استایل برای فرم بدن ساعت شنی

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

اگه میخواید برای امروز یه استایل شیک و جذاب بزنید، دست نگه دارید! رو‌به‌روی آینه بایستید و به فرم بدنی خودتون نگاه کنید. فرم بدنی شما چه شکلیه؟ آیا تا حالا به این نکته دقت کرده بودید که هر اندامی یه ساختار و فرم مشخصی داره و انتخاب لباس باید دقیقا متناسب با همون انجام بشه؟! به‌طورکلی شکل اندام رو میشه در فرم‌های مستطیلی، مثلثی یا حتی گلابی شکل یا سیبی شکل دسته‌بندی کرد؛ با این حال، یکی از خاص‌ترین فرم‌های بدنی، مدل ساعت شنی هست. ساختاری که در اون اندام در ناحیه کمر باریک‌ میشه و فرم شبیه ساعت شنی پیدا میکنه.

اگه شما هم فرم بدنی ساعت شنی دارید، تبریک میگم! جزو خوش‌شانس‌هایید!  این مقاله بهتون یاد میده که چطور بهترین لباس‌ها رو برای این اندام زیبا انتخاب کنید.

فرم بدنی ساعت شنی چه شکلیه؟

قبل از اینکه به سراغ کمد لباس بریم و بررسی کنیم که چی بپوشیم و چی نپوشیم؟ بیاید بررسی کنیم که آیا واقعا شما اندام ساعت شنی دارید یا نه؟!

اگه ویژگی‌های زیر رو دارید، شما هم اندام ساعت شنی دارید:

  • توی این اندام، شانه‌ها متناسب و هم‌عرض با باسن هستن؛ این یعنی نه خیلی باریک‌تر و نه خیلی پهن‌تر؛ بلکه کاملا متناسب با هم.
  • دور کمر، به طور قابل توجهی از دور سینه و باسن کمتره (در واقع میشه گفت توی این فرم بدنی، کمر باریک‌ترین بخش بدنه!).
  • سینه‌ها معمولا پر هستن یعنی سایز سینه متوسط تا بزرگه.
  • فرم کلی بدن انحنای خاصی داره و قوس‌دار هست.

تناسب، شرط اصلی در انتخاب لباس بالاتنه!

اولین راز جذابیت با فرم بدنی ساعت شنی، اینه که لباسی که انتخاب می‌کنید اصلا نباید تناسب اندام شما رو بهم بریزه. برای همین، اگه برای بالاتنه، لباسی رو انتخاب می‌کنید که حجم زیادی داره یا عریض هست، باید مطمئن بشید که این حجم رو در نیمه پایینی هم منعکس می‌کنید.

یقه مناسب برای اندام ساعت شنی

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟ چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

در مورد یقه، می‌تونید یکی از این سه مدل شاهکار رو انتخاب کنید: یقه دلبری (Sweetheart)، یقه شانه لخت یا افتاده (Off the shoulder) و یقه گرد (Scoop neck)! هر سه این مدل‌ها کاملا با هم تفاوت دارن اما همشون به چهارچوب بدنی ساعت شنی به شدت میان و جذابن. اما پیشنهاد میکنم اصلا سراغ یقه قایقی (Boat neck) و سابرینا (Sabrina) نرید! این مدل‌ها زیادی مربعی هستن و شانه‌های شما رو پهن‌تر نشون میدن که اصلا برای فرم بدنی شما مناسب نیست.

قدرت جادویی رنگ‌ها برای اندام ساعت شنی
شما می‌تونید از رنگ‌های مختلف برای برجسته کردن نقاط قوت بدنتون استفاده کنید. مثلا می‌تونید از رنگ‌های روشن برای نیم‌تنه بالایی و رنگ‌های تیره‌تر برای پایین‌تنه استفاده کنید تا توجه و حواس‌ رو به سمت کمر متمرکز کنید.

فرم آستین باید چه شکلی باشه؟

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

خب حالا نوبت میرسه به بخش آستین‌ها! بهتره آستین‌های چسبان رو انتخاب کنید و سراغ آستین‌های پهن و گشاد نرید! اینطوری می‌تونید فرم بدنی بازوها و دست‌ها رو به خوبی به نمایش بذارید و تعادل بدنی رو حفظ کنید.

بخوانید:  استایل ومپای (Vampy)؛ خون آشام درونتان را بیدار کنید!

چه نوع تاپی بپوشیم؟

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

چند مدل عالی برای تاپ که به نظرم میاد، شامل تاپ پپلوم (Peplum)، تاپ جذب (Fitted) و تاپ گره‌ای (Wrap top) هستن. هر سه این مدل‌ها زیبا و خاص بنظر میرسن و البته گزینه‌های بیشتری هم وجود داره، اما به نظرم این‌ها استایل‌های واقعا شیک و زنانه‌ای هستن که برای اندام ساعت شنی خیلی مناسبن.

شلوار مناسب برای اندام ساعت شنی

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟ چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

حالا بیاید با هم یه نگاهی به شلوارهای مناسب برای اندام ساعت شنی بندازیم. اول از شلوار جین شروع کنیم. در مورد شلوار جین، حتما یادتون باشه که از مدل‌های کمر پایین(Low rise) دوری کنید بجاش میتونید سراغ کمر متوسط یا بالا (Midrise & High rise) برید. دلیلش اینه که کمر پایین باعث می‌شه پاهاتون کوتاه‌تر به نظر برسه و فرم کلی اندام رو بهم می‌زنه. بهترین انتخاب‌هام برای شلوار جین، مدل‌های اسکینی (Skinny)، سیگاری (Cigarette) و بوت‌کات (Bootcut) هستن. هر سه این مدل‌ها برای اندام ساعت شنی عالین و به خوبی فرم بدنتون رو نشون می‌دن.

