راهنمای تخصصی برای افزایش عمر مانیکور ناخن

متخصصان شرح می‌دهند که چطور مانیکور باکیفیتی داشته باشید...

شاید طی چند سال اخیر  واژه «مبانی» در نزد افکار عمومی بار معنایی منفی پیدا کرده باشد، (خب واقعا کدام زن می‌خواهد اعتراف کند که با اصول ابتدایی یک عمل آرایشی رایج آشنا نیست؟!) اما واقعیت این است که جستجوی شما برای کسب راهنمایی درمورد معضلات ظاهراً ساده حوزه زیبایی اصلا هم شرم‌آور نیست. در اینجا ما با شما هستیم که اصول ابتدایی یکی از رایج‌ترنی مفاهیم رایج زیبایی یعنی مانیکور ناخن را برایتان از نو شرح دهیم.

تفاوتی ندارد… چه آن اسکناس‌های دوست‌داشتنی داخل کیف پول خود را صرف مانیکور در یک سالن گران‌قیمت کرده باشید و چه با هنر خودتان زمان باارزشتان را صرف لاک زدن در منزل کرده باشید، در هر صورت احتمالا بدتان نمی‌آید بخواهید برای مدت طولانی‌تر از آن ناخن‌های تازه رنگ شده‌تان لذت ببرید.

ابتدا نوع لاکی که برای نیازهای شما مناسب است را در نظر بگیرید: لاک معمولی معمولاً از پنج تا هفت روز دوام می‌آورد و این یعنی استفاده از آن را برای مناسبت‌های خاص ایده‌آل خواهد بود. از سوی دیگر، لاک ژل برای استفاده در مدت زمان طولانی‌تر مطلوب است، چون این نوع لاک می‌تواند تا دو تا سه هفته دوام بیاورد. آکریل‌ها و سایر اکستشن‌های ناخن حتی از این هم بادوام‌تر هستند و می‌توانند به مدت سه هفته تا یک ماه (بسته به رشد طبیعی ناخن) دوام داشته باشند.

جین سون چوی، متخصص ناخن و بنیان‌گذار یک برند لاک با همین نام و صاحب زنجیره‌ای از آرایشگاه‌ها در شهر نیویورک است. او می‌گوید:

اگر مانیکور کسی سریع ترک بخورد، دو دلیل احتمالی وجود دارد. ممکن است یا به دلیل ناخن‌های بسیار نازک و ضعیف شما باشد. در این مورد، شما باید از مکمل‌های خوراکی بیوتین، ویتامین E و پروتئین استفاده کنید و همچنین می‌توانید یک تقویت‌کننده ناخن را برای داشتن ناخن‌های مستحکم‌تر استفاده کنید. یا اینکه ممکن است علت شکنندگی اصلا همان مانیکوری باشد که به شکلی غلط انجام شده است.

در اینجا از یک گروه از متخصصان حرفه‌ای ناخن کمک گرفته‌ایم تا بهترین توصیه‌های خود را برای افزایش طول عمر مانیکور با ما به اشتراک بگذارند:

رطوبت‌رسانی،
رطوبت‌رسانی،
و باز هم رطوبت‌رسانی!

هیچ‌کس پوستی خشک را دوست ندارد. این قضیه شامل ناخن‌های شما هم می‌شود. برای به حداکثر رساندن عمر مانیکور، دست‌هایتان را مرطوب نگه دارید و از آنها در برابر عوامل محیطی محافظت کنید. به عنوان مثال، چوی می‌گوید:

هنگام انجام کارهای منزل مثل شستن ظروف یا استفاده از مواد شوینده قوی، از دستکش استفاده کنید.

محافظت در برابر عوامل محیطی نیز کلیدی است. او اضافه می‌کند: «از کرم ضدآفتاب برای محافظت دست‌هایتان در باربر نور آفتاب استفاده کنید و به‌طور منظم مرطوب‌سازی کنید تا پوست و ناخن‌هایتان را هیدراته نگه دارید.» ( بد نیست بدانید این عمل خود یک روتین مفید برای پیشگیری از علائم پیری، مانند لکه‌های تیره و شلی پوست در درازمدت می‌تواند باشد.)

ایمی لینگ لین، بنیان‌گذار سالن ناخن و برند لاک ساندیز در شهر نیویورک می‌گوید:

اگر در سفر هستید، کلر استخرها، آب شور دریا و همچنین مواجهه با آفتاب می‌تواند ناخن‌های شما را خشک کند و درنتیجه مانیکور یا پدیکورتان کدر شود و به راحتی ترک بخورد. از خیس نگه داشتن ناخن‌هایتان برای مدت بیش از حد طولانی اجتناب کنید (به ویژه آب دریا و استخر کلردار) زیرا این کار لاک را فرسوده می‌کند. همیشه پس از شنا کردن مطمئن شوید دست‌هایتان را بشویید و مرطوب‌سازی کنید.

