سارا جسیکا پارکر رودرو با حقایق پیری: متوهم نیستم

حتی در در شرایطی که آسمان در حال فرو ریختن و اوضاع جهان درهم پیچیده باشد، به نظر می‌رسد سارا جسیکا پارکر از جمله کسانی باشد که با خوشبینی زندگی را می‌ستاید. فلسفه زیبایی از دیدگاه برخی از سلبریتی‌ها از جمله پارکر کاملا متفاوت از چیزی است که در صنعت پرزرق و برق زیبایی به چشم می‌خورد. این بازیگر ۵۸ ساله آمریکایی برای دومین سال متوالی در پروژه‌ای با کمپانی RoC Skincare همکاری می‌کند که هدف آن اموزش جوانان در مورد مزایای علمی تمرین خوش‌بینی در زندگی روزمره آنها است. طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، افراد خوش‌بین ۲۴ درصد بیشتر احتمال دارد که سلامت جسمی و ذهنی بهتری داشته باشند و سارا جسیکا پارکر کسی است که می‌خواهد از طریق این پروژه نگرش مثبت را بین جوانان ترویج کند.

البته این بدان معنا نیست که پارکر از واقعیت های زندگی در سال ۲۰۲۳ بی اطلاع است، بلکه نقطه نظر او این است که نباید برای توقف زمان تلاش بیهوده کرد و بنابراین در هر لحظه که می‌تواند سعی دارد بهترین احساس خود را داشته باشد. ازدیدگاه پارکر، دلیلی که زمان را خود را برای یک روتین مراقبت از پوست ۱۰ مرحله‌ای صرف کند. در ادامه،  پارکر بخش مهمی از افکار بدون سانسور خود را در مورد سن، مراقبت از پوست و مو اشتراک می‌گذارد.

ما زنان هرچه زمان بیشتری از عمر را به عنوان پدر و مادر، کارمند، کارفرما، دوست، همکار، همسایه، همسر، شریک و هر نقش دیگری صرف می‌کنیم، چیزهای بیشتری برای ارائه بدست می‌آوریم. ما روزبه‌روز بهتر می‌شویم و چیزهای بیشتر برای مشارکت خواهیم داشت. ما زنان ارزش کمتری نداریم، بلکه برعکس. ما بخش بزرگ، مهم و تاثیرگذاری از زندگی، صنعت، دوستی و عشق را تشکیل می‌دهیم.

فکر می‌کنم سخت‌ترین موضوع برای همه ما این است که چیزی را در سطح فکری و ذهنی درک کنیم، اما همان را در سطح عاطفی و احساسی نیز بپذیریم.

مانند هر چیز دیگری، زمان می‌برد تا ایده‌ها [در مورد زیبایی] را در زندگی خود ادغام کنیم. زمان می‌برد تا ایده های قدیمی را دور بیندازیم و به استقبال ایده‌های جدید برویم.

امروزه روز به روز بیشتر، زنان در مورد اینکه بخواهند درباره خود احساس خوبی داشته باشند و از ظاهرشان راضی باشند، صحبت می‌کنند و این حرف‌ها را جدی می‌گویند و معنای عمیقی در آنها نهفته است…

من واقعاً زمان زیادی را صرف فکر کردن دربارهٔ ظاهرم نمی‌کنم. البته اینطور نیست که غرور نداشته باشم یا از میزان معقولی از خودخواهی سالم برخوردار نباشم، اما نمی‌خواهم واقعاً زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل این موضوعات کنم. دوست دارم با خودم مهربان باشم. من خیالباف نیستم. می‌دانم که سن و سالم به هر حال بالا می‌رود و  همزمان با۵۱، ۵۲ یا ۵۳ ساله شدن پیامدهایی وجود خواهد داشت. متوجه این موضوع هستم.

می‌توان زمان را متوقف کنم؟ خیر. ماشین زمان دارم؟ خیر.

پس برای احساس خوب داشتن چه گام کوچکی می‌توان بردارم؟ من به‌واسطه شغلم باید مجبورم زیاد به آینه نگاه کنم و نمی‌توانم واقعیت را کاملاً انکار کنم. می‌خواهم احساس خوبی داشته باشم و می‌خواهم بقیه فکر کنند من ظاهر مناسبی دارم. اما فراتر از این، دیگر از کنترل من خارج است. مردم به هر حال نظراتی دارند. دنیا همیشه همین‌گونه بود. درست است که دوست دارم مردم با هم مهربان‌تر باشند، مخصوصاً زن‌ها. اما آیا این موضوع قرار است تمام روش زندگی‌ام را تحت تأثیر قرار دهد و تمام وقت خود را صرف این کنم که به نظر آن‌ها جذاب به نظر برسم؟

بخوانید:  ترتیب صحیح آرایش صورت برای دختران جوان

من دیگر علاقه‌ای به این طرز فکر ندارم. فقط می‌خواهم وقتی از خواب بیدار می‌شوم احساس خوبی داشته باشم.