شلوار پارچه‌ای چه مدلی باشه؟

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

برای شلوار پارچه‌ای باید همان دستورالعمل‌هایی رو که برای شلوار جین داشتیم، دنبال کنیم؛ این یعنی شما به شدت توی یه شلوار کمر بالا یا متوسط می‌درخشید، پس از شلوارهای پارچه‌ای کمر پایین استفاده نکنید.

این دامن‌ها رو امتحان کنید!

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟ چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

حالا بریم سراغ دامن. یه نکته‌ی مهم اینه که از دامن‌های راسته (Straight cut) پرهیز کنید و به جای اون سراغ مدل‌های کمی تنگ‌تر در پایین (Tapered cut) برید. دامن‌های راسته اندام شما را صاف و بد فرم می‌کنن و اصلا قوس اندام رو نشون نمی‌دن، در حالی که مدل‌های کمی تنگ در پایین، قطعا به خوبی فرم اندامتون رو به نمایش می‌ذارن…

اگه قراره شلوارک یا شورت بپوشید …

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

اگه میخواید توی موقعیت‌های غیر رسمی به جای دامن از شلوارک یا شورت استفاده کنید، بهتره شورت‌ راحتی (Loose Cut)، شورت با کمرکش (Cut with a waistband) و شورت فیت (Fitted short) یا شورت ترب (Turnip cut) رو انتخاب کنید. این مدلها توی موقعیت‌های مختلف قابل استفاده هستن و با فرم اندام شنی تناسب خوبی دارن.

بلیز و لباس مناسب برای اندام ساعت شنی

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟ چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

پیشنهاد کلی من برای لباس اینه که به جای لباس‌های پایین‌پوشیده(Bottom heavy dress) یا پهن همیشه سراغ لباس‌های فیت (Fitted dress) برید. چون اندام ساعت شنی به طور طبیعی قوس‌داره، شما نیاز نیس با یه لباس گشاد و پهن، اون قوس‌ها رو پنهان کنید، بلکه بهتره اون کمر باریک و زیبا رو به بهترین نحو نمایش بدید. چند مدل فوق‌العاده برای لباس عبارتند از: لباس کمر پانلی (Paneled waist dress)، لباس دکلته (Wrap dress) و لباس اریب (Bias Dress). هر سه این مدل‌ها، لباس‌های مجلسی شیک و کلاسیکی هستند که پوشیدن اونا واقعا شما رو به یه خانم خوش استایل و شیک‌پوش تبدیل میکنن.

کت مناسب برای اندام ساعت شنی

چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟

می‌خوایم در مورد کت‌ها صحبت کنیم. نکته‌ی اصلی در مورد کت‌ها اینه که از هر چیزی که گشاد یا در قسمت بالاتنه پف‌داره پرهیز کنید، چون این مدل‌ها فقط باعث می‌شن روی شونه‌هاتون حجم ایجاد بشه و کمرتون رو پنهان کنه. به جای اون، بهتره سراغ مدل‌های فیت برید که فرم طبیعی اندام و قوس‌های شما رو به نمایش بذارن. با در نظر گرفتن این نکته، چند مدل عالی برای کت عبارتند از: کاپشن چرمی فیت، کت کمربنددار و کت تک‌ردیف

بخوانید:  راهنمای استایل کژوال (Casual style) برای خانم ها + 6 ایده جذاب

سلاطین دنیای مد و فشن چی میگن؟

Anna Wintour – Wikipedia چطور استایل لباس برای شکل بدن ساعت شنی انتخاب کنیم؟ Profile photo of Sarah Klein
آنا وینتور (سردبیر مجله Vogue)

از لباس‌های کلاسیک و باکیفیت استفاده کنید. “لباس‌های کلاسیک اصلا از مد نمیفتن و به شما کمک میکنن که همیشه شیک و جذاب بنظر برسید.

نیکول ریچی (طراح لباس)

ایجاد تعادل بین نیم‌تنه بالایی و پایینی برای اندام ساعت شنی خیلی مهمه. بهتره از پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد یا خیلی تنگ در یک قسمت از بدن خودداری کنید.

سارا کلاین (طراح مد و فشن)

بهترین راه برای لباس پوشیدن با اندام ساعت شنی، تمرکز روی کمره!بهتره لباس‌های کمر باریک یا کمربند و یا پیراهن‌های راسته استفاده کنید تا تناسب اندامتون رو به نمایش بذارید.

و در آخر؛ اجازه بدید فرم طبیعی بدنتون به چشم بیاد!

خب به عنوان نکته آخر، این مساله رو فراموش نکنید که اندام ساعت شنی یکی از زیباترین اندام‌های موجود هست که انحنای به شدت جذابی داره. پس اصلا سعی نکنید که این انحنا و قوس کمر رو مخفی کنید. بهترین کار، حفظ این ساختار جذابه. پس لباس‌هایی انتخاب کنید که بتونید با این اندام به خوبی بدرخشید و مثل یک خانم شیک پوش و خوش استایل بنظر برسید. در پایان، اگه ایده‌های بهتری توی ذهنتون دارید، پیشنهاد میکنم نظرتون رو برامون کامنت کنید.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!