ریچل اپفل گلس، بنیان‌گذار گلس‌لب نیز می‌گوید که مرطوب‌سازی از داخل بدن شروع می‌شود. او می‌گوید: «مقدار زیادی آب بنوشید. این امر در کنار مرطوب‌کننده‌ها به سلامت پوست و ناخن شما کمک خواهد کرد.» او توضیح می‌دهد که استفاده ازمحصولات تقویت‌کننده ناخن (مانند سوپربوسترها) در بین جلسات مانیکورها مفید خواهد بود.

بخوانید:  چگونه موی خود را بلند کنم؟

فهرست

آیا بستر اجرا برای ماینکور ناخن آماده است؟

دقیقاً همانگونه که یک پرایمر پوست را برای انجام یک آرایش بی‌نقص آماده می‌کند، راز ماندگاری مانیکور ژله ای نیز در شروع با یک پوشش پایه است. گلس می‌گوید:

هنگام انجام مانیکور ژل، سعی می‌کنیم ناخن و ناحیه اطراف آن را تا حد ممکن خشک کنیم، چراکه وجود هر نوع رطوبتی – اعم از مرطوب‌کننده، روغن یا هر چیز دیگر – باعث کاهش عمر ژل خواهد شد.

لاک به یک یک ناخن خشک‌شده خیلی بهتر می‌چسبد و برای مدت طولانی‌تر دوام می‌آورد، چه لاک معمولی باشد و چه ژله‌ای.

چوی می‌گوید:

 یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی که مردم هنگام انجام مانیکور خانگی با استفاده از لاک‌های معمولی مرتکب می‌شوند، حذف مرحله پایه و تاپ‌کات است. این امر منجر به بروز نتایج ضعیف به‌ویژه هنگام کار با لاک‌های قدیمی‌تر یا لاک‌های بسیار غلیظ می‌شود.

او توضیح می‌دهد: «استفاده از یک پایه و تاپ‌کات با دوام برای کمک به چسبندگی بهتر لاک و همچنین محافظت از ناخن‌ها در برابر مواد رنگ ضروری است. اگر از محصولات با کیفیت بالا مانند جین سون هایپررپر (Jin Soon Hyperrepair) استفاده کنید می‌توانید انتظار داشته باشید که مانیکور شما بیشتر دوام می‌آورد و درخشش خود را حفظ خواهد کرد.»

اجازه دهید لاک کاملاً خشک شود

بله، انتظار سخت است.. ممکن است در دقایقی بعد از انجام مانیکور وسوسه شوید سراغ گوشی خود بروید، اما بهتر است دست نگه دارید. خشک شدن صحیح ناخن‌ها گام مهمی به سمت تضمین مانیکور با دوام است. چوی توضیح می‌دهد:

لاک معمولی معمولاً حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا خشک شود، هرچند برخی اوقات ممکن است تثبت کامل رنگ آن تا یک ساعت هم زمان ببرد. این قضیه به ویژه هنگام استفاده از لایه‌های ضخیم‌تر لاک یا تنوع در پیگمنت‌های مورد استفاده به چشم می‌آید.

او اضافه می‌کند: «از طرف دیگر، لاک ژل می‌تواند در عرض یک تا دو دقیقه زیر لامپ UV یا LED خشک شود.»

لین می‌گوید که خشک شدن لایه اول بیس (پایه) معمولاً یک تا دو دقیقه طول می‌کشد؛ این لایه بستری برای اجرای لایه بعدی ایجاد می‌کند. او اضافه می‌کند: «با این حال، خشک شدن اولین لایه لاک اصلی شما  تا ۱۰ دقیقه زمان خواهد برد.»

لین می‌گوید:

برخی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر افزایش زمان خشک شدن لاک تأثیر بگذارند، از جمله رنگ لاک شما -خشک شدن رنگ‌های تیره‌تر به دلیل رنگدانه غنی می‌توانند زمان‌برتر باشند – عامل دیگر دز افزایش زمان خشک شدن لاک، اعمال لایه‌های ضخیم از لاک روی ناخن است.

برای خشک شدن لایه دوم حداقل ۱۰ دقیقه اختصاص دهید. اگر واقعاً عجله دارید، از یک روغن خشک‌کن سریع (مانند Sundays QD.01) یا روکش خشک‌کن سریع (مانند Sundays T.02) برای تسریع فرایند استفاده کنید.

