۱۵ میکاپ برتر هفته نیویورک

هفته مد نیویورک، در کنار مد لباس، زادگاه ترندهای جدید میکاپ و زیبایی هم هست. هر فصل، بهترین آرایشگران و هنرمندان مو برای خلق ظاهرهای غیرمنتظره و الهام‌بخش جمع میشن و نتیجه تلاششون روی مدلها برای مدتها الگوی آرایشگرهای تمام جهان میشه. نمایش‌های پاییز/زمستان ۲۰۲۴ پر از ایده‌های جدید زیبایی بود که اینجا براتون شرح میدیم.

موهای پرحجم، پرحجم و پرحجم‌تر…

مدل موهای حجیم امسال حسابی سر و صدا کرده و طرفداران زیادی پیدا کرده است. مدل‌های مارک جاکوبز امسال با مدل‌های موی حجیم به سبک دیسکو (شبیه دایانا راس و The Supremes) که توسط آرایشگر مو دافی خلق شده بود، روی صحنه رفتند.

لویسی ردوی، آرایشگر مشهور و متخصص مو، برای نمایش The Blonds از مدل‌های موی نیم-جمع و نیم-آزاد با حجم زیاد و پُر استفاده کرد.

اکسسوری مو طلایی

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

اکسسوری‌های مو امسال روی کت‌واک‌ها حضور چشمگیری داشتن. جالب اینکه این اکسسوری‌ها که میگیم فقط به هدبند یا گیره سر محدود نمیشدن. آرایشگر ردوی برای نمایش کریستین سیریانو، موی یکی از مدلها رو به شکل مربعی جمع کرد و روی اون تکه‌های طلای براق گذاشت تا ظاهری لاکچری و آینده‌نگر بهش بده.

تتوی موی طلایی

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

اما برای مدلهای Collina Strada اکسسوری مو شامل تتوهای فوق العاده جالب روی مو بود. ایوانی فراوستو، هنرمند خالق این طرح، تکه‌های کوچک مو را برید و اونها را با ژله Bb.Gel آغشته کرد. سپس، با دقت هر کدام را به شکل ستاره نماد برند Collina Strada در یک طرف سر و به شکل بال فرشته در طرف دیگر چسبوند.

آرایش چشم اسموکی شدید

آرایش چشم‌های اسموکی توی نمایش Helmut Lang، ظاهری جذاب و مرموز را به وجود آورده بود. جالبه بدونین که آرایشگرا  واسه اینکار نه از خط چشم مشکی، بلکه از رژ لب جامد مشکی ماتبرند MAC استفاده کردن و با حرکتای ملایم زیر چشم مدل‌ها اجرا کردن و نتیجه این شد که می‌بینین.

سایه چشم نئونی و پوست براق 

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

اوضاع آرایش چشمای Bach Mai هم شبیه Helmut Lang بود، یه جورایی شلخته و بیخیال، اما با یه چاشنی خاص! انگار یه رقاص کاباره‌‌ای فضاییه که تازه شیفتش تموم شده، یه کوچولو آرایش پاک کرده ولی خب همه چی پاک نشده.!

آرایشگرا روی پلکای مدل‌ها سایه‌های نئونی خوش‌رنگی مثل صورتی، نارنجی، آبی و بنفش به صورت قاطی‌پاتی کشیده بودن. انگار با یه مداد رنگی کل پلکشون رو خط‌خطی کرده باشن! اما جالبیه که با وجود آرایش شلخته‌شون، پوست‌شون حسابی صاف و درخشان بود. میپرسین راز این پوست درخشان؟ یه عالمه محصول مراقبت پوستی از برند بسیار لوکس ReVive.

لاک‌های نیمه شفاف

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

تو هفته مد نیویورک، همه می‌دونن نمایش‌های Proenza Schouler همیشه یه جورایی راحت، ساده و البته شیک و پیک هستن. امسال هم همین بود. گیدو پائولو، آرایشگر سرشناس برند Bumble and Bumble، برای موها سراغ مدل‌هایی رفت که راحت بودن، یه کم موج داشتن و یه ذره هم حالت‌دار بودن. اما سوپرایز اصلی ناخن‌ها بودن که ترندای جدید رو تو دنیای مانیکور نشون دادن.

