بهترین کلکسیون های لباس هفته مد کپنهاگ ۲۰۲۴

هفته مد کپنهاگ امسال باز هم شاهد نمایش‌های خلاقانه و به‌روز طراح‌های مستعد بود. این شهر در کنار شهرهای بزرگ مد مثل لندن، میلان و پاریس، به میدانی برای طراح‌های نوظهور تبدیل شده که حرف‌های جدیدی برای گفتن دارن.

توی فصل پاییز/زمستان ۲۰۲۴، ده‌ها طراح بااستعداد آثار خود را به نمایش گذاشتند. نمایشگاه بین‌المللی مد کپنهاگ (CIFF) هم میزبان هزاران طراح و علاقه‌مند به مد از سراسر جهان بود و رکوردی جدید در تعداد بازدیدکنندگان ثبت کرد.

در این بین، طراح‌های داخلی زیادی بودند که با نمایش‌های جذاب خودشون توانایی‌هایشون رو به رخ کشیدند. برندهایی مثل نیکولاس اسکوفگارد و ساکس پاتس از همان ابتدا توجه‌ها را به خود جلب کردن. «هوندرد» هم به مناسبت ۲۰ سالگی خود، مجموعه‌ای از لباس‌های جین اصیل و باکیفیت را به نمایش گذاشت.

روز دوم با نمایش برند AERON آغاز شد که تمرکزش روی زیبایی در سادگی و روزمرگیه. Mfpen، J.Lindeberg و STAMM هم از دیگر برندهای درخشان این روز بودن.

عجیب که برند محبوب GANNI امسال غایب بود و البته با نبود خودش به‌نوعی به طراحان اسکاندیناوی نوظهور فرصت درخشش داد.

حالا که هفته مد کپنهاگ به پایان رسیده، نگاهی میندازیم به چند کلکسیون که شاید فرصت دیدنشان را از دست داده باشین:

AERON

این برند مجارستانی به خاطر نمایش‌های باورنکردنی خودش شناخته می‌شه و امسال هم با کلکسیونی الهام‌گرفته از پیوند هنر و مد، روز دوم هفته مد را افتتاح کرد. اونها توی مجموعه پاییز/زمستان خودش روی ترندهای طراحی لباس‌های زنانه تمرکز کردن و لباس‌هایی با برش‌های آزاد و رنگ‌های ملایم رو در کنار رنگ‌های شاداب ارائه کردن.

Paolina Russo

این برند با همکاری دو طراح، ترکیبی از لباس‌های اسپرت با تم‌های فولکلور و کمی هم حال و هوای گرانج را ارائه کرده. اونها با الهام از داستان‌های فولکور و افسانه‌ها، کلکسیون جذابی با لباس‌هایی از جنس بافت، تی‌شرت‌های نقاشی‌شده و جین به نمایش گذاشتن.

TG Botanical

این برند پس از راهیابی به فینال جایزه پایداری زالاندو، امسال با الهام از طبیعت و فناوری به هفته مد کپنهاگ برگشت. اونها با استفاده از مواد قابل لمس، حواس بینایی و لامسه مخاطب رو درگیر کردن. بافت‌های پرزرق و برق و لباس‌های بافتنی الهام‌گرفته از مد دهه ۹۰ ویژگی اصلی این مجموعه بودن.

Marimekko

این برند فنلاندی با طرح‌های گل‌دار و رنگ‌های شاد شناخته می‌شن. اونها توی این نمایشگاه با مجموعه‌ای از لباس‌های جین و لباس‌های روزمره در طرح‌های جدید، به استقبال پاییز و زمستان رفتن.

HELMSTEDT

امیلی هلمستدت استعدادی منحصر به فرد در یافتن زیبایی در چیزهای ساده اطراف خود دارد و این مهارت را به مشتریان خود نیز آموزش می‌دهد. مجموعه آثار او به طور عمیقی با طبیعت پیوند خورده است. در طرح‌های او می‌توان قارچ، ابر، توت و موجودات فضایی را دید.

MARC JACOBS

برای جشن گرفتن چهلمین سالگرد تاسیس برندش، مارک جاکوبز دنیای مد را به سفری نوستالژیک با مضمونی جالب برد. صحنه با صندلی های عظیم و یک میز چیده شده بود و مدل ها با اعتماد به نفس زیر آن‌ها قدم می زدند. اما ماجرا به همین سادگی نبود! در این اجرا به عناصری مثل عروسک ها، سوپرمدل نمادین Twiggy، و زنان ثروتمند نیویورکی هم ارجاع داده شد.

بخوانید:  ایده‌های لباس زمستانی از استایل خیابانی هفته مد کپنهاگ 2024

این نمایش بازیگوشی جسورانه با عناصر خاطره انگیز، ادای احترامی بود به مسیر طی شده توسط برند جاکوبز و نگاهی به آینده آن.

SAKS POTTS

باربارا پوتس و کاترین ساکس، طراحان دانمارکی، کلکسیون پاییز ۲۰۲۴ خود را با همان سبک کلاسیک “راحت و در عین حال شیک” به نمایش گذاشتن. اونها در انتخاب طراحی‌ها به ایده‌ای خاص محدود نشدن، بلکه بیشتر الهام خود را از سلیقه شخصی‌شان گرفتن.

UNDERCOVER

پس از جنجال لباس‌های تراریوم توی سال گذشته، جون تاکاهاشی با مجموعه پیش از پاییز ۲۰۲۴ خود به دنیای مد بازگشت. این بار، اون به جای لباس‌های عجیب و غریب، مجموعه‌ای از لباس‌های قابل استفاده برای فعالیت روزمره ارائه کرده. با این حال، به نظر میرسه این طراح از بازی با طول لباس‌ها و لایه‌های مختلف دست نکشیده.

STINE GOYA

طراح شناخته‌شده، استین گویا، برای مجموعه پاییز ۲۰۲۴ دست به همکاری‌ای منحصر به فرد زده. اوk با دیوید ریسلی، هنرمند بریتانیایی، همکاری کرده تا دنیای هنر و مد را به هم پیوند بده.

در استودیوی گویا، پرتره‌های اعضای تیم طراحی با قلم‌موی ریسلی جان گرفتن و روی دیوارها خودنمایی می‌کنن.

BAUM UND PFERDGARTEN

به مناسبت ۲۵ سالگی خود، برند محبوب دانمارکی، باوم اند پفرگارتن، مجموعه‌ای با حضور چندین آیتم از آرشیوهای اولیه‌ی دهه‌ی ۲۰۰۰ به نمایش گذاشت. اما برخلاف انتظار، لباس‌ها بسیارساده‌تر از حد تصور بودن. گفته میشه این سادگی در واکنش طراحان به نگرانی مشتریان درباره‌ی تأثیر صنعت مد بر محیط زیست بوده.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!