چوی هشدار می‌دهد که اعمال لایه‌های بیش از حد ضخیم از لاک می‌تواند باعث عدم یکنواختی در خشک شدن لاک شود و همین منجر به بافت‌ ناهمگون رنگ و ترک خوردن سریع‌تر آن خواهد شد. گلس نیز به‌طور کلی فرمول‌های خشک‌کن سریع را ترجیح می‌دهد و در سالن‌های زیبایی خود از فن یا دمنده استفاده نمی‌کند.

بخوانید:  همه سوالات شما درباره تونر پوست؛ مزایا، معایب و طرز استفاده

از ابزارهای مناسب در مانیکور ناخن استفاده کنید

گیره ناخن از ابزارهای ضروری برای انجام مانیکور است. سایر ابزارهای مفید هم عبارتند از: فشاردهنده کوتیکول، بافر، گوی پنبه، پاک‌کننده لاک و محصولات مرطوب‌کننده، مانند لوسیون یا روغن کوتیکول.

لین هشدار می‌دهد: «از به کاربردن ابزارهای فلزی زیر ناخن‌ها اجتناب کنید، زیرا فشار زیاد می‌تواند باعث جدا شدن صفحه ناخن از پوست زیرین شود.» او می‌افزاید:

کوتاه کردن منظم برای ناخن‌هایتان به همان اندازه مهم است که برای موی سرتان. اگر ناخن‌هایتان کوتاه باشد، کمتر در معرض گیر کردن و شکسته شدن خواهند بود. حداقل هر دو هفته یک بار ناخن‌هایتان را کوتاه کنید.

گلس هرگز کوتاه کردن کوتیکول در منزل را توصیه نمی‌کند. کوتاه کردن کردن صحیح کوتیکول (یا پوستک ناخن) مهارتی نیست که به راحتی به دست بیاید، و کوتاه کردن ناقص خود می‌تواند باعث بریدگی‌ها و عفونت‌های دردناک ناخن خواهند شد.

لین می‌گوید: «فراموش نکنید در نگهداری از ابزارهای ناخن خود نیز کوشا باشید.» او می‌افزاید: «ضدعفونی کردن ابزارهای ناخن بین هر نوبت استفاده به همان اندازه مهم است که تمیز کردن مرتب برس‌های آرایشی شما اهمیت دارد. این امر به کاهش احتمال عفونت‌ها کمک می‌کند.»

پوشش بالایی ناخن را از قلم نیندازید

این آخرین نکته که گفتیم نیاز به کمی ظرافت دارد، اما بنا بر گفته متخصصان اجرای آن واقعا اهمیت دارد. لین توضیح می‌دهد: «تمدید هر چند روز یکبار پوشش بالایی (تاپ‌کات) می‌تواند به افزایش عمر مانیکور شما کمک کند و از رنگ پس دادن لاک به ناخن‌هایتان جلوگیری کند.»

البته انجام این مرحله برای مانیکورهای ژه‌ای یا آکریلیک ضرورتی ندارد، لین در نهایت  می‌افزاید: «از دست‌ها و انگشتانتان به عنوان ابزار استفاده نکنید، یعنی وزن زیادی روی ناخن‌هایتان نیندازید تا بافت ناخن‌تان ضعیف نشود یا نشکند.

در تصویر حاشیه، بهترین محصولات و ابزارهای مورد استفاده برندهای معتبر برای ماندگاری بیشترمانیکور را می‌توانید ببینید.

Olive & June Nail Polish Mani Prep Set
OPI Nail Envy Original Nail Strengthener
Manicurist Green Nail Polish Remover
Glosslab Superboost
Essie Hard To Resist Nail Strengthener Treatment
Deborah Lippmann Rich Girl Hand Cream SPF 25
Cutex Non-Acetone Nail Polish Remover
Clinique Deep Comfort Hand and Cuticle Cream
Chanel L'Huile Camélia Hydrating and Fortifying Oil
Cay Skin Isle Glow Body Lotion SPF 45 with Sea Moss and Cocoa Seed Butter
Bernadette Thompson Mini Restorative Nail Kit
Paume Probiotic Hand Balm
U Beauty The Plasma Lip Compound
Ulta Beauty Collection Cuticle Pusher
Sundays Top & Base Coat Set
Sephora Collection Manicure Tool Kit
Sally Hansen Treatment Maximum Growth
Pear Nova Luxe Nail Care Set
Pacifica Nourish Nail + Cuticle Oil with Vitamin E
ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!