۸ ترند موی سال ۲۰۲۴ که نیازی به آرایشگر ندارد!

سلام به همه طرفدارهای ترندهای جدید مدل مو! سال جدید میلادی از راه رسیده و وقتشه یه تحول تازه‌ توی ظاهرمون داشته باشیم، خب کجا بهتر از مدل موهامون؟

خبر خوب اینه که امسال نیاز چندانی به رفتن زیر دست قیچی آرایشگر ندارین. حتی می‌تونید با اضافه کردن  یه اکسسوری ساده یا جابجا کردن یه خط ساده توی فرق سرتون، یه حال و هوای جدید به تیپتون بدین. دافنه اوانجلیستا، آرایشگر حرفه‌ای، می‌گه ترندهای امسال همون‌قدر که ساده و بی‌دردسر هستن، به سلامت و طبیعی بودن موها هم اهمیت زیادی می‌دن. پس خودتونو آماده کنید!

تِل، ترند قدرتمند سال ۲۰۲۴

بهتره گیره‌ها و سنجاق‌سرهای قشنگتونو فعلا کنار بذارید، چون امسال، همه جا حرف از تل هست. از مدل‌های پفی الهام‌گرفته‌شده از دهه ۶۰ (مثل مدل اشلی پارک توی عکس) گرفته تا  مدل‌های پارچه‌ای ضخیم‌تر متعلق‌به دهه ۲۰۰۰، توی استیج برند Helmut Lang هم امسال هم شاهد بازگشت انواع تل کشی و شانه‌ای بودیم. خلاصه که امسال همه به یه شکلی موهاشونو به پشت می‌بندن!

موهای خیس به سبک پری‌های دریایی

اوانجلیستا می‌گه:

«من عاشق موهای صاف و براقم. به نظرم هم با یه شلوار جین و تی‌شرت سفید خیلی خوب میشن، هم توی مراسم مهمی مثل فرش قرمز».

تو پاییز گذشته، طراح‌هایی مثل هلوت لانگ و پرابال گورونگ مدل‌هاشونو با موهای خیس روی استیج فرستادن که یه حال و هوای پری دریایی داشت. اوانجلیستا می‌گه برای رسیدن به این مدل، کافیه با یک روغن مو از ریشه تا نوک موهاتون رو ماساژ بدین تا درخشش فوق‌العاده‌ای پیدا کنه. اون می‌گه: «اینجوری کل استایلتون خیلی باحال‌تر می‌شه».

اما اگه مدل موی صاف‌تری دوست دارین، اوانجلیستا پیشنهاد می‌کنه اول یک ژل موی قوی و چسب‌مانند استفاده کنید. بعدش موها رو یک طرف بدین و با یه برس مویی متراکم شونه بزنید تا کاملا صاف بشن.

چتری‌های کج برگشته‌اند!

می‌دونیم این حرف به ذاق بچه‌های نسل Z خوش نمیاد، ولی چتری‌های کج و یکطرفه دوباره با قدرت برگشتن. تا اونجا که تیلور سویفت، نماد محبوبیت دهه ۸۰، چتری‌های صاف بلندشو یه ور می‌کشه، حتی گابریت، مدل و الگوی زیبایی ما هم تونسته دوباره چتری‌های کلاسیک رو برامون جذاب کنه.

اگه الان چتری دارین یا اندازه موهاتون کل قاب صورتتون رو پوشش میده، کافیه فقط فرق سرتونو به یه طرف بندازین تا به یه مدل مشابه منظورمون برسین. اما اگه واسه یه مدل موی کاملا جدید وسوسه شدین، از آرایشگرتون بخواین چتری‌های صاف و کوتاهی تا زیر مژه‌هاتون یا بلندتر براتون کوتاه کنه. اینجوری هم می‌تونید چتری‌هاتونو یه طرفه کنین یا اینکه هم از وسط فرق باز بذارین و یه مدل به‌سبک بیرکین (مشابه استایل بازیگر فرانسوی Jane Birkin، عکس آخر) داشته باشین.

مدل‌های بافته‌شده

آماده باشین تا توی فصل جوایز، مدل‌های بافته‌شده‌ی جالبی روی فرش قرمز ببینین. این یه راه عالی برای خانومایی که محافظه‌کارن و هنوز دلشون نمیاد که موهاشونو زیر قیچی ببرن. با این سبک میتونید موهاتونو تبدیل به یه تیپ فوق‌العاده کنین. هزارجور مدل مختلف برای بافتن مو هست که به استایل و حال‌وهوای شما بستگی داره. اما اگه می‌خواین مثل Jasmin Savoy باشین، یه مدل صاف و جمع‌شده رو انتخاب کنین.  می‌تونین مثل جاسمین، چند طُره از موهای جلوتونو هم تاب بدین تا جذاب‌تر بشه.