دوست دارم با خودم مهربان باشم. من خیالباف نیستم. می‌دانم که سن و سالم به هر حال بالا می‌رود و  همزمان با۵۱، ۵۲ یا ۵۳ ساله شدن پیامدهایی وجود خواهد داشت.

برخلاف زن‌های دیگر که به نظر می‌رسد در ۱۰ مرحله مراقبت از پوست حرفه‌ای هستند، من این روتین ۱۰ مرحله‌ای را نمی‌خواهم. در حقیقت من این ۱۰ مرحله را درک نمی‌کنم. نمی‌خواهم در ۱۰ مرحله درگیر شوم. پس چطور می‌توانم این همه اطلاعات را در کنار چیزهایی بگذاریم که قبلاً برایم  مؤثر بوده، احساس خوبی نسبت به آن داشته‌امد؟ نتایج را می‌بینم. من اطلاعات زیادی از شرکت RoC گرفتم که بسیار کمک‌کننده بود و البته  برای من ضروری بود چون دیدن برچسب محصولات برای من کافی نبود. من نمی‌توانم صرفا به بسته‌بندی یک محصول نگاه کنم و به معنای آن اعتماد کنم.

البته از نتیجه‌ای که بدست اوردم احساس خوبی دارم. [روغن مرطوب‌کننده] این شرکت خاصیت SPF دارد که برای آدم تنبلی مثل من مناسب است. می‌خواهم از چیزهایی استفاده کنم که زیر پایه آرایشم بستر مناسبی ایجاد کنند. در زندگی شخصی‌ام هرگز از بیس یا پایه استفاده نمی‌کنم، اما می‌خواهم چیزی باشد که برای آرایشگران حرفه‌ای هم مناسب باشد. هرگز بیشتر از شستن صورتم کاری نکرده‌ام. فکر می‌کنم هرگز  بیشتر از این سه مرحله را انجام داده‌ام. کاری که انجام می‌دهم سرم، روغن مرطوب‌کننده و شاید یک محصول دیگر باشد. همسن و بس. بیشتر آنچه را که روی صورتم اضافه می‌ماند، روی دست‌هایم استفاده می‌کنم. فکر می‌کنم اگر چیزی برای صورتم خوب باشد، برای دست‌هایم هم باید خوب باشد.

 

سارا جسیکا پارکر

موهایم تقریباً همانطور که همیشه بوده‌اند، هستند. آن‌ها را می‌شویم، کمی کاندیشنر روی انتهاهایشان می‌زنم، سپس آن‌ها را دم اسبی یا شینیون می‌بندم. صورت من هم همین است. آنچه هست که هست!

سال‌هاست که همیشه به یک متخصص رنگ مو مراجعه می‌کنم. اگر مشغول کار نباشم، احتمالاً هر شش یا هشت ماه هم او را نبینم. و اگر در حال کار باشم، فقط به خاطر یکدستی، باید رنگ موهایم را همانطور نگه دارم تا اگر در حین ادیت فیلم‌ها این‌ور و آن‌ور شود، موهایم یکدست باشد. بنابراین، در این‌باره برنامه‌ریزی بیشتر و منظم‌تری دارم.

مراقبت از مویم به همین شکل است. کاری ساده. از اسپری حجیم‌کننده فوری سرژ نورمن دریم بیگ (Serge Normant’s Dream Big) استفاده می‌کنم. از هر شامپویی هم استفاده می‌کنم، با صداقت می‌گویم هر شامپویی! از هر چیزی استفاده می‌کنم. قبل از سفر چک می‌کنم که آیا شامپو در هتل هست یا نه، اگر باشد حتی شامپو و کاندیشنر هم همراه خودم نمی‌برم! و وقتی موهایم را از پشت می‌بندم، از چیزی به نام چسب تانچو استفاده می‌کنم که حدود ۱۵ تا ۲۰ سال است آن را به‌کار می‌برم. شگفت‌انگیز است. بویی مثل بهشت دارد. و یک تیوب آن می‌تواند ۳ تا ۵ سال دوام داشته باشد.

در انتها از شما دعوت می‌کنیم به این مقاله ما در شیوه نگهداری از موهای خاکستری و سالخورده نیز نگاهی بیندازید.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!