Jin Soon Choi، طراح معروف ناخن، یه رنگ خاکستری و یه آبی تیره خاص رو معرفی کرد که قراره تو پاییز ترند بشه. اون می‌گفت:

“تا الان رنگای شفاف مثل صورتی و کرم همیشه مد بودن، ولی حالا وقتشه رنگای شفاف جدید و هیجان‌انگیز رو امتحان کنیم!”

آرایش چشم پاپ آرت

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

توی نمایش Alice & Olivia، شاهد دو مدل آرایش چشم شاد و پرهیجان بودیم. در یک مدل، از سایه جشم صورتی و نارنجی و در مدل دیگر از رنگ‌های آبی و بنفش استفاده شده بود. البته هنوز نمی‌تونیم همه جزئیات محصولات به کار رفته رو بگیم چون هنوز رونمایی نشده، ولی می‌تونم بگم یه عالمه از برندهای معروف مثل Cetaphil و Lashify تو این هنرنمایی نقش داشتن.

بخوانید:  برنزر یا کانتور؛ کدامیک برای من مناسب است؟

شنیون موی گوجه‌ای ژاپنی با طره‌های بافته شده

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

نمایش LAPOINTE با تم “بازگشت به مدرسه” شاید بهترین آرایش و مو رو بین همه‌ی نمایش‌ها داشت. مدل موها یه جورایی ترکیبی از موهای بافته‌ی فضایی و گوجه‌ی ژاپنی‌ئه، مثل موهای جنیفر لوپز. موهای هر مدل به چهار بخش تقسیم می‌شد، دوتا بافت بلند پشت سر و دوتا هم بالای سر گوجه‌ی ژاپنی می‌شد.

از دید میکاپ هم رومی سولیمانی، آرایشگر ارشد، با استفاده از تئوری رنگ، یه ترکیب سبز درخشان روی چشم و لب مدل‌ها ایجاد کرده بود. اون گفت:

من پوست رو همیشه در اولویت می‌ذارم، ولی امسال بیشتر روی تزیینات تمرکز کردیم. اول یه پوشش ملایم دادیم، بعد روی پلک یه سایه سبز خزه‌ای درخشان زدیم و روی لب هم یه رژ نود با برق سبز وسط لب زدیم که به هم بیان.

آرایش گوتیک و تیره به سبک دهه ۹۰

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

نمایش Anna Sui یه جورایی با حال و هوای رمان‌های جنایی آگاتا کریستی همراه بود، پر از طرح‌های کهربایی، چهارخونه و بافت‌دار. خب طبعا آرایش و مو هم باید تو همین فضا می‌بود! برای موها، گرت، آرایشگر سرشناس، یه مدل موی ساده و شیک رو انتخاب کرد، یه جورایی یک سبک گرانج شیک:

می‌خواستم موها صاف و لَخت باشن، انگار از ابریشم بافته شده باشن. یه مدل موی دهه نود میلادی و کم‌حجم.

درمورد آرایش هم نابغه میکاپ پت مک‌گراث خودش شخصا دست به کار شده بود و یه شاهکار گوتیک خلق کرده بود. یک پالت سایه تیره و دراماتیک از برند خودش با نام Mothership :Seduction رو روی پلک‌های مدل‌ها اجرا کرد.

میکاپ مو و ناخن به سبک دهه ۸۰ میلادی

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

نمایش Retrofete یه سفر به گذشته‌ بود، جایی که موهای فر دهه نود میلادی و ناخن‌های امبره حسابی مد بودن. Miss Pop، آرایشگر معروف و سفیر برند Essie، می‌گفت:

این نمایش درباره‌ی زنان قدرتمند اواخر دهه ۸۰ که شب‌ها هم اهل خوش‌گذرونی بودن هستن. پس یه آرایش و موی قوی و با پرستیژ می‌خواستیم.

توی طراحی ناخن‌ها با رنگ‌های Not Ready for Bed و Bubbles Only شروع شده بود و کم‌کم به رنگهای Very Naughty ختم شده بود.

میکاپ صورت هم مثل ناخن‌ها، یادآور زن‌های شاغل موفق بود. آرایشگر، کاناکو تاکاسه با رنگ‌های گرم و طبیعی یه آرایش کلاسیک و زیبا خلق کرد.

موها هم اکثرا درشت فر خورده بودن که یه جورایی یادآور ترندهای دهه ۸۰ هست.

موهای براق و چرمی با طیف قرمز

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

آرایشگر سرشناس مو، درباره کلکسیون این فصل برند The Blonds میگه برای کارش از فرهنگ لاتین الهام گرفته.

