در سال ۲۰۲۳ چه ترندهایی دنیای مد را زیر و رو کردند؟

باربی، پری دریایی و گوتیک؛ ترندهای قدرتمند سال ۲۰۲۳

در سال ۲۰۲۳، تقریباً هر ماه سبک‌های زیبایی‌شناسی جدیدی با پسوند «Core» در شبکه‌های اجتماعی ظهور کردند که اکثرا از فیلم‌ها، سریال‌های تلویزیونی و سایر پدیده‌های فرهنگی الهام می‌گرفتند. بالرین‌ها، کتابداران و زنان ثروتمند اسلاوی. وقت آن رسیده است که به یاد آوریم طرفداران دنیای در سال گذشته چگونه لباس پوشیدند.

باربی‌کور (Barbiecore)

یکی از جسورانه‌ترین سبک‌هاd زیبایی‌شناسی، باربی‌کور بود که با فیلم «باربی» محبوب شد. این سبک تنها شامل صورتی، صورتی و باز هم صورتی است! استایل‌ها به دخترانه‌ترین شکل ممکن به نظر می‌رسند، و حتی می‌شود گفت کمی تصنعی. نمونه‌ای برجسته از این سبک خود مارگارت رابی در طول کمپین تبلیغاتی فیلم «باربی» بود.

کتابدارکور (Librariancore)

در سال ۲۰۲۳، دختران اغلب استایل کتابدار (Librarian) را امتحان می‌کردند. این سبک محبوبیت زیاد خود را مدیون کالکشن پاییزی برند Miu Miu است، یعنی جایی که میوچیا پرادا نشان داد که حتی چنین ظاهر زمختی هم می‌تواند شیک و جسورانه به نظر برسد. یک استایل معمولی از سبک کتابدارکور شامل عینک‌های مربعی باریک، یک ژاکت یقه هفت بافتنی، کفش‌های راحتی، یک دامن تنگ و جوراب‌های نایلونی است. نمونه‌های عالی را می‌توان در استایل بِلا حدید دید که اغلب با عینک و دامن در سال ۲۰۲۳ ظاهر شد.

باله‌کور (Balletcore)

در سال ۲۰۲۳، اینفلوئنسرها استایل‌هایی با شلوارهای گرمکن، هدبند، لباس‌های بدن‌سازی، لگینگ‌ و ژاکت‌ها را دوست داشتند. در این میان سبک باله به ویژه محبوب شد زیرا به راحتی قابل سبک‌سازی بوده و برای استفاده روزانه مناسب است. همچنین، تقریباً کسی در دنیای مد پیدا نمی‌شود که نداند کفش‌های باله به ترند سال ۲۰۲۳ تبدیل شده‌اند. تعداد زیادی برند از Balenciaga گرفته تا Abra نمونه این سبک محصولات را به بازار عرضه کردند. علاوه بر این، خانه‌های مدی مانند Miu Miu، Simone Rocha و Christian Siriano تأثیر زیادی بر محبوبیت این سبک داشتند.

گوتیک‌کور (Gothcore)

ریشه این ترند به سال ۲۰۲۲ برمی‌گرد. پس از اکران سریال جنجالی «Wednesday»، بسیاری از دختران تمایل پیدا کردند بار دیگر به ترندهای سال ۲۰۰۷ خود بازگردند. خانه‌های مد نیز از اهمیت این ترند غافل نماندند و دیری نگذشت که استایل‌های تاریک در مجموعه‌های Versace و Rodarte فراگیر شد. ظاهر یک زن به سبک گوتیک مدرن نسبتاً ساده، ظریف و مختصر است و عموما شامل لباس‌های ماکسی مشکی، یقه‌، جلیقه‌ و پیراهن‌ توری سفید و کفش‌های پاشنه بلند است.

پری دریایی‌ (Mermaidcore)

«کور» تابستان امسال را می‌توان با اطمینان «پری دریایی‌» نامید. البته پیش‌تر درمورد سبک موی پری دریایی مفصل صحبت کرده بودیم، اما این سبک تنها در استایل مو خلاصه نمی‌شود و ابعاد بسیار بیشتری دارد که عمدتا از صنعت سینما ریشه می‌گیرد. می‌توان گفت محبوبیت این سبک تحت تأثیر فیلم «پری دریایی کوچک» بود. البته خیلی‌ها از خود فیلم خوششان نیامد، اما سبک پری دریایی را دوست داشتند. این سبک با یک لباس بلند یا دامن ماکسی در رنگ‌های براق، تعداد زیادی مروارید و سایر جواهرات به شکل صدف و هر چیزی که شما را به یاد زندگی دریایی می‌اندازد، مشخص می‌شود. برندهایی مانند Blumarine، Versace و Tom Ford نیز سبک پری دریایی‌را در مجموعه‌های خود به نمایش گذاشتند.

بخوانید:  استایل لوکس آرام (Quiet Luxury) در دنیای مد چیست؟

دختر اسلاو (Slavic girl)

در پایان سال ۲۰۲۳ بود که سبک دختر اسلاو به طور ناگهانی در اینترنت محبوب شد. دختران ویدئویی را با آهنگ «مارمالاد من» کاتیا لِل منتشر و استایل کلیشه‌ای یک زن اسلاو ثروتمند را با کت خز و کلاه خز، کیف گران‌قیمت و جواهرات درخشان امتحان کردند. نمونه‌ای ایده‌آل، باربارا بریلسکا در نقش نادی از فیلم The Irony of Fate Your بود.

تماشا کنید: آموزش میکاپ دختر اسلاو

دختر عشوه‌گر (Coquette girl)

این سبک را با دختر باله اشتباه نگیرید. سبک «دختر عشوه‌گر» بیشتر حالتی کودکانه ولی شهوانی دارد. این سبک تا حد زیادی از دوره ویکتوریایی الهام گرفته شده است، و با روبان‌ها، آستین‌های پف‌دار، سایه‌های ظریف، دامن‌های کوتاه، تور، کرست‌ها و مروارید شناخته می‌شود. سبک «دختر عشوه‌گر» در سال جاری به لطف فیلم «پریسیلا: الویس و من» ساخته صوفیا کوپولا محبوبیت زیادی پیدا کرد. همچنین، بسیاری از خانه‌های مد این سبک را به نمایش گذاشتند، از جمله Dior، Simone Rocha، Blumarine و Acne.

 

در سال ۲۰۲۳، طرفداران صنعت مد از طیف وسیعی از زیبایی‌شناسی‌ها و سبک‌ها الهام گرفتند. از شخصیت‌های کارتونی گرفته تا دوران تاریخی، همه چیز مورد استفاده قرار گرفت تا ظاهری منحصربه‌فرد ارائه شود. با توجه به سرعت تغییرات جاری، مطمئناً در سال ۲۰۲۴ ترندهای قدرتمندتری ظاهر خواهند شد.

نمایش دیدگاه‌‌ها (0)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!