بهترین ترندهای میکاپ پاییز ۲۰۲۳

پیشنهاد متخصصین: سایه چشم رنگ لاته همراه با رژ لب سرخابی و شاید یک ریمل اکریلیک

اگه سوالتان به صورت کوتاه  این است که منوی پیشنهادی ما برای میکاپ در پاییز امسال چیست، باید به طور خلاصه بگوییم که رنگ‌های لاته و نیز رنگدانه‌های توت فرنگی ( وشاید حتی ترکیب لاته-توت‌فرنگی) و با رژگونه‌های گوجه‌ای. اما برای جزئیات بیشتر، توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید!

همانطور که کمی قبل‌تر در مقاله ۲۲ ایده لباس برای پاییز ۲۰۲۳ اشاره کردیم، سرد شدن هوا و فرارسیدن پاییز مقتضیات پوششی خاص خود را دارد و این قضیه البته شامل حوزه میکاپ و آرایش هم می‌شود. متخصص میکاپ آرایشگر پاتریک تا می‌گوید:

امسال یک رنگ سرخ تند غالب خواهد بود.» این یک رنگ قوی و زیباست که به همه تناژهای رنگ پوست می‌آید.

اما اگر محدوده رنگ‌های خنثی را ترجیح می‌دهید، هنوز هم برایتان خبرهای خوب داریم. به عقیده اش.ک.هلم، متخصص حرفه‌ای میکاپ:

همزمان با آغاز پاییز، باید منتظردیدن ترندهای میکاپ با رنگ های گرم‌تر در طیف دارچینی، کارامل و شکلاتی باشیم.

انتخاب محصولاتی با تکسجرهای خاص و لوکس می‌تواند جلوه‌ای خاص به این رنگ های کم‌حال ببخشد به گونه‌ای که مانند همان رنگ‌های شاد تابستانی جذاب به نظر برسند. آرایشگر نینا پارک می‌گوید: «تابستان امسال  همه جا شاهد برنزه‌کننده‌ها و رژگونه های مایع بودیم. برای پاییز، فکر می‌کنم مردم به سمت رژگونه هایی به رنگ موس جذب خواهند شد که اثری پایدار و ابریشمی بر جای می‌گذارد.»

اگر دنبال مدرکی برای این اظهارات هستید، باید بگوییم هفته مد پاییز ۲۰۲۳ پیش‌نمایشی از حال و هوای میکاپ در پاییز را ارائه داد: مژه های رنگی در رویداد Prada، پلک‌ها و لب های یخی در رویداد Viktor & Rolf، و خط چشم گرافیکی و افزاطی دیده شده رویداد Rodarte همگی می‌توانند نشانه‌هایی از ترند امسال میکاپ در پاییز را نمایان کنند.

میکاپ پاییز 2023

۱. آرایش با چاشنی رنگ لاته

وقتی صحبت از ترندهای آرایش در پاییز به میان می‌آید، یک پالت رنگی کلاسیک مانند رنگ لاته همچنان جذابیت دارد:

“ترندهای زیبایی الهام گرفته از غذا هیچوقت از مد نمی‌افتند.”

استفاده از این رنگ های خنثی – حتی اگر تنها در حد اعمال کمی برنزه‌کننده روی گونه‌ها یا  کمی سایه چشم قهوه‌ای ملایم دور چشم‌ها باشد – خوب است، با این حال ترکیب این دو هم همچنان می‌تواند یک ظاهر یکدست تک‌رنگ ایجاد کند. به گفته تا:

من معمولاً سایه چشم دودی قهوه‌ای را با کمی برنزه روی گونه‌ها و اندکی رژگونه ترکیب می‌کنم. برای برجسته کردن لب‌ها، از خط لب با رنگی چند پرده تیره‌تر از رنگ پوست استفاده می‌کنم و سپس وسط آن را با کرم لب با رنگ خنثی برجسته می‌کنم.

میکاپ پاییز 2023

۲. ریمل رنگی جایگزین ریمل مشکی می‌شود

جالب است امسال حتی یک بار هم روی آرایش مدل‌های نمایشگاه پاییزی پرادا ریمل مشکی دیده نمی‌شد. به جای آن، ریمل های فانتزی به رنگ صورتی پاستل، آبی پودری و سبز نعنایی روی چشمان مدل‌ها خودنمایی می‌کرد و همین کافی بود که مد جدیدی برای پاییز تعیین شود.  هلم می‌افزاید:

رنگ های غیرسنتی مژه دوباره بازمی‌گردند. ریمل مشکی خود را کنار بگذارید و با ریمل آبی سلطنتی و سبز خوش بگذرانید.