بخوانید:  اینفوگرافی: راهنمای کامل استفاده از مژه مصنوعی برای دختران جوان

مدل‌های فر حلقه‌ای برای موهای کوتاه

بیاین تا درباره‌ی سبک موهای خواننده معروف آمریکایی Ice Spice حرف بزنیم! مدل موی فر آفریقایی خاص اون، به‌روزترین نسخه‌ی مدل موی شگ فر هست که چند ساله محبوبیتش رو حفظ کرده. این مدل مو، صورتتونو توی یک قاب می‌زاره و یه ظاهر چشمگیر و پرحجم ایجاد می‌کنه که هنوز هم از دیدگاه خیلیا جذابه. این مدل احتمالا نیاز به دخالت آرایشگر داره. پس حتماً یه سری عکس از مدل موی مورد علاقه‌تون رو با خودتون ببرین آرایشگاه تا مطمئن بشین که مدل دقیقاً همون چیزی بشه که می‌خواین.

رنگ موی بلوند عسلی

سلبریتی‌هایی که پارسال رنگ بلوند پلاتینیوم استفاده می‌کردن، امسال سراغ رنگ موی طبیعی و بلوند روشن با یه چاشنی عسلی میرن (مثل علیکس آرل، مدلین کلاین و کلویی کارداشیان). این رنگ مو در سال ۲۰۲۴ هم در فضای مجازی و هم در دنیای واقعی محبوب خواهد بود. اوانجلیستا می‌گه:

«مردم دارن به سمت رنگ موهای طبیعی‌تر می‌رن. من مشتری‌های زیادی دارم که میزارن موهای بلوندشون با رنگ طبیعیش رشد کنه».

برای رسیدن به این رنگ مو، می‌تونین خودتون (یا به کمک آرایشگرتون) موهاتون رو به رنگ ایه خودش برگردونین و بعدش با هایلایت‌های گرم و لولایت‌های روشن، یه درخشش طبیعی بهش بدین. در مورد موهای با پایه مشکی هم داستان همینه. فقط به رنگ طبیعی برگردین و در صورت نیاز یه هایلایت مللایم کنین!

فرهای ملایم و طبیعی

برخلاف مدل‌های پیچیده‌ی مویی که روی استیج‌های مُد دیدید، امسال شاهد بازگشت مدل‌های ساده و بدون دردسری هستیم که خودتون می‌تونین توی خونه هم درستشون کنین. یکی از این مدل‌ها، فرهای ملایم و طبیعیه که توسط طراحانی مثل پرابال گورونگ و استود ارائه شدن.

برای رسیدن به این مدل، کافیه چند قسمت دلخواه از موهاتون رو انتخاب کنین و امتدادشون رو صاف اتو بکشید، بعدش یک با چرخش، فرم لازم رو بهش بدین، درانتها هم با یه اسپری موی سبک، حالتش رو تثبیت کنید.

مدل موی چتری کوتاه

یادتون میاد زمانی که موهای بلوندِ عسلی مگان فاکس حسابی ترکوند؟ خب، اون روزا دیگه تموم شدن! ستاره ها دارن با موهای فوق بلندشون خداحافظی می کنن و به سراغ مدل هایِ جدید و جذاب‌تری می رن. اوانجلیستا می‌گه:

«پیش‌بینیم اینه که توی سال ۲۰۲۴ توی هر خیابونی تعداد زیادی مدل موی چتری کوتاه ببینیم.»

اما اگه عاشق موهای بلند هستین، غصه نخورین! امسال مدل‌هایی با طول متوسط هم هستن که جذابیتشون کم از بلندها ندارن. مهم‌ترین حرف امسال، «کوتاه و پُر» هست. آوانجلیستا می‌گه: «بعد از یه دوره‌ی طولانی موهای خیلی بلوند و بی‌حال، حالا همه دلشون می‌خواد موهاشون سالم‌تر و شاداب‌تر به نظر برسن. مدل‌های چتری کوتاه، به همراهِ یه کوتاهیِ تمیز و شیک، باعث میشن موهاتون پُرتر و باطراوات‌تر بشه». این مدل مو همون حس‌وحال دهه ۹۰ رو برمی‌گردونه و به راحتی می‌تونین اونو با سشوار حالت بدین و فر یا موج‌های قشنگ اجرا کنین.

حواستون باشه که این مدل، لایه‌ی زیاد نداره. آرایشگرتون باید بتونه با کمترین لایه‌بندی، هم به موهاتون حجم بده و هم ته موهاتون رو پر نگه داره.

پس اگه دلتون می‌خواد یه تغییر اساسی تو ظاهرتون ایجاد کنین، می‌تونین به سراغ این مدل برین. این مدل مو، چهره‌تونو یه جورایی زاویه‌دار می‌کنه و بهتون یه استایل جسورانه می‌ده.( اگه عبارت Blunt Cuts رو سرچ کنین، نمونه‌های زیادی از این سبک رو پیدا می‌کنید.)

بخوانید:  مدل موهای مناسب برای صورت مربعی

البته قبل از اینکه این مدل مو رو امتحان کنین، حتماً با آرایشگرتون مشورت کنید تا مطمئن بشین که مناسب چهره‌تون هست.

ثبت‌نام در خبرنامه هفتگی
ما تنها منتخب پست‌های هر هفته را برایتان می‌فرستیم.
و البته هرگز شما رو اسپم نمی‌کنیم!