اینفوگرافی: چه زمانی باید محصول آرایشی را دور بیندازیم؟

بااینکه خرید لوازم آرایشی معمولا بسیار آسان و چه بسا لذت‌بخش است. اما تجربه نشان می‌دهد دور انداختنشان به این سادگی نیست!

با این حال باید بدانید وقتی تاریخ انقضای یک محصول زیبایی فرا می‌رسد، باید آن رو دور بیندازید، صرف نظر از اینکه رابطه‌تان با آن چقدر عمیق و عاشقانه باشد!

نباید از دور انداختن یک وسیله آرایشی قدیمی احساس تاسف زیادی داشته باشید. به هر حال، وقتی یک محصول زیبایی منقضی می‌شود، دیگر آن مزیت و کیفیت روزهای اولیه خود را نخواهد داشت. حتی در برخی موارد، همین محصول می‌تواند برای پوست و چهره شما بیشتر ضرر داشته باشد تا سود. البته برخی اقلام هم هستند که با شستشوی اصولی قابلیت استفاده دوباره را دارند؛ مثلا پد آرایشی را می‌توانید چندبار بشویید اما نه انقدر که خاصیت اسفنجی و رنگ خود را از دست بدهد. اما در مورد اقلام مصرفی داستان کاملا متفاوت است، بهتر است بعد از انقضا بی‌خیالش شوید و یک نمونه جدید بخرید! (البته که بحث هزینه هم مهم است ولی نه به اندازه سلامت و بهداشت پوست شما)

خبر خوب این است که برخی از محصولات طول عمر بیشتری دارند. مثلا  رژ لب می تواند تا دو سال دوام بیاورد! و احتمالا مدتها قبل از آنکه تاریخ مصرف آن فرا برسد، چیزی از آن باقی نمانده است. ما در اینجا یگ اینفوگرافی تدارک دیده‌ایم که بهتر است از زمانبندی آن برای تحمین زمان دور انداختن محصولتان پیروی کنید.

در کنار این اینفوگرافی، باید به ظاهر خود محصول هم توجه کنید تا اگر نشانه های انقضا مثل سخت شدن، تغییر بو و هر نشانه هشداردهنده دیگر را مشاهده کردید،  محصول را دور بریزید.

امیدواریم این مطلب روزی به دردتان بخورد…❤️

بخوانید:  مدل موهای مناسب برای صورت مربعی
ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!