آرایش پاییز 2023

۳. رژلبی با رنگ برش‌های توت فرنگی 

رژ لب قرمز همیشه کلاسیک باقی خواهد ماند؛ اما وقتی از این رنگ قرمز به عنوان تینت لب استفاده شود، این رنگ به طور قابل توجهی جذاب‌تر خواهد بود. این پاییز، می توانید خط لب خود را کنار بگذارید و به جای آن به سراغ “تینت لب ابریشمی و محو” بروید، ایده رنگ توت فرنگی برش خورده متمرکز بر لمسه‌ای از قرمز مایل به بنفش در وسط لب هاست. آرایشگر ایزامایا فرنچ می‌گوید :«من از ادغام رنگ لب‌ها در زیبایی طبیعی خودم هیجان‌زده می‌شوم» هلم نیز می‌گوید در نمایشگاه مد امسال، “شاهد مدل‌های بسیاری با لب‌های قرمز جسورانه با لبه‌های پوف‌کرده بودیم؛ لب هایی با رنگ قرمز محوشده در نمایشگاه پاییزی گوچی مثال کاملی از این ترند است. این ایده شامل استفاده از رژ لب قرمز بدون ترس از خوردن  خوراکی و تجدید رژ لب می‌شود.

بخوانید:  بهترین ترندهای مد لباس زمستان 2023 از دیدگاه مجله ELLE

آرایش پاییز 2023

۴. با فینیش متالیک و درخشان بدرخشید

همانطور که در هفته مد پاییز دیده شد، هر چیز درخشانی در طلا خلاصه نمی‌شود. فرنچ می گوید او “کاملاً درخشان” را ترجیح می‌دهد. به جای طیف گرم متالیک، او قصد دارد با رنگ‌های خاکی، صورتی و ارغوانی به استقبال خنکی برود. بالم‌های آبرسان و برجسته‌کننده بهترین راه برای اضافه کردن حس براقیت شیرین روی هر رنگ رژگونه یا سایه چشم است.

در حوزه آرایش متالیک ملایم و ماورایی، لب های بنفش روی مدل‌های  نمایشگاه Viktor & Rolf  و نیز آرایش درخشان گوشه‌های داخلی چشمان مدل‌های نمایشگاه Chloe به یک اندازه تأثیرگذار بود. پارک می‌گوید او جذب سایه چشم‌های یخی وشفاف در رنگ‌های پاستل روشن مانند نعنایی یا آبی آسمانی شده است. استفاده از سایه چشم مایع می‌تواند اثربخشی این سبک را تقویت کند.

میکاپ پاییزی 2023

۵. با چشم‌های گرافیکی متمایز شوید

امسال مدل‌های جذاب در راهروی نمایشگاه Rodarte با باله‌هایی بیرون‌زده از گوشه‌های چشمانشان قدم می‌زدند. الان زمان آن است که با خط چشم مایع خود تا آنجا که می‌توانید در امتداد خط چشمان پیشروی کنید: در امتداد خط مژه‌هایتان پیش بروید و همچنان ادامه دهید. در نمایشگاه Valentino، آرایشگر پت مک‌گراث خطوط بسیار نازکی از گوشه‌های بیرونی چشم‌ها را تا خط مو ترجیح می‌دهد. می‌توانید تا هر جا که بخواهید خط چشم خود را  پیش ببرید؛ این کاملا اختیاری است!

آرایش پاییزی 2023

۶. با یک پایه آرایشی، سبک و سرزنده 

اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، وقت آن رسیده که پایه‌های کاملاً مات و سنگین را کنار بگذاریدو به سراغ تینت‌هایی با فرمولاسیونی سبک و شفاف بروید. آرایشگر لئو چاپارو می‌گوید:

با اینکه من در مورد چشم و لب کمی جسورانه‌تر برخورد می‌کنم، اما دوست دارم پوست را سبک‌تر و تازه‌تر نگه دارم. من به ندرت لایه‌بندی و پوشش‌های کامل را می‌بینم و در عوض بیشتر یک فینیش طبیعی پوست را می‌بینم. من از این ترند خوشم می‌آید زیرا به ما اجازه می‌دهدبه جای  تلاش برای پنهان شدن زیر لایه‌های آرایش تنها  پوست خود را بپذیریم.

دیگر وقت آن است که دست از تلاش برای پنهان کردن منافذ پوستمان برداریم. بگذارید پوست شما آزادانه نفس بکشد.

میکاپ پاییزی 2023

۷. روی لب‌هایتان را به سبک دهه ۹۰ خط بکشید

سبک‌های نمادین دهه ۹۰ بازمی‌گردند.

می‌توانید امسال به دنبال گرانج (با سایه چشم دودی نامرتب) باشید یا یک رژ لب کاکائویی را داخل لب‌هایی با خط لب شکلاتی تیره بمالید. از دیدگاه هلم:

من عاشق جذابیت گوتیک دهه ۹۰ هستم که در نمایشگاه مد امسال دیده شد. شما در این سبک به راحتی می‌توانید چشمان پرحرارت و لب شهوانی را با هم جفت کنید.

و وقتی بحث ابروهای شما می‌آید، از موچین دوری کنید. فرنچ می‌گوید:

ابروهای ضخیم‌تر و وحشی‌تر دوباره بازمی‌گردند.

او ابروهای کاترین دنو و شارلوت رمپلینگ در دهه ۷۰ را به عنوان الگوهای الهام خود ارجاع می‌دهد.

در انتها اگر در مورد صفر تا صد رنگ کردن ابرو و بایدها و نبایدهای آن می‌خواهید بدانید، باز هم همه چیز در اختیارتان است!

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!