حاصل کار؟ مدل موهای پرزرق و برق و زنبوری‌شکل، به همراه رنگ‌های قرمز براق و درخشان.
برای اینکه حس راک‌اندرولی و براق برند Blonds کامل بشه، از محصولات TRESemmé استفاده شده که به موها حالتی مثل چرم براق و درخشان داده.

ترکیب ظرافت سبک بالرین با استایل شهری

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

تو نمایش امسال PatBo توی نیویورک، همه‌چی با یه اجرای باله شروع شد که حس و حال کلکسیون تازه رو نشون می‌داد. چارلی ریدل، مدیر بخش زیبایی جهانی برند Stila Cosmetics، اسمشو گذاشته “تصویر دختر شهری در نقش یک بالرین ظریف.

آرایشگرها برای رسیدن به این استایل، پوست مدل‌ها رو حسابی صاف و صیقلی کرده بودن، یه رژگونه ملایم زده بودن و روی چشم‌هاشونم از خط چشم Stila و سایه اسموکی پررنگ استفاده کرده بودن، ولی به شکلی که یه حالتی طبیعی داشته باشه. ریدل درباره آرایش تیره چشم‌ها میگه:

آرایش اسموکی نباید خیلی تمیز باشه، بذارید یه ذره شلخته باشه، همینه که جذابش میکنه!

برای آرایش لب مدل‌ها هم از برق لب Stila استفاده شده که رنگ نود ملایمی داره و یه جورایی روی لب‌ها حالت بالم ایجاد کرده.

بخوانید:  رنگ کردن ابرو و همه آنچه درباره آن باید بدانید

استایل همسر خلافکار

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

این دفعه Christian Cowan میخواست یه جورایی نشون بده که خانوما تو دنیای خلافکار فقط همسر خلافکار یا Mob wife نیستن، بلکه خودشون رئیس خلافکارها هستن! مدل‌ها با آرایش غلیظ و موهای حجیم و به دست گرفتن جام شراب و سیگار نیم‌سوخته (البته تقلبی!) رو صحنه راه رفتن. لوری تیلور دیویس، آرایشگر ارشد برند Smashbox، مسئول این آرایش خفن بود و با استفاده از پالت HALO برند خودش، برای مدل‌ها گونه‌های گل‌انداخته و رژ لب قهوه‌ای نوستالژیک زد.

مدل موها هم حس و حال سبک mob’s wife رو کامل می‌کرد. جاستین مارجان با کلاه گیس، برای همه مدل‌ها یه مدل موی باب کوتاه و حجیم و خاص درست کرد، البته با رنگ‌های مختلف. بعد موها رو به سبک جکی اوناسیس به صورت مدل موهای شیک و جمع‌شده بالای سر جمع کرد و با سنجاق و سشوار حالت داد.

رژلب قرمز اکلیلی بدون آرایش چشم

15 میکاپ برتر هفته نیویورک

توی نمایش Altuzarra برخلاف بقیه که یه مدل آرایش ثابت برای همه مدل‌ها داشتن، مدلها با سه مدل آرایش متفاوت ظاهر شدk. 

اولی یه آرایش ساده با رژ مات بود که با سایه چشم جذاب ترکیب شده بود. یه ترکیب شیک و ظریف با یه حس عجیب فضایی. دومی به مراتب جسورانه‌تر بود، تو این مدل آرایش از رژ لب قرمز اکلیلی براق روی یه صورت و چشم‌های ساده‌تر استفاده شده بود. و آخری هم یه خط چشم اسموکی غلیظ که از گوشه چشم تا ابرو کشیده شده بود، به همراه ابروهای نازک به سبک  دهه ۱۹۳۰!

رژگونه صورتی

رژگونه صورتی، آخرین ترند محبوب این فصل مد نیویورک بود. توی نمایش Alice + Olivia، از رژگونه Cloud Crush Blush در رنگ Candy Crush استفاده شده بود که ظاهری الهام‌گرفته از دهه ۶۰ به مدل‌ها می‌داد.

توی نمایش Cucculelli Shaheen هم شاهد استفاده از رژگونه صورتی بودیم. موآنی لی، آرایشگر، از طیف‌های مختلف رژگونه  Kjaer Weis برای ایجاد ظاهری سرزنده و شاداب استفاده کرد.

این بود شرح کامل ترندهای میکاپ هفته مد پاییز-زمستان ۲۰۲۴ نیویورک…
امیدواریم خوشتون اومده باشه.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!