛ اگه شما پیشنهادهای کمیاب و جذابی سراغ دارید، حتما اونها رو با بقیه دوستانتون به اشتراک بذارید و نظرتون رو کامنت کنید.

سوالات متداول

چه تفاوتی بین استایل کژوال و استایل رسمی وجود داره؟

توی استایل کژوال از لباس‌های راحت و آزاد استفاده میکنن، در حالی که استایل رسمی از لباس‌های مجلسی و کلاسیک استفاده میشه. از کژوال معمولا برای موقعیت‌های روزمره استفاده میشه در حالی که استایل رسمی برای محیط‌های اداری، دانشگاه و محل کار مناسبه.

چه لباس‌های برای استایل کژوال مناسب هستن؟

از جمله لباس‌های مناسب برای این استایل میشه به تیشرت، هودی، شلوار جین، شلوار کتان، دامن کوتاه، پیراهن، کتون، نیم بوت و … اشاره کرد.

چه اکسسوری‌هایی برای استایل کژوال مناسبن؟

کیف، عینک آفتابی، ساعت، کلاه، دستبند، گردنبند ظریف، جواهرات، گوشواره رینگی همگی میتونن جزو عناصر استایل کژوال باشن به شرطی که زیاده‌روی نکنین و نخاین همه رو باهم استفاده کنین!

آیا استایل کژوال برای همه افراد مناسبه؟

بله! استایل کژوال برای همه افراد با هر سن و سال و فرم بدنی مناسبه!

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!